Hobby's naast het motorrijden *

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Hobby's naast het motorrijden *

Bericht door Geert »

Hoi allemaal,
We zijn natuurlijk allemaal gek van motoren en motorrijden, daarnaast zullen vele van ons nog andere hobby's hebben.
Ik zal eens vertellen wat ik nog meer doe in mijn vrije tijd.
Al heel wat jaren ben ik bezig met fotografie, voorheen met een filmrolletje maar sinds een jaar of 7 ben ik over op digitaal, vroeg deed ik heel veel aan zwart-wit fotografie, heb ook les gehad in portret fotografie en werken in een doka.
Sinds het digitale tijdperk in mijn computer / laptop de digitale doka.

Verder ben ik al heel lang bezig met modelbouw.
Ben begonnen met het bouwen van modelboten, deze konden ook echt varen en op afstand bestuurbaar. Ik heb jaren een grote sleepboot gehad waar een complete stoom installatie in stond. Deze stoom installatie heb ik ook deels zelf gebouwd, was zeker een meerjaren plan. Met een modelboot echt op stoom varen was echt een superervaring.
Een aantal jaren ben ik samen met mijn 2 zoons intensief bezig geweest met het racen met modelauto's, elektrisch aangedreven en ook op afstand bestuurbaar. Hierbij werden snelheden gehaald van rond de 60km/uur.
Nu ga ik aan een andere uitdaging beginnen, namelijk het bouwen van een windmolen.

Heb jij nog leuke hobby's naast je motor ???
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 22 sep 2014, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangevuld met een *
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
eddy
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 jun 2009, 21:11
Locatie: hoogeveen

Bericht door eddy »

Zoooo Geert,goed bezig zeg :up als ik dat zo lees gaat er eigenlijk wel erg veel tijd verloren met werken he.
Ik had vroeger ook analoge zwart wit fotgrafie als hobby maar de compl.doka staat al zo,n 15 jaar ongebruikt op zolder,i,d.d. het dig.tijdperk he. :shock:
Maar mijn grootste hobby is al vanaf m,n jeugd zeilen,heb 26 jaar geleden m,n huidige boot aangeschaft en volledig opgeknapt,ligt hele zomer in wanneperveen
bij de caravan en ben ik met goed weer bijna ieder weekend en de vakantie,s op het water te vinden.

groetjes eddy :D
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Ik weet dat er meer zeilende Deauvillers zijn :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
mototaz

Bericht door mototaz »

Pfff nou moet ik even goed nadenken hoor...

Ik heb ook vroeger een paar jaar me met modelbouwauto's bezig gehouden, echter toen ik me met het echte werk bezig mocht houden (bromfiets) is dat een beetje vervaagd.
Daarnaast zo af en toe nog knutselen aan wat kleine dingen, zoals nu ben ik samen met een vriend bezig om een waterraket te maken.
Sinds een aantal jaren ben ik trouwens ook redelijk gek geraakt op ouderwetse dingen, denk hierbij aan oude buizenradios, platenspelers of oude wandplaten. Dus inmiddels heb ik de platencollectie van mijn ouders geclaimd en uitgebreid met wat platen die ik her en der gevonden heb. Heb ook een tijd geleden voor 10 euro een oude buizenradio op de kop kunnen tikken dus die staat nou te blinken hier op een plank. Dat brengte me trouwens bij mijn volgende hobby... dat ik redelijk audiofiel ben :roll: . Heb momenteel een kamertje van 8-10 vierkante meter met een stereotoren van een jaartje of 10 oud erin. Oftewel 4 joekels van boxen, ongeveer 75 watt vermogen...
Even kijk dan hou ik nog over dat ik al sinds mijn 8e op judo zit, heb ook nog een tijdje als judobond scheidsrechter rondgelopen. Hierbij heb ik zelfs op NK's mogen assisteren, een leuke tijd maar ik had te weinig tijd om mijn niveau om peil te houden... Dan natuurlijk zoals 99% van de jeugd doe ik van alles met de computer :roll:

Oja was ik toch bijna vergeten te zeggen dat sinds afgelopen jaar we hier een zeilboot hebben dus dat de zeilhobby ook weer terug is :roll: Alleen is die niet zo heel enthousiast bij mij, maar dat komt miss nog wel:P

Maargoed hiernaast heb ik nog een hele grote hobby van me... En dat is oude legervoertuigen en alles wat hierbij meekomt 8) Sinds jongs af aan ging de kleine bram met vaderlief mee naar weekenden waar er gereden en gespeeld werd met oude legervoertuigen. Dus toen mijn pa een aantal jaar geleden zich er weer mee bezig ging houden en een jeep kocht was ik weer helemaal blij. Inmiddels ben ik in het bezit van 2 oude legermotoren, en een kast vol met kleding en uitrusting... :roll: We zijn lid bij een vereniging welke een eigen terrein heeft van een paar hectare, waar we dus ook geregeld camperen en ons uitlevern op een kampvuur of het terreinrijden.
Daarnaast werk ik nu trouwens ook in het legermuseum wat, aangezien ik het zo geweldig vind, ook wel onder hobby mag vallen vind ik ;) Doet me eraan denken dat ik trouwens vanavond weer zwaardvecht-training heb, ook voor mijn werk 8)

Zo dat was mijn verhaal zo ongeveer :P
Dus als er nog iemand is met oude lp's of iets dergelijsk waar hij vanaf wil, of een leuk verhaal weet te vertellen uit zijn diensttijd ben ik een en al luisterend oor ;) :roll:
René

Bericht door René »

Nou naast de motor heb ik ook nog wel een leuke hobby, en dat zijn molens. Nee niet die moderne op die paal die stroom opwekken, maar die ouderwetse met 4 wieken, waar je al dan wel of niet zeilen op voor moet leggen om voldoende wind te vangen om ze te kunnen laten draaien. Vandaar we dit jaar op 26 juni (zoals ik het uit mijn hoofd zeg) een molenrit gaan doen door het brabantse peelland. Er zijn diverse soorten en maten molens. Als ik daar over moet gaan vertellen ben ik vanavond denk ik nog niet klaar.
Ivm mijn meelallergie en mijn huidige werk ben ik gestopt met de opleiding tot vrijwillig molenaar. Maar dit wil ik in de toekomst toch nog wel weer gaan oppakken.
Een andere hobby is decorbouw/verlichting. Dit doe ik bij vrienden die een eigen partycentrum hebben. Nieuw lichtplan schrijven a.d.v decor of show die we hebben. Het bouwen van een decor op maat is ook altijd weer een leuke uitdaging. Hoe laat je een kale zaal er ineens uitzien als kasteel of oosters plein.
Verder filpje kijken, of naar een musical, fotograferen (wil ik alleen ook nog eens een cursus voor volgen om nog meer uit mn fototoestel te halen) of lekker luieren op de bank of balkon (mits er mooi weer is)

volgens mij was dat het wel zo'n beetje
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Het zal jullie niet verbazen dat ik als hobby heb het - mede met de andere Deauco's - zorgen voor het wel en wee van onze HDC. Een behoorlijk aandeel daarin heeft het onderhoud van dit forum en onze website. Daarnaast gaat er ook veel tijd zitten in het "ontwerpen" van routes, het voeren van overleg met de Deauco's en met "externen" en proberen actueel te blijven op het gebied van de Honda Deauville.

Een ander ding wat ik graag doe ( ik zie dat nog niet als echte hobby ) is koken. Daarbij gaat mijn aandacht vooral uit naar zeer envoudige recepten. Hoe krijg je een maaltijd met beperkte middelen erg leuk en erg lekker op tafel :)

In het nabije verleden ben ik redelijk actief geweest op tennisgebied. Ik heb zelf getennist en ben een aantal jaren actief geweest in verschillende commissies van een tennisvereniging in Zoetermeer. Ook ben ik enige tijd bondsscheidsrechter geweest op districtsniveau. Gezien het feit dat beide zoons nog erg actief zijn op tennisgebied volg ik tennis in het district Den Haag nog redelijk op de voet.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
M.Schulte

Bericht door M.Schulte »

Andere hobby's naast de motor........

Om te beginnen met het allerbelangrijkste mijn gezin.
Maar plaatjes zeggen meer dan woorden dus verder..........

Afbeelding

Daarnaast ons bootje fotograferen, computers, bowlen, ....
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Daar is een werk in gaan zitten zeg. Maar wel mooi geworden hoor. De Boot dus ;)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
M.Schulte

Bericht door M.Schulte »

Dat begreep ik al, die andere hobby gaat nog veel meer tijd in zitten om dat mooi te krijgen. ;-)
Maar bedankt voor het compliment, heeft inderdaad nogal wat tijd en moeite gekost maar dan heb je ook wat.

Groeten Marco
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Hoi Marco,

Jij hebt een hele mooie hobby aan je boot. Je hebt hem ook heel mooi opgeknapt, toppieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
M.Schulte

Bericht door M.Schulte »

Dank je, enigste fout die ik gemaakt heb is de motor.
Het is geen Honda. :oops: :lol: :lol:
Maar inderdaad het is een hele mooi en leuke hobby.
Vind het heerlijk om na het werken even een paar uurtjes ofzo te gaan varen.
Wekt zo rustgevend. ;)

Groeten Marco
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

M.Schulte schreef:Dank je, enigste fout die ik gemaakt heb is de motor.
Het is geen Honda. :oops: :lol: :lol:
Je hebt toch een Deauville blok ??, bouw die erin. :l
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
M.Schulte

Bericht door M.Schulte »

Ja maar dan heb ik een flintstone motor.... :l en dat vind ik nou niet zo'n goed idee.

Er staat "NL" achterop, je weet wat dat betekend .... Niet Lopen

Marco
Big Bompa

Bericht door Big Bompa »

:D Ik heb naast het motorijden een hobby die een soort van microbe is , ben namelijk ook vrijwilliger bij het Rode Kruis Vlaanderen. Hier kruipt zeer veel tijd in dat het vrouwke zich soms afvraagd, is hij getrouwd met het RK den Deau of met mij. En tussendoor is er dan nog het werk en de syndicale afvaardiging in het comité PBW, mijn dagen zouden soms 48 uur lang moeten zijn. Ik vergeet bijna de uurtjes achter mijn pcke.
Ben ook reeds tweemaal bompa en da's ook een opgave om met de kleinkinderen bezig te zijn (met véééééél plezier word da gedaan)

grtz
Big Bompa ;) ;) ;)
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Naast het motorrijden is mijn andere grote hobby Badminton.

Ik begeleid de jeugd en ben altijd druk bezig met het helpen organiseren van toernooien of het er aan meedoen aan toernooien.
Het is heerlijk om met de jeugd te spelen en ik introduceer ze graag op de seniorentoernooien. (Dit zijn toernooien boven de 18 jaar.)

Ik speel puur op recreanten niveau dat mag je vergelijken met het lagere niveau van de bond.Ook mijn zoon (17) speelt deze sport en samen spelen we geregeld wedstrijden. Misschien speelt hij volgend seizoen in mijn team in Hoeksche waard, op het een na hoogste niveau.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
FreBa

Hobby's naast motorrijden

Bericht door FreBa »

Dag,
Omdat ik regelmatig naar Spanje verkas, zijn er een tweetal hobby's verdwenen: tennissen (met een stel vrienden op een vaste avond) en volleyballen (inclusief het optreden als scheidsrechter bij dat spelletje)
Wat is gebleven?
Dansen (ballroom en latin), dat kan ook in Spanje
Skiën ( weer eind maart en begin april)
Mhg, Fred
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Hobby's naast het motorrijden.

Bericht door Ed Vissers »

Inmiddels heb ik nog een andere hobby. Dat is het bouwen van een website voor mijn eigen bedrijfje. De laatste maanden is er niet veel van gekomen, maar ik ga binnenkort toch echt weer wat gas geven. Ik schat nog een 500 uur nodig te hebben :)

De website moet een soort van Deauvillemarkt worden, maar dan iets groter en voor meer dan alleen Deauvilles ;)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Hobby's naast het motorrijden.

Bericht door Marcel »

De laatste tijd ben ik erg veel aan het klussen.
Voor sommige misschien een noodzakelijk kwaad, maar ik vind het altijd wel leuk.
Als je de hele dag achter een beeldscherm zit, dan is her zeer ontspannend om wat met je handen te kunnen doen.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Hobby's naast het motorrijden.

Bericht door Koen »

Ik zie zomaar dat ik niet nog niets heb toegevoegd... nou, daar komt ie dan.

Behalve motorrijden, wat ik eigenlijk 80% van de tijd voor woon werk verkeer doe, waarbij ik op veel plekken kom, heb ik nog een paar andere hobby's. Drummen is er daar een van en dat doe ik de laatste tijd eigenlijk te weinig. Begin jaren 90 in een bandje gezeten met wat schoolvrienden, sinds 2006 is het eigenlijk een heel stuk minder geworden.

Daarnaast is momenteel mijn grootste "hobby" de werkgroep RoosendaalHelpt, waarvan ik sinds begin dit jaar voorzitter ben. Daarvoor was ik secretaris en sinds 2002 al gastouder voor Wit-Russische kinderen. Sindsdien zijn er elk jaar kinderen uit Mogilev, Wit-Rusland bij ons te gast geweest en ook zijn weer zelf al een aantal keren daarheen geweest.

Verder was basketball ook een hobby, maar dat heb ik moeten opgeven na het motorongeluk in maart 2010.

Tot slot is taal ook wel een hobby te noemen. Ik hou me graag bezig met taalgrapjes, woordspelingen en dat soort zaken. Ook schrijf ik voor mijn werk vaak webteksten, brochures enzovoort. Voor vrienden of bekenden herschrijf of corrigeer ik websites of teksten, puur voor de lol. En natuurlijk een paar keer per jaar het HDC-magazine :)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
PA1BEN

Re: Hobby's naast het motorrijden.

Bericht door PA1BEN »

Wetenschap en techniek, ik denk dat je het zo wel kan samenvatten.

Meer specifiek lees ik graag over sterrenkunde.

In mijn jeugd was ik helemaal weg van het hoorspel 'Sprong in het heelal' en ook nu nog lees ik op z'n tijd graag een Science Fiction boek of kijk een Sci-Fi film.

Als radiozendamateur heb ik interesse in elektrotechniek. Vooral de schakelingen met weerstanden, condensatoren en halfgeleiders hebben mijn aandacht. Van de moderne, met processoren uitgeruste apparatuur, ben ik blij dat ze er zijn, maar ik hoef ze niet zo nodig van binnen te bekijken.

En natuurlijk fotografie. Eerst met een analoge camera en de bijbehorende donkere kamer, tegenwoordig uiteraard digitaal. Daarbij heeft elk onderwerp mijn aandacht, in het bijzonder macrofotografie, met de kleine dingen die je in de tuin tegenkomt.

Verder wordt er veel tijd met de computer doorgebracht. Want hoewel ik best zonder computer zou kunnen, zou ik niet meer zonder computer willen.

En dan is er nog motorrijden. Maar dat is al duidelijk, anders zou ik mij niet bij deze club aangesloten hebben,
Hans V.

Re: Hobby's naast het motorrijden.

Bericht door Hans V. »

Tja, dan wil ik ook niet achterblijven. Van de vele hobby's en interesses zal ik er één uitpakken. Anders wordt het verhaal veel te lang.
Ik hou van simulatievliegen. Daarvoor gebruik ik Microsoft's Flight Simulator X (versie 10). Dit is software met gigantisch veel mogelijkheden. Vanaf het in de lucht proberen te houden van simpele kleine vliegtuigjes tot en met volledige vluchten met grote verkeersvliegtuigen, inclusief vrijwel alle procedures, instellingen, radiocontact met ground control en verkeerstoren. Ik gebruik daarbij twee beeldschermen. Daarmee kun je ófwel een zeer breed beeld realiseren, ófwel twee gezichtspunten naast elkaar gebruiken. Dat ziet er dan zo uit:

Afbeelding

Soms krijg je het commentaar dat zo'n combinatie van joystick en toetsenbord voor de besturing niet realistisch is, want "echte" vliegtuigen hebben immers stuurknuppels! Nou, wat dat betreft heeft de werkelijkheid het spel inmiddels ingehaald. Vrijwel alle moderne Airbus vliegtuigen worden gevlogen met een sidestick in plaats van een stuurknuppel. Hier is een blik in de A380 cockpit:

Afbeelding

De software van Microsoft kun je op talloze manieren aanpassen en aanvullen. Zo gebruik ik in Nederland en België geen fantasielandschappen, maar het fotografisch materiaal van Google Earth als ondergrond. Het realisme komt zo steeds dichter bij de echte wereld. Als wij plannen maken voor een vliegvakantie (zoals binnenkort naar Griekenland) vlieg ik alvast de route "voor".
Twee jaar geleden heb ik in de grote Boeing 737 simulator op Schiphol (waar ook piloten training volgen) anderhalf uur les gehad.

Afbeelding

Daar heb ik na het opstijgen ook enkele landingen uitgevoerd op Schiphol en op Salzburg. Dat was heel leerzaam. Na zo'n training heb je meteen heel veel ideeën om het ook thuis nóg realistischer te maken.
PA1BEN

Re: Hobby's naast het motorrijden.

Bericht door PA1BEN »

Het probleem met veel, zo niet alle hobby's, is dat je er helemaal voor moet gaan en dat maar weinigen dat ook werkelijk doen.
Zeker een keer in een echte simulator (hoe kan een simulator nou 'echt' zijn) les krijgen lijkt mij een onvergetelijke belevenis.

Deze man pakt het wel extreem aan: Vader bouwt cockpit Boeing 737 in slaapkamer zoontje.

Succes met de hobby, Hans.
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Re: Hobby's naast het motorrijden.

Bericht door Geert »

Hoi Hans.
Een hele boeiende hobby joh, lijkt behoorlijk levensecht als ik je schermen zo zie.
Je bent dan vast al we eens in de luchtvaart-hobbyshop op schiphol-rijk geweest.
Ik was daar eens en heb echt mijn ogen uitgekeken naar de complete cockpits die daar staan.
Leuk dat je alvast een route "voor" vliegt en dan onderweg tegen de piloot zeggen dat hij op goede koers zit. :D

Naast motorrijden, modelbouw heb ik fotografie ook nog als hobby.
Een tijdje terug met de fotoclub naar een roofvogelshow geweest, daar heb ik deze kerkuil kunnen fotograferen.

Afbeelding
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Hans V.

Re: Hobby's naast het motorrijden.

Bericht door Hans V. »

Zo! Dat is een héél mooie foto, Geert. Die staat er echt vlijmscherp op! :up
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Re: Hobby's naast het motorrijden.

Bericht door Geert »

Hans,
Deze foto was ook best een aardige uitdaging, is genomen met een 300mm telezoomlens.
Ik ben er zelf zeer tevreden mee, er hangt ook een vergroting van deze foto bij ons in de kamer.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
PA1BEN

Re: Hobby's naast het motorrijden.

Bericht door PA1BEN »

Een geslaagde opname, Geert.
Mijn complimenten.
Johan1968

Re: Hobby's naast het motorrijden.

Bericht door Johan1968 »

Fraaie foto Geert!
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Re: Hobby's naast het motorrijden.

Bericht door Geert »

Ik ga binnenkort weer eens zwart/wit fotograferen.
Onlangs heb ik een hele fraaie analoge spiegelreflex gekregen, het zelf afdrukken van foto's ga ik niet meer doen, wel het ontwikkelen van het fotorolletje.
Daarna ga ik met de negatieven naar een clublid van de fotoclub om de negatieven te scannen.
Een digitale kleurenfoto omgezet naar zwart/wit vind ik niet echt top, een echte zwart/wit is mooier naar mijn mening.á
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Gebruikersavatar
Hans van D
Motorloos
Berichten: 828
Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:03
Locatie: Leiden (ZH)

Re: Hobby's naast het motorrijden.

Bericht door Hans van D »

Veel succes Geert.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Gebruikersavatar
Vacaro
BMW R1150RT
Berichten: 202
Lid geworden op: 03 feb 2014, 00:27
Locatie: Berendrecht

Re: Hobby's naast het motorrijden.

Bericht door Vacaro »

Naast motorrijden en grasafrijden, heb ik met vrouwke nog een hobby: honden(sport) ,namelijk Briards, Franse herdershond of ook wel Berger de Brie genoemd. Gehoorzaamheid en hondeshows!

Afbeelding

Afbeelding

Geweldige honden met zalig karakter en werkwilligheid!
Helaas niet mee te krijgen met motor, anders zou vrouwke meer meegaan met motor! :wn1
Ik verdwaal nooit, ik ontdek nieuwe routes!
Rechtdoor is geen motorbegrip ~~~~
After Deauville 700 now drive R1150RT, and Hugh a Briard!
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”