Laatste tijd liet m'n wing me af en toe staan. Niet starten...
Aanlopen lukt wel, maar gaat zeker met de huidige temperaturen niet m'n hobby worden.
Peter Smetsers had al gekeken maar kon niets vinden, dus dan toch maar naar de specialist.
Vandaag dus in de hitte de motor aangelopen (ja, alweer...) en toen op weg naar de garage.
Daar was na een relatief kort onderzoekje de boosdoener gevonden.
De vorige eigenaar van m'n wing had er een alarm op zitten met startonderbreker. Toen ie 'm inruilde is het alarm gedemonteerd, maar daarbij is de bedrading vrij knullig tegen elkaar aan gelegd. Dat is dus zo'n 30.000 km. goed gegaan maar nu waren er momenten dat de draadjes elkaar niet raakten en dan start ie dus niet.
Verbinding hersteld, krimpkousje eromheen (min of meer) en nu doet ie het weer.
Ik zag in z'n werkplaats een tank en wat zijkappen liggen die me bekend voor kwamen, maar volgens hem waren die niet van een Deauville 650. Deze Goldwing specialist wist me te vertellen dat deze onderdelen van en Deauville 800 kwamen...
Gelukkig heeft ie meer verstand van Goldwings
Alarm (Oh nee, toch niet)
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6358
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Alarm (Oh nee, toch niet)
Grtz! Koen
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14077
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Alarm (Oh nee, toch niet)
In dit kader ken ik er ook nog een....
Mijn oude motor had ook een alarm.
Nooit problemen mee gehad.
Totdat de nieuwe eigenaar ermee naar Noordwijk ging.
IJsje eten op de boulevard (op zondag) en dan weer terug....maar de motor wilde niet meer starten.
Op zondag heeft hij het toch nog voor elkaar gekregen dat iemand met verstand er naar kon kijken.
Alarm gedemonteerd, startonderbreker verwijderd en....nog niet starten.
Motor op de trailer naar de zaak.
Grondig onderzoek volgde........wat bleek? Contactslot stuk.
Nieuwe erin (6 tientjes) en gaan met die banaan.
Totale rekening was echter iets hoger .....
Mijn oude motor had ook een alarm.
Nooit problemen mee gehad.
Totdat de nieuwe eigenaar ermee naar Noordwijk ging.
IJsje eten op de boulevard (op zondag) en dan weer terug....maar de motor wilde niet meer starten.
Op zondag heeft hij het toch nog voor elkaar gekregen dat iemand met verstand er naar kon kijken.
Alarm gedemonteerd, startonderbreker verwijderd en....nog niet starten.
Motor op de trailer naar de zaak.
Grondig onderzoek volgde........wat bleek? Contactslot stuk.
Nieuwe erin (6 tientjes) en gaan met die banaan.
Totale rekening was echter iets hoger .....
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7056
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Alarm (Oh nee, toch niet)
Oftewel, als je een alarm laat verwijderen, ga dan niet lopen jopen als een mafkees. Daar hebben mensen voor geleerd.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6358
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: Alarm (Oh nee, toch niet)
Klopt Jeroen, het vreemde is dat de vorige eigenaar zijn motor had gekocht en altijd in onderhoud heeft gehad bij MotoPort Leeuwarden en 'm ook daar heeft ingeruild voor een nieuwe zover ik weet.
Dan zou je dus verwachten dat het professioneel in-/uitgebouwd zou zijn.
Dan zou je dus verwachten dat het professioneel in-/uitgebouwd zou zijn.
Grtz! Koen
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7056
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Alarm (Oh nee, toch niet)
Inderdaad. Zeker aangezien ze ook Honda dealer zijn. Rare jongens, daar.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Catbustingdog
- Motorloos
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 15 aug 2008, 11:27
- Locatie: Paal (BE)
Re: Alarm (Oh nee, toch niet)
zijn geen rare jongens, dat zijn gewoon friezen....
sportieve groet
Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
- W Nesselaar
- Honda ST1300
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 14 mei 2013, 19:19
- Locatie: Maarssen
-
- Harley Davidson Sport Glide
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:49
- Locatie: Vaassen
Re: Alarm (Oh nee, toch niet)
maar niet iedere monteur is monteur je heb ook prutsers zal daar ook wel voorkomen (ik kom daar ook niet bij motoport Leeuwarden)
er is maar 1 goede fries dat is een diepfries
er is maar 1 goede fries dat is een diepfries
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC