Handschoenen

Over de ins en outs van helmen, motorkleding en bagage
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ron
Honda NT700V
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2017, 21:52
Locatie: Dorrdrecht

Handschoenen

Bericht door Ron »

Hallo allemaal,
Sinds kort in het bezit van mn motorrijbewijs en trotse bezitter van een Deauville NT700 die ik dagelijks en voor fun gebruik voor woon/werkverkeer. Iets wat ik jaren eerder had moeten doen. En dus ook lid geworden van de HDC.
Ik ben van plan om handvatverwarming te monteren maar heb gehoord dat dit in combinatie met goretex handschoen niet handig is. Kan iemand mij advies geven over wat goede waterdichte en ook warme handschoenen zijn ?
Ik hoor graag van jullie. Ron
Laatst gewijzigd door De Deauco's op 14 nov 2017, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic verplaatst naar het juiste gedeelte op het forum.
Gebruikersavatar
jack-f
Kawasaki Vulcan
Berichten: 991
Lid geworden op: 02 mei 2013, 16:37
Locatie: Vlaardingen

Re: Handschoenen

Bericht door jack-f »

Welkom Ron bij de HDC en veel plezier en veilige kmers. Echter van handvatverwarming geen verstand want ik rij in de koude periode niet. :up
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Handschoenen

Bericht door ikkieman »

Hoi Ron,
Mijn ervaringen met handschoenen zijn dat handvatverwarming prima te combineren is. Ook een goede optie is verwarmde handvaten. Gerbing is daar echt een goed merk voor. Ik weet dat Macna ze ook in het assortiment heeft.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Handschoenen

Bericht door Frank »

Ik rij ook met de combinatie van handvatverwarming en verwarmde handschoenen van Gerbin, geen probleem.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Handschoenen

Bericht door Marcel »

Iedere leverancier roept dat zijn handschoenen waterdicht zijn. Ik heb dat nog niet mogen ervaren......
Heb nu een set handschoenen met Goretex. Ik hoop dat deze wel waterdicht blijven.
Ik heb ook handvatverwarming. Ik voorzie geen problemen daarmee.

Als het echt gaat vriezen dan kun je inderdaad beter verwarmde handschoenen aandoen.
In combinatie met handvatverwarming is dat helemaal top.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Dijkrijder
Honda NT700VA
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 feb 2015, 19:09
Locatie: Heerhugowaard

Re: Handschoenen

Bericht door Dijkrijder »

Mijn oplossing is 5 paar handschoenen. Ik gebruik altijd 2 paar die ik afwissel. In mijn voorraad zijn 2 winter, 2 medium en 1 zomer handschoenensetje. Op die manier heb ik altijd een droog paar.

Gore-tex werkt best wel goed. Ik heb ook met handvatverwarming nooit last van doorlekken gemerkt. Echter als het toch nat is dan trek ik die handschoenen vaak ook met natte handen aan. Een sleutel voor de poort is namelijk lastig met handschoenen te bedienen. Wat verschrikkelijk goed helpt zijn de winddeflectoren op mijn fiets. Ze houden mijn handen uit de luchtstroom, dus warmer en natuurlijk ook droger.

Bij echte hoosbuien is er niets te helpen. Dan worden ook mijn handschoenen nat (van buiten). Als ik ze uittrek is laat ik ze weer eerst drogen. Zelfs als ze alleen licht vochtig van binnen zijn is het aantrekken namelijk al een heel stuk minder makkelijk, en natuurlijk ook minder aangenaam. Natte handschoenen blijven gebruiken vindt ik zowiezo niet zo prettig. Ze gaan dan namelijk ontzettend snel stinken.

In zeer koude omstandigheden rijdt ik nooit meer dan een uur. Dan houdt de werking van de handvatverwarming op en krijgt de buitenkant van de handen toch last van koelte. Even opwarmpauze helpt dan wel weer.
Rond71
Honda NT650V
Berichten: 279
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:24
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Handschoenen

Bericht door Rond71 »

Niet (te veel) bezuinigen op materialen.
Ik heb zelf handschoenen van Macna die goed droog blijven.
In combinatie met Daytona handvatverwarming werkt het prima. De handvatverwarming die ik heb heeft 4 standen.
De hoogste is braadstand en is onder het vriespunt nog bijna te warm 8)
Grts,
Ron

"Iedereen kan schansspringen met een motor.
De problemen beginnen pas met de landing."


2010-2015 Yamaha FZS600 Fazer bj 2003
2015 Honda Deauville 650 bj 2000
K-see
Honda NT700VA
Berichten: 307
Lid geworden op: 07 jun 2019, 21:04

Re: Handschoenen

Bericht door K-see »

Ik heb ook verwarmde handschoenen van Macna.
Heb gekozen voor de handschoenen van het type Atom, met oplaadbare batterijen omdat het me onhandig (onveilig) leek om via draden aangesloten te zijn aan de accu van de motor.
Met de batterijen gaat dat prima, en ook de waterdichtheid van de handschoenen is prima.
Het kost een paar centen, maar zoals het al in mijn onderschrift staat: "Beter veel te duur, dan niet te koop" :up
Beter veel te duur, dan niet te koop :!:
K-see
Honda NT700VA
Berichten: 307
Lid geworden op: 07 jun 2019, 21:04

Re: Handschoenen

Bericht door K-see »

Ondertussen terug geweest bij de winkel waar ik de verwarmde handschoenen heb aangekocht,
MJK Leathers uit Oudenbosch, waar ze tevens herstel en reparaties uitvoeren aan motorkleding.
Er waren wat gebruikersscheurtjes ontstaan in de rubber bandjes waarmee je de handschoenen strakker kunt stellen.
Gevraagd aan MJK of ze dit konden repareren, maar zij adviseerde om ze terug aan te bieden aan Macna.
Het heeft eventjes geduurd, maar heb ondertussen een gloednieuw paar, van het nieuwste type verwarmde handschoenen van Macna ontvangen.
Deze heeft dunnere batterijen met een langere standtijd, en batterijindicatielampjes.
Superservice, van zowel MJK Leathers, als ook van Macna
:up :up :up
Beter veel te duur, dan niet te koop :!:
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Handschoenen

Bericht door Cor »

:le ook HDC korting gevraagd?
Want wat je niet hoeft te betalen hou je in je zak. :be
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
K-see
Honda NT700VA
Berichten: 307
Lid geworden op: 07 jun 2019, 21:04

Re: Handschoenen

Bericht door K-see »

Nee, inderdaad geen korting gevraagd.
Het ging in deze, om een gevalletje garantie.
Maar je krijgt bij MJK sowieso altijd korting.
Bij aankoop kreeg ik 25 Euro korting..........en dat is 25 Euro goedkoper dan bij de overige aanbieders.
En buiten dat, het is een echt een gezellig Brabants winkeltje, de eigenaren inmiddels al 60ers, vaklui in het vervaardigen van motorkleding............en dan heb je ook nog een stukje "gun factor " :up
Beter veel te duur, dan niet te koop :!:
Vanlithmaarten13
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 mei 2018, 21:10
Locatie: Pijnacker

Re: Handschoenen

Bericht door Vanlithmaarten13 »

Ik heb verwarmde handschoenen van Dane inmiddels twee jaar in gebruik woon werk verkeer droog baterijen ook nog prima. Koste nieuw 200eurotjes
Plaats reactie

Terug naar “Helmen, kleding en bagage”