Verslag bezoek HDC aan Waypoint te Notter

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Verslag bezoek HDC aan Waypoint te Notter

Bericht door Marcel »

Zoals gebruikelijk bij dit soort trips al vroeg uit de veren.
Om 08.45 afgesproken met Marcel (HoDeVi) bij het BP station aan de Goudseweg in Bodegraven.
Vlak na aankomst krijg ik telefoon van Ed dat hij vanwege ziekte helaas niet mee kan.
Dat is even een domper maar het is niet anders. Ed beterschap natuurlijk.
Even voor 09:00 uur komt Marcel aanrijden waarna we bijna direct vertrekken richting Notter.
Vanwege mijn rug hebben we op de A1 bij Palmsol even een tussenstop gemaakt en een bakkie gedronken.
Achteraf blijkt dat een andere groep net 10 minuten voor onze aankomst daar vertrokken is.
Tegen 10:30 arriveren we na een voorspoedige reis in Notter.

Na even rondgekeken te hebben in de winkel (wat een leuke hebbedingetjes hebben ze daar!!) gaan we richting trainingsruimte.
Daar zit iedereen al klaar voor de instructie/uitleg/training. Onze cursusleider is Ronald Cremers (correct me if I'm wrong).

Ronald geeft in het deel voor de lunch (die we zelf mee moesten brengen) een introductie over Waypoint en uitleg over de verschillende Zumo's (220, 550 en 660) en de Tom Tom Rider. Grote vraag bij de aanschaf van een apparaat is "Wat wil je ermee doen". Vandaaruit dient de keuze gemaakt te worden. In de presentatie ligt de nadruk op de apparatuur van Garmin. Niet zo verwonderlijk: hier is nl. ook veel mee mogelijk.
Dan is het tijd voor een pauze waarbij we heerlijk zitten op het terras naast de trainingsruimte. In de zon en aan het water: wat wil je nog meer. Er is een uur pauze gepland. Ik maak dan ook even gebruik van de mogelijkeid om in de winkel rond te neuzen.

Na de pauze krijgen we uitleg over het programma mapsource, verschillende kaarten, het maken van routes, dupliceren, plaatsen waypoints, trackbestanden, routepunten, en, ook niet onbelangrijk , hoe je een rondvlucht maakt over je route met behulp van Google Earth. Er ging een wereld voor me open. Heel veel informatie met handige tips.
We hebben volgens mij slechts de basisbeginselen geleerd, maar je kan daar al heel veel mee.

Tijdens de pauze heb ik al even in de winkel gekeken voor fietsnavigatie voor m'n zus. Ik besluit een Oregon 440 aan te schaffen met fietskaart (na goedkeuring door m'n zwager). Dan is het al over half vier en wordt het tijd voor de terugreis. Nog snel even tanken (iedereen is dan al weg) en naar huis. Na 340 km in de wielen draai ik om 17:45 de parkeerplaats op.

Kortom: een zeer leerzame dag en ook heel gezellig. Dat kan natuurlijk niet anders in zo'n gezelschap.
roelof schreef:het was een bijzondere cursus .
voor een groot deel te danken aan een hele bijzondere man die zeer goed weet waar hij het over heeft.
Zeker waar Roelof!


Vanaf deze plaats hartelijk dank aan Ed Vissers voor het organiseren, Ronald voor de duidelijke en vooral ook amusante uitleg, Waypoint voor het gastvrij ontvangen van onze club, en Marcel voor het voorrijden (anders was ik met m'n Zumo mooi verkeerd gereden :? )

Vriendelijke groet,

Marcel.

P.S.
Foto's volgen nog.
Laatst gewijzigd door Marcel op 09 mei 2011, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Verslag bezoek HDC aan Waypoint te Notter

Bericht door Ed Vissers »

Marcel,

een mooi verslag waarvoor mijn dank en fijn te lezen dat het een mooie dag is geworden. :up :up
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Gerard (GTB)
Honda NT650V
Berichten: 543
Lid geworden op: 17 mar 2009, 14:00
Locatie: Leeuwarden (NL)
Contacteer:

Re: Verslag bezoek HDC aan Waypoint te Notter

Bericht door Gerard (GTB) »

De "handige" links die besproken zijn tijdens ons bezoek aan Waypoint.

Link naar portal Waypoint, voor handleidingen, introductie filmpjes en antwoorden op veel gestelde vragen.
Link naar site met gratis (motor) routes
Groetjes Gerard :b
:brrr

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”