Wat heb jij voor onderhoud gedaan.... ?

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PtrO
Honda NT650V
Berichten: 618
Lid geworden op: 12 aug 2014, 19:26
Locatie: Almere

Wat heb jij voor onderhoud gedaan.... ?

Bericht door PtrO »

Veel mensen waaronder ik, doen regelmatig onderhoud :mrgreen: aan hun motorfiets.
Laat hier met een paar regels weten wat jij heb gedaan.

Onderhoud kan van alles zijn, de brommer naar de dealer brengen, zelf schoonmaken, montage van nieuwe lampen, een scherm plaatsen tot en met het uit elkaar (laten) halen en zelf opzuiveren van de krukaslagers.
Zeg maar alles wat je motor, de algehele betrouwbaarheid verbeterd en het trotse gevoel je motorfiets te vertroetelen.

Het is dan leuk om na gedane zaken dit te (kunnen) delen met de forumleden. Enerzijds vertellen hoe en waar je zoal je aandacht aan geeft, anderzijds voor anderen de gelegenheid de actie (ook, eens) te overwegen.

Het is niet de bedoeling om tot in details een complete klus te gaan beschrijven, daarvoor kan je beter zelf verwijzen en desnoods een nieuw topic openen.
Het topic zie ik meer in lijn van "wat heb jij aangeschaft" waarbij je hier dan eventueel kan vertellen wat je buiten het gebruik, verder met de aanschaf hebt gedaan.

Geef je merk/model motorfiets eventueel kilometerstand met wat je zoal hebt gedaan aan acties en het je eventueel heeft (op)geleverd.

:l 's Kijken of hier wat animo voor is om dit als topicreeks al ronkende te laten voorbewegen.
2016 <<< Links en Rechts doet wat met je hersenen >>>
__ Afbeelding (Deauville) Afbeelding (Diversion) __
2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
Gebruikersavatar
PtrO
Honda NT650V
Berichten: 618
Lid geworden op: 12 aug 2014, 19:26
Locatie: Almere

Re: Wat heb jij voor onderhoud gedaan.... ?

Bericht door PtrO »

Ik trap af.
NT650V op 97.718km gesynchroniseerd en bougie links-achter vervangen door een Iridium exemplaar.
2016 <<< Links en Rechts doet wat met je hersenen >>>
__ Afbeelding (Deauville) Afbeelding (Diversion) __
2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
Gebruikersavatar
De Deauco's
Bestuur Honda Deauville Club
Berichten: 1514
Lid geworden op: 26 aug 2013, 17:52

Re: Wat heb jij voor onderhoud gedaan.... ?

Bericht door De Deauco's »

PtrO schreef: Het is niet de bedoeling om tot in details een complete klus te gaan beschrijven, daarvoor kan je beter zelf verwijzen en desnoods een nieuw topic openen.
Voor het beschrijven van gehele klussen hebben we namelijk een aparte hoek op dit forum: Techniek.
Een groot deel van dat forum is uitsluitend toegankelijk voor HDC leden.
Mooie reden om lid te worden als je geinteresseerd bent in de techniek van de Deauville..... :en1
Zie hiervoor de website: https://www.hondadeauvilleclub.nl/lidmaatschap" opent="in(nieuw);venster;
Met vriendelijke groet,
De Deauco's


Wie wij zijn vind je hier

Afbeelding
Rond71
Honda NT650V
Berichten: 279
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:24
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Wat heb jij voor onderhoud gedaan.... ?

Bericht door Rond71 »

Mijn velgen, motorblok en uitlaat waren nogal vies.
Naar aanleiding van een youtube filmpje over het schoonmaken van je motor met WC reiniger heb ik het ook eens geprobeerd met verbluffend resultaat.
Ik ben niet echt een poetser, maar mijn velgen waren zo weer schoon. Deze kreeg ik met WD40 en een doekje niet meer schoon, vooral achter niet.
Even insmeren met kwast, kwartier laten staan en afspoelen.
Grts,
Ron

"Iedereen kan schansspringen met een motor.
De problemen beginnen pas met de landing."


2010-2015 Yamaha FZS600 Fazer bj 2003
2015 Honda Deauville 650 bj 2000
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7055
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Wat heb jij voor onderhoud gedaan.... ?

Bericht door ikkieman »

Ron, bijt dat WC-reiniger goedje niet te agressief? Zeker als je het een half uur vergeet kan ik me voorstellen dat de lak goed aangetast wordt.
Wat ik persoonlijk doe met reinigen van de velgen is zuurvrije velgenreiniger van Sonax erop, paar minuutjes inweken (echt 5 minuten maximaal) en dan wassen. Wat er dan achterblijft reinig ik weg met pure alcohol en zet ik de schone velg in de S100 corrosiebeschermer. De remschijven maak ik daarna schoon met remmenreiniger.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”