Waar plaats je jouw camera op de Deauville? (afgesplitst)

Over een camera op de motor
Plaats reactie
bslefevre

Waar plaats je jouw camera op de Deauville? (afgesplitst)

Bericht door bslefevre »

Waar op de Deauville heb je de camera gemonteerd dan?
Laatst gewijzigd door De Deauco's op 27 aug 2015, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderstaande berichten afgesplitst van Gopro-topic. Graag bij het onderwerp blijven aub.
Yella

Re: GoPro Hero 3+ (Black)

Bericht door Yella »

Links onder de spiegel. Een plaat verzinkt staal gebruikt en gebogen. Maar ben nog niet tevreden. De mount is nog te lang en de camera bibbert nog teveel. Maar levert toch leuke beelden op.
bslefevre

Re: GoPro Hero 3+ (Black)

Bericht door bslefevre »

Kan het ook niet zo zijn dat het bibberen van het beeld niet te verhelpen is omdat het op een verlengde zit van de motor (de spiegel)?
Dan kun je de houder nog zo lang of kort maken, het blijft daar erg trillen?
Vooral wanneer je op een bepaald aantal RPM's zit, dan kun je ook praktisch niet meer in de spiegel kijken.
Zal voorop de motor niet een geschiktere plek zijn m.b.t. trillingen?
Yella

Re: GoPro Hero 3+ (Black)

Bericht door Yella »

Ergens op dit forum heeft iemand het beschreven en heb ik na gemaakt. Het plaatje zit vast onder de voet van de spiegel, dus niet aan de spiegel zelf. Ik denk dat de motor overal trilt. Maar ik wil het ding niet op de helm. Stuur is ook geen optie vanwege de zeer lange mount die je dan nodig hebt. De zuignap heb ik nog niet getest op de ruit. Wellicht dat die werkt.
bslefevre

Re: GoPro Hero 3+ (Black)

Bericht door bslefevre »

Dat je hem niet op je helm wilt snap ik.
Afgezien dat er minder fijne verhalen over rond gaan wanneer je er evt. op valt en je hele helm doormidden breekt heb je ook nog eens de volle wind erop (zie een van mijn filmpjes).
Ik heb hem op de neus van de motor gezet, het voorspatbord. Daar valt het trillen naar m.i. mee, wellicht door de vering? :wn1
Een zuignap met een enkele zuignap werkt volgens mij alleen op een vlakke ondergrond (ik heb er eentje voor de GoPro welke ik vaak op/naast/voor/achter de auto heb zitten).
Maar misschien dat net aan de onderkant van de ruit dat het net recht genoeg is?
Yella

Re: GoPro Hero 3+ (Black)

Bericht door Yella »

Ik heb een kleine goedkope zuignap in China besteld. Ding is echt geweldig. Valt echt niet van de autoruit af. heb een week rondgereden met een zaklamp eraan als test. Die is 3 x zo zwaar als de Virb. Maar ik moet het nog proberen op de NT.
bslefevre

Re: GoPro Hero 3+ (Black)

Bericht door bslefevre »

Dat is wel een erg goede test!
Had je de ondergrond ook nog ontvet?
Ben wel erg benieuwd naar beelden vanaf die positie!
Heb je iets van constante stroom of gebruik je gewoon de interne accu?
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: GoPro Hero 3+ (Black)

Bericht door Koen »

Yella schreef:heb een week rondgereden met een zaklamp eraan
bslefevre schreef:Ben wel erg benieuwd naar beelden vanaf die positie!
Ik ook :tg
:ot

Ik heb ooit eens een paar ritjes met een (auto)TomTom gereden, met zuignap op de tank van de Deauville. Het bleef zitten, maar ik zat zelf toch niet echt rustig. Ik had dan ook een extra kabeltje eraan gemaakt voor het geval de zuignap los zou laten, dan viel het apparaat tenminste niet gelijk van de motor af.

Voor de Garmin heb ik een zuignapbevestiging voor in de auto, maar met name bij warm weer laat die zuignap nog regelmatig spontaan los. Daar zou ik op de motor toch echt geen duur apparaat aan hangen...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Yella

Re: GoPro Hero 3+ (Black)

Bericht door Yella »

bslefevre schreef:Dat is wel een erg goede test!
Had je de ondergrond ook nog ontvet?
Ben wel erg benieuwd naar beelden vanaf die positie!
Heb je iets van constante stroom of gebruik je gewoon de interne accu?
Het ding bleef gewoon een week hangen tot ik de lamp er af haalde. Ook tijdens grote hitte eind juni, begin juli en de auto in de zon stond. De goedkope zuignap gaf geen krimp. Dat verbaasde mij eerlijk gezegd wel omdat de zuignap voor de ViaMichelin er na een paar dagen altijd af valt.
Ik heb het raam niet ontvet, gewoon vast geplopt.
Beelden heb ik niet bewaard, was voor mij gewoon een test. Maar ik vind de beelden bij hogere snelheid misselijkmakend omdat het beeld op je af vliegt. Ik gebruik gewoon de accu van de garmin Heb er een reserve accu bij. De accu gaat makkelijk 2,5 uur mee. Doet geen enkele andere actioncam volgens mij.
Yella

Re: GoPro Hero 3+ (Black)

Bericht door Yella »

Koen. De Virb bleef keurig hangen en ik kon de zuignap er ook niet aftrekken na een week. Moest echt het hendeltje overhalen om het ding los te krijgen. En dat voor 5 euri uit China. OK, levertijd was wel ruim 2 weken. Maar gratis thuis.
Ik zet overigens de Virb altijd vast met een koord. Ook op mijn klimhelm, in de kano whatever. Heb een lang koord wat lang genoeg is om om mijn hals te doen. Op de motor bond ik het koord vast aan de spiegel.
Plaats reactie

Terug naar “Camera's”