Je langste rit op een dag

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
MrRiP
Harley Davidson Sport Glide
Berichten: 696
Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:49
Locatie: Vaassen

Je langste rit op een dag

Bericht door MrRiP »

Mij langste rit op een dag is 800 km geweest ik heb het 2x geprobeerd de eerste keer haalde ik de bestemming( Lille )niet
mijn doel was om een boodschap te doen in Lille Frankrijk (onze verslaving van Franse snoepjes )
Door een kapotte accu van mijn toen zijnde Suzuki GSXR 750 bj 1988 kwam ik niet verder dan Nazareth in België
bij de pompstation na het tanken wilde ie niet meer starten 3.5 uren gewacht op de wegenwacht .
de toch maar afgeblazen en onverrichte zaken naar huis gegaan .En jaar later weer geprobeerd met mijn Fazer 600 bj 02
Deze rit lukte met maar 2x tanken de rit volbracht :up
Afbeelding Afbeelding


Voor dit verhaal geen onzin of opschep verhalen !!!!
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 😜👍
Hennie
Honda ST1300
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 mar 2013, 15:06
Locatie: Lathum

Re: Je langste rit op een dag

Bericht door Hennie »

Helaas Erik, 2 jaar geleden was ik vanaf het vakantieadres van Astrid in Arnac-pompadour op 1 dag naar huis gereden.Ik had geen zin meer om m'n tentje op te zetten. Was 970 km. Maar het was wel doorrijden.
Na ruim een jaar zeer tevreden op m'n Deauville gereden,
ga ik nu fluitend door het leven op m'n Pan.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Je langste rit op een dag

Bericht door Koen »

26 juni 2010. Na mijn motorongeval in maart dat jaar had ik op 10 juni m'n Deauville gekocht.
Die tiende juni was ik nog onvoldoende hersteld om 'm zelf vanuit Uitgeest naar huis te rijden, dus dat had mijn broer voor me gedaan.

Op 26 juni was de TT in Assen en mijn broers gingen met een groepje die kant op. Ik wilde absoluut mee, dus ticket gekocht en de 26e 's ochtends eerst "even" langs m'n broer om hem op te halen en aan te sluiten bij een aantal motorvrienden. Daarna door naar Assen, geweldig om al die motoren bij elkaar te zien onderweg.

's Avonds nog ergens wat gegeten en toen weer via de woonplaats van m'n broer terug naar huis. Kan me nog herinneren dat de Van Brienenoordbrug toen een storing had, waardoor ik een kleine tien kilometer tussen stilstaand verkeer door moest rijden (heel apart, spelende kinderen tussen de auto's op de weg, openslaande portieren als je langs rijdt...). Na een tijdje stilgestaan te hebben voor de slagbomen bij de brug (samen met nog wat andere motorrijders die er ook tussendoor gekomen waren), ging gelukkig de brug open en kon ik verder huiswaarts.

Die dag totaal ongeveer 600 km. gereden en de volgende ochtend een partij spierpijn. Maar het was een mooie rit.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Jos
Honda NC750X DCT
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 dec 2008, 12:04
Locatie: Uden NL

Re: Je langste rit op een dag

Bericht door Jos »

Begin juli 2006 terugkomst vanaf de Noordkaap:
Vanaf een camping s’morgens om 06.00 uur (Odden camping) in het Noorse Evje naar Kristiansand was 62 km. Toen 4 uur met de boot van Kristiansand Noorwegen naar Hirtshals in Denemarken. We voeren van 08.00 uur tot 12.00 uur. Op zee waren dat ook nog 138 km’s.
Vanaf s’middags 12.00 uur in 12 uren naar huis in Uden waren ook 958 km’s.
Bij elkaar waren dat samen 1.158 km’s.
En ondertussen ben ik weer 12 jaar ouder....................
Dat was een reis met zoveel indrukken dat ik er eigenlijk nog af en toe van nageniet.
Maar ik ga nog een keer..............dit jaar of volgend jaar.
(ik ben m.i.v. 2018 met pensioen gegaan)
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Je langste rit op een dag

Bericht door Ed Vissers »

Een aantal jaren geleden naar Zuid Duitsland. Ca 850 km in 9 uur (incl pauzes) Lekker doorgereden maar nooit meer voor herhaling vatbaar.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Vacaro
BMW R1150RT
Berichten: 202
Lid geworden op: 03 feb 2014, 00:27
Locatie: Berendrecht

Re: Je langste rit op een dag

Bericht door Vacaro »

Ik doe elk jaar The Big5 van de Friends On Wheels mee.
Vertrekken in de buurt van Antwerpen en de bestemming is telkens verschillend, enige vaste in verhaal is 550km en 5a6 stempelposten! De rit zelf is dus 550km, maar rit naar start en end to home moet er nog bij, en ik kom dan steeds op ongeveer 650km. Toevallig was de rit van dees jaar gisteren zaterdag 18-04-2018.

Vandaag nog ritje Ardennen erbij gedaan om af te kicken 450km! :-)
Ik verdwaal nooit, ik ontdek nieuwe routes!
Rechtdoor is geen motorbegrip ~~~~
After Deauville 700 now drive R1150RT, and Hugh a Briard!
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”