Waarom een Deauville?

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
coenox

Waarom een Deauville?

Bericht door coenox »

Ik ben benieuwd naar de emoties die berijders ervaren bij een Deauville. Even een toelichting.

Ik rijd al jaren Honda CX500. Ik heb mijn eerste nog. Die kocht ik in 1986. Toen in hetzelfde marktsegment als de Deauville. Niemand verdraaide zijn nek als ik langsreed. Ik voelde me niet erg bijzonder, maar tufte wel glimlachtend over de Drentse wegen. Sinds die tijd is er een hoop gebeurd. Inmiddels ben ik voorzitter van de Honda CX club en stonden we afgelopen weekend op de motorbeurs in Utrecht. We hadden daar een heel mooi geconserveerde CX500 uit 1978 staan die van bezoekers bewonderende blikken oogstte. 'goh, daar ben ik ook ooit op begonnen' hoorde ik ongeveer twee keer per uur.

Inmiddels heb mijn vrouw en ik ieder een Deauville. Zij een witte uit 2002, ik een rooie uit 1999. Ik gebruik de mijne vooral voor woon-werk nadat ik afscheid heb moeten nemen van mijn Pan European. Gesneuveld in een kettingbotsing. Op de motorbeurs heb ik veel moois gezien. Ik zou best weer Pan European willen rijden. Vraag me soms af of ik na 24 jaar motorervaring niet wat anders moet rijden. Zowel de CX als de Deauville zijn makkelijke motoren die ook voor beginners geschikt zijn. En dat ben ik toch echt niet meer. Maar ook een motorscooter lijkt me praktisch in de file. Aan de andere kant: mijn rode Deauville schrijft niet hard meer af en is goedkoop in onderhoud. Ik zou hem kunnen verwennen met een mooi speciaal zadel en dan kan ik nog een tijd vooruit.

Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken. Is het Deauville for life of is het tussendoor tot de volgende motor? Kies je voor de Deauville uit praktische overwegingen of heb je er echt iets mee?

Coen
Gebruikersavatar
roelof
Honda NT700V
Berichten: 867
Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
Locatie: Emmen( nl )

Bericht door roelof »