walki talki

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
drivervince

walki talki

Bericht door drivervince »

hoi allen.

ik heb even gekeken voor een communicatie setje, maar 300 euro voor een veredelde walki talki vindt ik te gek.

een walki talki met headset kost potver 50 eurie.

Is er iemand die ervaring heeft met hiermee en er wat zinnigs over kan zeggen? tips zeer welkom..

groeten,

drivervince, uut uutregg.
8)
mototaz

Bericht door mototaz »

Mijn ervaringen hiermee zijn dat het heel moeilijk is om ervoor te zorgen dat je verstaanbaar kan praten op een snelheid hoger dan 50 km p/u. Verder moet je ook iets van een knopje hebben om te kunnen praten, dat is ook nog een leuk probleempje 8)
wendy

Re: walki talki

Bericht door wendy »

het verschil dat je met een walki talki met een zooi draden zit
ik had van de Lidl zo'n walki talki set
maar dat is dus 3x niks
het geluid was zo zacht dat als je 70 rijd dat je elkaar dan al niet meer kan verstaan .en je moet heel je helm slopen om al de draden weg te werken
mijn wederhelft kreeg zo'n rolberoerte dat het arme apparaatje gelijk een slinger kreeg en dus weer snel op marktplaats stond. :tg
ik heb u de scala bike to bike voor 500 meter
en het is inderdaad wel een beetje een aanschaf bedrag 242,00
maar hij is zijn geld wel waard hoor
geen moeilijke bedrading en een prima bereik.en heel zuiver
telefoon kan erop
dus kortom bespaar jezelf een hoop frustratie
op je motor ben je toch ook niet zuinig geweest met aankopen :lol:
dat vind ik altijd zo mooi he
er wordt gerust 10000, euro weggelegd voor een motor en 500euro voor een helm
maar een op zo'n cardoset wordt bespaard
typisch nederlands,,hahahahah
dick

Bericht door dick »

ik heb gelijke ervaringen met een setje van de lidl. Het lijkt heel leuk en het werkt zolang je beneden de 80 km/uur gaat. bij hogere snelheden ben je haast niet meer te verstaan. Wil je iets goeds, dan zul je meer geld moeten uitgeven.

Groets,

Dick
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Vincent,

Is het je bedoeling om te communiceren met een andere motor of met je duo ??, daar zit een wezenlijk verschil in hoor.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
wendy

Bericht door wendy »

hoe dan ???
want met zo'n cardoset heb je toch je bleutooth nodig
en kan je maximaal maar met 2 personen kletsen
behalve nu met de scala cardo g4 daar kan je met zijn 4e
alleen die kost 425euro
en als je een walki talki heb
kan je ook maar met 1 persoon kletsen ,want meer personen laat dat apparaatje niet toe
dus ik zie er geen verschil is
dan weer die beroemde kwaliteit waar je voor betaald
Gebruikersavatar
EricvZ
Honda NT700V
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 sep 2009, 23:06
Locatie: Hoogvliet-RT (NL)
Contacteer:

Bericht door EricvZ »

Misschien is dit nog wat ?

Portofoon Twinset + Motor Headset

De Alecto FR-56 is een PMR-446 portofoon. Met deze portofoon is het mogelijk om gratis te communiceren alswel te communiceren met andere (Alecto) portofoons zolang deze voldoen aan de PMR-446 standaard. Deze set is uitgerust met headsets voor uw integraalhelm.

VOX functie
Bij een ingeschaklede VOX functie (VOX = Voice Activated Transmission), gaat de FR-56 zenden zodra u in de microfoon spreekt.

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=045817
Vriendelijke groet, Eric

Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
dick

Bericht door dick »

Zolang de snelheid beneden de 80 km/h is valt er best mee te werken.
(Maar ik ga meestal wat harder.)
Daarboven gaat de verstaanbaarheid enorm achteruit. Bij 110 is er geen snars meer van te maken. Ik heb dus zo'n setje..
De anderen zaten in een auto dus zij hadden veel minder achtergrond geluiden en toch viel het tegen.
Als je van motor naar motor gaat heb je de bijgeluiden 2x en zal er helemaal niets meer van te verstaan zijn.
Mijn advies is: Koop iets goeds of niets want dit is zonde van je geld..

groets,

Dick
wendy

Bericht door wendy »

het is en blijft een klote apparaat
want als je gaat praten duurt het even voor de vox zich inschakeld
en ben je de eerste woorden van de zin al verloren
waardoor je maar halve zinnen krijgt
schakel je de vox wel in met de duimschakelaar zit je dus weer met al die draden
en heb je het zelfde effect dus dat er weer halve zinnen zijn
en er is zo'n rot piepke bij elke keer er gestopt wordt met praten
Mart

Bericht door Mart »

Hallo allemaal,

Ik heb toevallig pas een setje van de lidl gekocht voor op mn werk. Sinds kort een losse hal voor opslag, zonder telefoondekking en om de magazijnman te bereiken gaat dit prima. Ik denk echter dat dit niet de geschikte hardware is voor op de motor.

Ik heb al een jaar of drie een flinke investering onder mn zadel zitten, maar ben er ook nog niet door in de steek gelaten.

Ik hoor graag een muziekje onderweg, heb een zumo550 en wil zowel met een duo als een andere motor communiceren. Dat gaat denk ik niet lukken met een setje van de lidl.
Het lukt wel met de eerder genoemde zumo, aangesloten op een autocom pro avi set, 2 kenwood pmr's en een PTT op mijn fiets en een PTT of de andere motor waarmee gecommuniceerd moet worden (lees: de fiets van lolbroek smurf). Dit is altijd goed te verstaan, ook bij snelheden boven de 100 km/u. Hoe de bluetoothmodule van de zumo werkt weet ik niet, die gebruik ik nooit.
Helemaal kabelloos is dit dus niet. We zitten met een spiraalsnoer aan de motor vast, maar dat is dan ook alles. De headset hebben we bij aanschaf door de leverancier in de helmen laten bouwen, dat vonden we wel zo makkelijk en was onderdeel van de deal ;-)

Groeten,
Mart
wendy

Bericht door wendy »

nou mart dat is geweldig hoor
maar niet iedereen heeft geld om een zumo te kopen
dat soort apparaatjes kosten toch ook al gauw 500euro of meer
dus het is een tip maar niet de juiste
ik denk dat als je een goed communicatiesetje wilt dat je toch wel vanaf 150euro moet denken
dus mijn advies is SPAREN ,,,,
Mart

Bericht door Mart »

wendy schreef:nou mart dat is geweldig hoor
maar niet iedereen heeft geld om een zumo te kopen
dat soort apparaatjes kosten toch ook al gauw 500euro of meer
dus het is een tip maar niet de juiste
ik denk dat als je een goed communicatiesetje wilt dat je toch wel vanaf 150euro moet denken
dus mijn advies is SPAREN ,,,,
Ik heb alleen mijn situatie geschetst en gesteld dat IK daar erg tevreden mee ben. Dat was ook de vraag van Vince. Overigens is voor de communicatie de Zumo niet eens nodig, dus die kan uit de hele hardware opsomming weggeschrapt worden.
Dan nog blijft het een hele investering, ook dat zei ik al. Onbedoeld kom ik op hetzelfde advies als Wendy......SPAREN geblazen.
Ik wil dus niemand op kosten jagen, ieder moet investeren naar eigen kunnen. Ik sluit me wel aan bij een van de vorige posters: vaak mag de fiets zelf best wat kosten, maar wordt voor randapparatuur erg op de centen gelet. Ik heb de hele set, als eerder omschreven, aangeschaft bij een nieuwe fiets en daardoor een (hele) goede deal kunnen maken. Anders had ik dit waarschijnlijk ook niet gedaan. Immers, de configuratie die ik omschrijf kost (om toch maar bedragen te noemen)........nee, dat ga ik niet doen :? :-)

Ik wilde slechts, zonder dit direct te zeggen, aangeven dat de wat duurdere apparatuur wel een (bijna) garantie geeft op kwaliteit. Wat dan weer niet wil zeggen dat goedkoop meteen troep is.

Ik moet oppassen, anders ga ik weer in dichtvorm verzanden en dat terwijl ik in een ander draadje juist bedankt heb om forumdichter te worden ;)

Veel storingsvrij praatplezier verder,
groet,
Mart
wendy

Bericht door wendy »

het is niet bedoeld om te kwetsen mart
maar je snapt dat een zumo niet te vergelijken is met een apparaatje die Ik siteer 'potverdikke 50euro kost '
je kan bij een ander niet in zijn portemonne kijken
ik zal de volgende keer wat tactvoller zijn :lol: :lol:
1000maal excusses
Mart

Bericht door Mart »

okidoki Wendy :lol:

Groet,
Mart
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Ikzelf heb ik zeeland bij de BD Store (vroeger Brammetje Dump) een Cobra Microtalk portofoon gekocht.
dit is 1 verpakking met 2 porto;s en eenvoudige headsets. kosste 50 eu's
daarbij heb ik een helm-headset gekocht en deze zelf eenvoudig gemonteerd in mn helm.
het geluid is goed te verstaan al moet ik bij hogere snelheden het volume wat harder zetten van 3 naar 8 en dan is hij tot 160 goed te verstaan.
bijgeleverd bij de helm-headset zit de benodigde bekabeling en PTT (Push To Talk) schakelaar die met klittenband kan worden gemonteerd op locatie. (bij mij op mijn linker handvat). via een spiraaldraad prik ik mijn helm op het systeem

het bereik van mijn porto's zijn ong 5km afhankelijk van de omgeving.
8 kanalen,
veel subkanalen
nog meer CTSCC kanalen.
Gebruik het regelmatig.

btw... bekabeling en porto bewaar ik in mijn tanktas, zo heb ik er ook weinig last van.

groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”