Veilige helm onveilig door camera (ook bij lage snelheid)

Over de ins en outs van helmen, motorkleding en bagage
Plaats reactie
BertG

Veilige helm onveilig door camera (ook bij lage snelheid)

Bericht door BertG »

Als er nog mensen twijfelden over een camera op je helm...

http://www.welingelichtekringen.nl/bero ... nding.html" opent="in(nieuw);venster;
Gebruikersavatar
Missy
Honda NT650V
Berichten: 496
Lid geworden op: 23 jan 2011, 20:31
Locatie: Dordrecht

Re: Veilige helm onveilig door camera (ook bij lage snelheid

Bericht door Missy »

Hmm.. sorry hoor, zie het verband niet (no pun intended)

Tenzij de camera vastzat aan bouten en moeren (van welk formaat dan ook) die DOOR de helmschaal heen geboord zijn.
Ik kan mij zo niet even een camera bedenken waarvan het een eis is dat deze op bovengenoemde manier vastgezet dient te worden.
Zelf de Nieuwste GoPro werkt niet op deze manier.
En ZEKER iemand zoals Schumi moet weten dat je NOOIT door een helmschaal heen kan boren. Zie het hem niet doen.

Nee, ik blijf bij een ongelukkig treffen met die stenen. En dan blijft de vraag "waarom deed die helm zijn werk niet?"

Waarschijnlijk zullen wij nooit de èchte reden horen.

But....I could be wrong....
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Veilige helm onveilig door camera (ook bij lage snelheid

Bericht door Koen »

Volgens mij heeft BertG hier eens een plaatje gepost van een plastic richtingaanwijzer die dwars door het kuipwerk heen was gedrukt door een val. Als je een camera op je helm hebt, ook zonder schroeven, dan kan dat voor extra druk op een klein oppervlakte zorgen. Een helm is juist bedoeld om druk als het ware om te leiden. Met teveel druk op één kleine plek kan het zijn dat de helm dus niet goed werkt.

Ik denk dat een verkeerde val op een puntige steen hetzelfde effect zou kunnen hebben als een camera, maar volgens het artikel heeft een of ander onderzoeksbureau aangetoond dat door de camera de helm niet goed functioneerde. Zou het zonder camera dan beter zijn afgelopen? Niemand die dat met zekerheid kan zeggen...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
MrSkippy
Motorloos
Berichten: 860
Lid geworden op: 25 aug 2008, 22:06
Locatie: Zwolle (NL)

Re: Veilige helm onveilig door camera (ook bij lage snelheid

Bericht door MrSkippy »

Ik vind het bericht erg speculatief, over het algemeen zitten helmcamera's vast met zo'n 3M supersticker, die bij mij toch best al een paar keer los zijn gegaan.
Maar goed, ik ben zelf ook niet voor een camera op mijn helm te plakken, vandaar ik dat mijn GoPro ook op de motor zelf monteer.
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
Plaats reactie

Terug naar “Helmen, kleding en bagage”