Shoei neotec

Over de ins en outs van helmen, motorkleding en bagage
Plaats reactie
benniehof
Yamaha FJR1300
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 nov 2013, 20:25
Locatie: Hoogvliet

Shoei neotec

Bericht door benniehof »

Afgelopen motorbeurs vele helmen gepast aangezien ik opzoek was naar een die me echt past, tot op heden zat ik op de motor met een gekregen Nolan jet-helm.
Probleem bij deze helm was de maat, XXL en nu heb ik een L de oude was zeg maar nogal ruim.....
Ging kijken voor een Shark of Airoh rond de 300,- maar na vele op en af bewegingen (bij sommigen vielen ter plekke de onderdelen er uit :shock: ) zat geen van allen van te voren geselecteerde helmen lekker en/of goed...

Uiteindelijk maar de duurdere gaan passen en wow wat een verschil, kwam uit bij de Schuberth en de Shoei,
Shoei neotec zat veruit het lekkerste (voor mijn hoofd dan) en na thuiskomst nog even goed over nagedacht en afgelopen woensdag gekocht hier in Rotterdam (toch net iets prettiger dan op een beurs en meer pas tijd)

Zal over een tijdje mijn ervaringen updaten maar tot op heden een fantastische systeem helm met zonnevizier,
Mat zwart en heerlijke pasvorm (en stil :D )
Yamaha FJR 1300 ABS 2007
Honda Deauville 1998
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14055
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Shoei neotec

Bericht door Marcel »

Die neotec heb ik ook gepast en zat ook bij mij direct goed.
Het is een wat duurdere helm, maar dat heb ik er wel voorover.

In het verleden 2 jethelmen van Shoei gehad.
Die waren ook top.

Hou ons op de hoogte.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar het lawaai dat de helm maakt of eigenlijk het ontbreken hiervan.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Shoei neotec

Bericht door Ed Vissers »

In Rotterdam?
Bij Motoport?

Korting met je pasje gekregen?

http://honda-deauville.nl/Kortingen-Clubpas.php" opent="in(nieuw);venster;
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
benniehof
Yamaha FJR1300
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 nov 2013, 20:25
Locatie: Hoogvliet

Re: Shoei neotec

Bericht door benniehof »

Inderdaad Motoport Rotterdam maar zonder clubpas, kreeg namelijk al 12,5% korting :up
(Ze gaan overigens dit weekend verhuizen naar een grotere locatie twee straaten verderop)
Yamaha FJR 1300 ABS 2007
Honda Deauville 1998
benniehof
Yamaha FJR1300
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 nov 2013, 20:25
Locatie: Hoogvliet

Re: Shoei neotec

Bericht door benniehof »

Kleine update na de eerste (wat langere rit);

Helm zit geweldig maar om meteen met de deur in huis te vallen, de kinsluiting zit niet super lekker, denk nog even stellen en juiste stand zoeken. Dat was ook gelijk al het negatieve wat er te melden valt...
comfort is geweldig, hij zit strak maar prettig strak en niet knellend, met de klep volledig open zit hij uiteraard iets minder strak maar nog steeds meer dan goed en tot circa 60km/u geen probleem om open te rijden.
Geen last van een zwaarte gevoel boven op mn helm gehad en met het zonnevizier naar beneden ook nog eens wind/vlieg vrij in de ogen :D

Overigend geen beeldvervorming met het zonnevizier! en niet in zijn minst onbelangrijk een breed uitzicht zowel van boven naar beneden als van links naar rechts.

Alles dicht, heeft hij ruim voldoende ventilatie (verbaasde me zelfs) en dat zal in de zomermaanden een welkom iets zijn, met de sluizen volledig open voel je de koelte over je bolletje gaan en das best prettig!

Als laatste het geluid..... nauwelijks.... :shock:
Ok moet toegeven dat het geluid wat je nog hoort doffer en zwaarder klinkt maar het is een rust voor mn oren (gebruik overigens geen oordoppen!) de Deauville klonk zowaar mooier en zwaarder.
In tegenstelling tot mijn jethelm van Nolan is deze ronduit stil.

Bovenstaande is volledig gebasseerd op mijn persoonlijke voorkeuren en formaat hoofdje maar tot op heden is het mn beste aankoop tot op heden voor wat betreft uitrusting op de motor.
Mocht iemand een Shoei op het oog hebben hoop ik dat ze wat hebben aan mijn ervaringen.

:ot wat een lente weekend was het... wow :brrr
Yamaha FJR 1300 ABS 2007
Honda Deauville 1998
Plaats reactie

Terug naar “Helmen, kleding en bagage”