Pinlock

Over de ins en outs van helmen, motorkleding en bagage
Plaats reactie
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Pinlock

Bericht door Ed Vissers »

Met de huidige weersomstandigheden kan er nogal eens een beslagen vizier de kop op steken. Met een pinlock ben je daar mooi vanaf.

http://www.pinlock.com/index2.htm
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
roelof
Honda NT700V
Berichten: 867
Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
Locatie: Emmen( nl )

Bericht door roelof »

pnlock he ? weer iets voor m'n lijstje om in utrecht naar te kijken!!
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Ik rij echt niet zonder meer. Tot ik jaren geleden een pinlock kocht allerlei middeltjes geprobeerd. Die helpen niet. Pinlock wel. Als je er voorzichtig mee omgaat is het duurzaam spul. Ik heb hem in mn vorige helm gekocht bij een motorzaak die hem monteerden. Je moet nl 2 haatjes in je vizier boren waar 2 kunststof pinnen doorheen gaan. Er zal wel een sjabloon meegeleverd worden. Verstandig daar even naar te vragen.

In mn huidige Shoei zit hij standaard.
Laatst gewijzigd door Stephan op 07 sep 2012, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Barbie

Bericht door Barbie »

ja, ik rijdt ook al jaren met pinlock. Bij sommige helmen kun je een losse pinlock kopen van dat bepaalde merk, maar er zijn ook universele exemplaren te koop. Bij aanschaf zit er een malletje bij zodat je precies op je vizier aan kunt geven waar je de gaatjes moet boren om m vast te zetten.
Kosten ongeveer 25,00 geloof ik..........
Gebruikersavatar
MrSkippy
Motorloos
Berichten: 860
Lid geworden op: 25 aug 2008, 22:06
Locatie: Zwolle (NL)

Bericht door MrSkippy »

Eens kijken of ze in mijn helm (Caberg Ryhno) ook goed te plaatsen zijn.
Laatst gewijzigd door Stephan op 07 sep 2012, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
wadrijder

Bericht door wadrijder »

Eén keer met wil je nooit meer zonder en niet alleen in de regen maar ook met temperaturen tegen het vriespunt blijft je vizier helder :D
mardoke

Bericht door mardoke »

Barbie schreef:ja, ik rijdt ook al jaren met pinlock. Bij sommige helmen kun je een losse pinlock kopen van dat bepaalde merk, maar er zijn ook universele exemplaren te koop. Bij aanschaf zit er een malletje bij zodat je precies op je vizier aan kunt geven waar je de gaatjes moet boren om m vast te zetten.
Kosten ongeveer 25,00 geloof ik..........
Kga eens checken of ik dat ook op mijn helm kan aanbrengen: HJC CL-MAX systeemhelm
Jelle T

Bericht door Jelle T »

Begin nou niet zelf te boren en ga naar een goede helmboer.

Heb zelf nl jaren terug ook een pinlock gehad en kon hem na een tijdje wel vervloeken dat klereding.
Rij zelf best wel veel en na gebruik wil de pinlock wel los gaan zitten, kun je wel stellen met de pinnetjes maar na verloop van tijd is dat uitgesleten en wat gebeurt:
Bril beslaat, pinlock vizier beslaat, vizier beslaat en je ziet HELEMAAL NIETS meer.
Heb hem er toen maar uitgerukt.
Na een nieuwe helm Schuberth C2 eerst even zonder gereden, zit nl zg anticondenslaag op, toch ook hierin een pinlock laten plaatsen.
Dit bij Motoport Leek , super service daar,( Mag je beetje reclame maken trouwens?) die hebben zelf alle malletjes en wordt ie perfect geplaatst. Sommige merken hebben zelf standaard vizieren vv pinlock.

Veel rijplezier en goed zicht gewenst
tijger.BE

Bericht door tijger.BE »

Weet dat je met de vijsjes kan bij regelen.
Met een goeie mal lukt het boren wel, heb hier 4 C2 gedaan.

Weet dat er ook een helm merk bestaat die dubbel glas levert.
Maar daar stopt het voordeel volgens vele.
mkhonda

Bericht door mkhonda »

das de lazer http://www.motorgoedkoop.nl/motor-onderdeel/3360.htm met de dubel glas nouja plastic

ik gebruik deze zelf ook heele goede helm met zonnevizier heb er 2 versleten in 7 jaar

nouja de 2de gebruik ik nog eergister heb ik een airoh helm er bij gekocht die is niet dubbel plastic iets goedkooper
maar ziet er ****** mooi uit 8) en weegt ook een stukie lichter lekker voor de zomer

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Helmen, kleding en bagage”