Welke intercom?

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Softy

Welke intercom?

Bericht door Softy »

Hoi iedereen,

Gisteren ging ik eens toeren samen met mijn vader.
Nu zou het toch tof zijn als we met elkaar konden praten...
Kben dus eens aan het googlen gegaan welke intercom ik zou kunnen gebruiken.
Blijkbaar is de Scala Rider G4 powerset of de Interphone F4 een goede keuze?
De interphone set is iets goedkoper.
Beide bieden de mogelijkheid om te koppelen met een gsm.
Kan handig zijn maar is niet echt noodzakelijk.

Enfin, mijn vraag, welke set zouden jullie me aanraden?
Welke gebruiken jullie? Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt! :apl

Groeten,

Jeroen
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7056
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Welke intercom?

Bericht door ikkieman »

Hoi Jeroen,
Persoonlijk hebben Ellen en ik de G4 en een SRC-set. Deze bevallen ons heel goed. De verstaanbaarheid tot boven de 120 km/u is goed met wind mee. Met wind tegen houdt het voor ons bij ongeveer 120 km/u op agv. windruis.
Hoe dit zich qua afstand verhoudt weet ik niet omdat we altijd als duo rijden. Ellen zit bij mij altijd achterop. Zeker vanwege de upgradebaarheid van de firmware (problemen die achteraf gevonden worden kunnen eruit gehaald worden) is naar mijn mening een G4 een goeie keuze.

Overigens is de radio van zowel de SRC als de G4 van brakke kwaliteit. Als je hierop selecteert kun je beter voor een andere set gaan.

Groetjes
Jeroen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
koempel

Re: Welke intercom?

Bericht door koempel »

Hallo Jeroen,

ook mijn vrouw en ik hebben een Scala, maar dan een XL teamset omdat zij achterop zit. Bevalt uitstekend. Uit onderzoek wat ik gedaan heb, allerlei forums geraadpleegd, komen de Scala's en telkens heel goed uit.

Gr. Erik
Gebruikersavatar
Missy
Honda NT650V
Berichten: 496
Lid geworden op: 23 jan 2011, 20:31
Locatie: Dordrecht

Re: Welke intercom?

Bericht door Missy »

Wij hebben sinds kort ook de Scala Rider 4G Powerset.. HEEEEERLIJK...
Kunnen elkaar prima verstaan tot zeker 1,5 km.. één helm is een 'police-model', ik heb een systeemhelm.. past prima.

En het ALLERtofste vind ik dat ik heerlijk naar de radio kan luisteren 's morgen naar mijn werk.. :lol:
Zelfs in de Botlektunnel heb ik bereik, de Beneluxtunnel is te lang, daar valt ie even weg.

Na een aantal keren gebruikt te hebben heb ik wel één minpuntje voor wat betreft de radio; de bediening met handschoenen aan is belabberd.
Je moet alles goed zetten voordat je gaat rijden, want onderweg kan ik die knoppen echt niet lekker vinden cq bedienen.

Het praten met elkaar gaat met de correcte instelling echter automatisch als één van de twee begint.
Mocht je elkaar uit het zicht verliezen, dan meldt het systeem zich automatisch af, en weer aan wanneer je weer bij elkaar in de buurt komt.

De GPS gaan we volgende week met de vakantie proberen. De telefoon zal ik niet snel gebruiken, zo'n yup ben ik nou ook weer niet ;)

Ondanks de prijzige aanschaf.. zeker het geld waard.

Missy
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Softy

Re: Welke intercom?

Bericht door Softy »

oke bedankt voor de info!
Kga het nog eens bekijken welke ik ga aanschaffen en dan laat ik het wel weten :apl
Softy

Re: Welke intercom?

Bericht door Softy »

Hoi hoi,

Kzou de Scala Rider 4G Powerset kopen.
Kheb echter nog 2 vragen:

- Is het eenvoudig om deze van de ene helm af te nemen en te monteren op een andere helm, en kan dit veel gebeuren?
Of is het eigenlijk de bedoeling dat eens dat hij gemonteerd is, gewoon om die helm blijft zitten?
De reden is dat soms mijn vriendin, soms mijn broer en soms mijn vader de 2de unit zou gebruiken.

- Is deze set bruikbaar met een integraalhelm?
(is toch de helm met een opklapbaar kinstuk :P )

Bedankt!!

edit:

set besteld!
Klaat wel iets weten alsk em heb en wat de ervaringen zijn :)
stxrider

Re: Welke intercom?

Bericht door stxrider »

Wij wachten op je bericht of het een :up of een :sh oordeel wordt.

En natuurlijk je ervaring met het apparaat qua bediening ;)
Gebruikersavatar
Missy
Honda NT650V
Berichten: 496
Lid geworden op: 23 jan 2011, 20:31
Locatie: Dordrecht

Re: Welke intercom?

Bericht door Missy »

Softy schreef: - Is het eenvoudig om deze van de ene helm af te nemen en te monteren op een andere helm, en kan dit veel gebeuren?
Of is het eigenlijk de bedoeling dat eens dat hij gemonteerd is, gewoon om die helm blijft zitten?
- Is deze set bruikbaar met een integraalhelm?
(is toch de helm met een opklapbaar kinstuk :P )

set besteld!
Klaat wel iets weten alsk em heb en wat de ervaringen zijn :)
* Eenvoudig is het niet, maar wel mogelijk.
De reden zit het hem in het feit dat je plaatje waaraan het systeem vastgezet moet worden, TUSSEN de helmschelp en je binnenvoering moet komen te zitten.
Dat is wel even een knutselsessie :) Bij het overgrote deel van de helmen kan dat allemaal losgehaald worden.
Zolang je maar niet gaat lijmen, dat is permanent !.
* Het systeem kan op alle helmen zeggen ze.
Je zal alleen nadat je de helm opgezet hebt, de 'praatboom' even vanaf de onderkant naar binnen moeten steken. Maar dat gaat heel makkelijk.
(Ik heb zelf een systeemhelm, en doe eerst helm op, helm dicht en steek dan de microfoon er tussen.

LET OP: bij het monteren dat je de afstand van het mondstuk goed uitmeet. Hij MOET goed voor je mond komen te zitten omdat je daar gewoon de meeste ruimte hebt.
Als ie een paar centimeter naast je mond zit, gaat het irriteren. Dan prikt dat ding best wel.

Succes ermee !
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Softy

Re: Welke intercom?

Bericht door Softy »

Hoi hoi,

Gisteren is de set toegekomen.
Vandaag ben ik die gaan halen (bij mijn ouders thuis omdat ik nooit thuis ben overdag)
Eerste indruk:
Je betaald voor de doos!! :P
De set was goed verpakt, kheb ze uitgepakt en aan de lader gehangen.
Er zitten 2 laders bij, handig dat je ze tesamen kan opladen.

Als ik een dezer dagen tijd heb om de set te testen laat ik wel weten wat mijn bevindingen zijn :P
stxrider

Re: Welke intercom?

Bericht door stxrider »

:D leuk...... ik wacht met spanning af op "The final verdict of the Jury" :lol:
Gebruikersavatar
Missy
Honda NT650V
Berichten: 496
Lid geworden op: 23 jan 2011, 20:31
Locatie: Dordrecht

Re: Welke intercom?

Bericht door Missy »

Softy schreef:Je betaald voor de doos!! :P
BEWAAR de doos !
Als het goed is zit daar een sticker op die je nodig hebt als je de laatste software gaat downloaden.
Het is even zoeken welke je nodig hebt, vreemd genoeg was de code die ik moest gebruiken degene die achterop mijn unit stond.. :shock:

Maarrr just in case, hou de doos even bij de hand.
Die software is erg handig, daarmee kan je instellingen toepassen die via het gesproken menu erg lastig zijn.
EN je kan ook meteen 6 radiostations vastleggen. :lol:

Plezier !
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Gea Donker

Re: Welke intercom?

Bericht door Gea Donker »

Wij hebben onderstaand setje sinds kort. Ik ben er erg tevreden over. Werkt goed van motor naar motor tot ongeveer 120 km per uur. De Tomtom is prima te verstaan en ook met de mob tel werkt hij goed. Een stuk goedkoper dan een Scala:)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... MEWNX%3AIT" opent="in(nieuw);venster;
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Welke intercom?

Bericht door Koen »

Gea,

is dat setje ook ergens in NL te koop? Ben niet zo'n fan van internationaal on-line shoppen...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Re: Welke intercom?

Bericht door stxrider »

Mocht je geïnteresseerd zijn in het setje, dan gaat het over dit setje van Interphone.
  • 100% Brand New 2 x BT Interphone Bluetooth Motorcycle Helmet Intercom
    US $109.99 + US $19.99 verzendkosten
Volgens mij kan je hiervoor ook terecht bij de GPSshop in Moordrecht of welk filiaal dichterbij is.
Zie link: http://www.gps.nl/bluetooth_intercom.html
Gea Donker

Re: Welke intercom?

Bericht door Gea Donker »

Wij hebben het wel uit verre oorden gehaald en kwamen hierop via het Pan forum. Ik zou niet weten of het in Nederland te koop is. Bij ons is de levering en betaling prima verlopen.
stxrider

Re: Welke intercom?

Bericht door stxrider »

De Interphone headset is gewoon bij de gps-shop te krijgen afhankelijk bij welke vestiging je het dichtste bij zit ;)

:arrow: Hier de link met openingstijden: http://www.gps.nl/openingstijden.html" opent="in(nieuw);venster;
Softy

Re: Welke intercom?

Bericht door Softy »

Sorry, ik heb nog steeds geen tijd gehad voor de set te testen.
Enkel de radio heb ik deze week eens gebruikt.
Echt optimaal werkt dat toch niet.
Wat wel handig is dat dat ding zijn volume aanpast aan je snelheid.

Ik was gisteren bij mijn dealer (een nagel in de achterband :cry: ) en kheb eens gekeken wat die ervoor vraagt, nl €949,00
Dit is dus voor exact dezelfde set dat ik € 333 betaald heb incl shipping (wel op ebay en mogelijk geen garantie, set is overigens wel nieuw)

dure dealer :brtl
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Welke intercom?

Bericht door Koen »

Stond die prijs niet toevallig nog in francs? ;) Da's wel een enorm prijsverschil, zelfs hier in Nederland zijn ze niet zo duur...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Re: Welke intercom?

Bericht door stxrider »

Er zijn wel prijsverschillen, maar :shock: zo groot? Volgens mij een foutje.
Softy

Re: Welke intercom?

Bericht door Softy »

Sorry mijn fout.
Ik was vandaag terug bij die dealer en ik ben nog eens naar die prijzen gaan kijken.
Die prijs van € 939 is de Zumo 660 + de Cardo G4

Ik vond het ook al raar maar opt eerste zicht kost die G4 alleen dat bedrag...

Sorry Bikeparts :oo
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Welke intercom?

Bericht door Koen »

Dus je koopt daar een veels te dure cardo G4 en krijgt er dan een gratis Zumo 660 bij? ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”