De geboorte

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

De geboorte

Bericht door Ed Vissers »

Nog ruim een half jaar en dan bestaat het forum 10 jaar.
De meeste forumleden zullen geen weet hebben van hoe het is ontstaan. Ik zal daarover toch een klein stukje schrijven.

In 2005 ben ik heropstapper geworden. Ik koos toen voor een Honda Deauville. Die keus werd ingegeven door wat ik las op een soort forum dat ging over de Deauville. De gebruikte software leek wel uit de 19e eeuw te komen. Het hoofdforum was feitelijk een verzameling van forums over diverse onderwerpen. Een aantal daarvan ging over de Deauville. Iedereen kon een nieuw forum starten. Zo'n forum had alleen een onderverdeling in onderwerpen. Een subindeling kon niet gemaakt worden. Het geheel draaide op een Belgische server.

De mensen die er schreven waren Nederlanders en Belgen. Een enkele keer werd een rit georganiseerd en maandelijks kwamen een aantal forumleden bijeen in Utrecht. In 2006 werd mede door een aantal forumleden de DMD in Nederland gehouden ( Renesse - Zeeland ).

Het forum werd steeds minder druk bezocht. Er werd op een gegeven moment weinig meer geschreven. Het was in die periode dat ik dacht aan het zelf opstarten van een forum. Dat lukte mij bij een provider van gratis forums onder de phpBB software versie 2. Het moment waarop dat forum startte was 10 augustus 2008. Dit forum was geboren. Ook startte ik een website over de Deauville.

Ik kon vanuit die verzameling van forums veel mensen bewegen om over te stappen. Het werd hier snel drukker en drukker. Na enige tijd werden forum en de website in Google goed gevonden.
Ik trok toen nog alleen aan de kar maar dat was geen goede waarborg voor de continuïteit. Ik heb toen aan medeleden, met wie ik geregeld contact had, gevraagd of zij samen met de kar wilden trekken. Geert, Frank en Stephan waren daartoe bereid en in et voorjaar van 2009 gingen wij van start. Daarmee waren e Deauco's en de HDC geboren.

Aan motor rijden kom ik vanwege fysiek ongemak niet meer toe. Of dat voor altijd is zal de toekomst leren. Dat is ook de reden dat ik niet meer mee rij met toertochten. Op het forum struin ik nog geregeld rond, maar schrijven doe ik bijna niet meer. Ik vind het nog steeds verheugend te zien dat er nog zo veel belangstelling voor het forum is en voor de activiteiten van de HDC. Daarvoor dank aan het huidige bestuur. :up
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7983
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: De geboorte

Bericht door Stephan »

Altijd weer even goed om te zien waar we ook alweer vandaan kwamen. :up
...back in town! :up
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: De geboorte

Bericht door Ed Vissers »

Van ver Stephan :-)
Als ik terugdenk aan die tijd. Hoe het was en hoe het toegegroeid is naar een organisatie met een stevig fundament.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: De geboorte

Bericht door ikkieman »

Wat schrijf je het tof, Ed.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: De geboorte

Bericht door Marcel »

We doen ons best. Meer kunnen we niet doen.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: De geboorte

Bericht door Ed Vissers »

:up
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Henk
Honda NC750
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 jun 2009, 19:59
Locatie: Den Helder

Re: De geboorte

Bericht door Henk »

Ed, ook ik heb genoten van de door jou uitgestippelde tourritten met de Deauville groep.
Hoop dat je in de toekomst toch weer op je Witte kan gaan touren.

groetjes Henk
My hart beats for my red NC750S :brrr
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: De geboorte

Bericht door Frank »

Ed, mooi geschreven. :up
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gebruikersavatar
BrendaH
Honda ST1300
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28 apr 2014, 06:24
Locatie: Wierden

Re: De geboorte

Bericht door BrendaH »

Ed, dat heb je allemaal mooi voor ons opgezet. Grote dank daarvoor.
Veel mensen beleven er plezier van. Zowel van het Forum als van de toerritten. :apl
Groetjes Brenda
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De geboorte

Bericht door Cor »

Ed, Bedankt. :apl
Mede hierdoor hebben wij een aantal leuke vrienden opgelopen en een hoop goede kennissen.
Vrienden zijn als schepen in de nacht. Met sommigen vaar je een stukje mee en anderen blijken dezelfde route te volgen. Daar kom je niet meer vanaf. :D :up
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
FreBa

Re: De geboorte

Bericht door FreBa »

Heel technisch ben ik niet, verre van dat. Dus is het voor mij meer meelezen, dan zelf een technische oplossing voor iets aandragen. Zelf wel eens iets aan de orde gesteld over de voetsteunen van/voor de passagier. Mijn vriendin vindt de hoek van de knieën te scherp en daarom rijdt ze nooit meer mee. Verlagen van voetsteunen is technisch niet mogelijk, is me toen gebleken.
Ik ben ook lid van het MotorForum. Daar kan het soms erg asociaal toegaan. Bij een afwijkende mening kun je tot op het bot en tot de grond afgebrand worden. Dat is me al eens overkomen en ik moest lang volhouden voordat men meer ging nadenken. Die toon zie ik ook terug op de sociale media. Niet dat ik er onder gebukt ga, integendeel.
Ons forum is respectvol en fatsoenlijk en daarom ben ik lid en zeer gesteld op de medeleden.
Gebruikersavatar
De Deauco's
Bestuur Honda Deauville Club
Berichten: 1503
Lid geworden op: 26 aug 2013, 17:52

Re: De geboorte

Bericht door De Deauco's »

:up
Met vriendelijke groet,
De Deauco's


Wie wij zijn vind je hier

Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: De geboorte

Bericht door Ed Vissers »

Om bij het onderwerp te blijven. Ik was wellicht verantwoordelijk voor het "zaadje" maar ik wil toch ook de schuld geven aan mijn kompanen van het eerste uur. Zonder hun inbreng zou het nooit de club zijn geworden die het nu is. Daarbij mag ik zeker ook niet voorbij gaan aan het huidige bestuur. :up
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
BrendaH
Honda ST1300
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28 apr 2014, 06:24
Locatie: Wierden

Re: De geboorte

Bericht door BrendaH »

Ik ben het volledig met FreBa eens, het gaat hier om een club met hart voor de hobby en respect voor elkaar.
Dus :apl voor iedereen die verantwoordelijk (Ed) en medeverantwoordelijk (iedere kompaan van het eerste uur) is.
Groetjes Brenda
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: De geboorte

Bericht door Ed Vissers »

FreBa schreef: Ons forum is respectvol en fatsoenlijk
En zo hoort het ook :up
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”