Nolan Basickit2 en Bluetoothkit2.1 inbouwen in Schuberth C3

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
PA1BEN

Nolan Basickit2 en Bluetoothkit2.1 inbouwen in Schuberth C3

Bericht door PA1BEN »

Schuberth C3 aangeschaft en in de winkel de wens uitgesproken daar communicatie in te willen hebben.
Verkoopster legt basickit 2 en bluetoothkit 2.1 op de toonbank en zegt dat ik voor die helm dan die communicatieset nodig heb.

Maar als ik thuis alle beschikbare informatie nog eens op internet doorneem dan kom ik nergens tegen dat deze combinatie mogelijk is.

Natuurlijk kan ik de doosjes openmaken en met inbouwen beginnen. Maar dan zijn wel de plastic bandjes van de verzegeling verbroken en dat wil ik voorlopig nog even voorkomen.

Heeft iemand deze communicatieset al eens met succes in een Schuberth C3 helm ingebouwd? Of gaat dat niet en is de C3 alleen geschikt voor het "SRC-System (Schuberth-Rider-Communication-System)"


Ben
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Nolan Basickit2 en Bluetoothkit2.1 inbouwen in Schuberth

Bericht door Marcel »

Volgens mij gaat de verkoopster hier een beetje de fout in.

Zowel Nolan als Schubert hebben voor hun eigen helmen een specifieke set. Het lijkt mij niet dat deze onderling uitwisselbaar zijn.

Wellicht kun je ook de aanschaf overwegen van een losse intercom set van Scala of Interphone. Die passen op iedere helm.

Succes.

Vriendelijke groet

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
PA1BEN

Re: Nolan Basickit2 en Bluetoothkit2.1 inbouwen in Schuberth

Bericht door PA1BEN »

Marcel bedankt voor de informatie.



Groetjes
Ben
Laatst gewijzigd door PA1BEN op 22 jul 2011, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Nolan Basickit2 en Bluetoothkit2.1 inbouwen in Schuberth

Bericht door ikkieman »

Marcel en Ben,
De Schuberth SRC-kit is in feite niks meer dan een 'hip verpakte' G4. Dezelfde functies zitten erin en de software die intern op het apparaat draait is ook gemaakt door Cardo.

Neemt natuurlijk niet weg dat je een bedrag betaalt voor een mooie verpakking. Net als dat je meer betaalt voor een Mac dan voor een windows PC.

Wat ik zelf heb is de SRC-kit. De radio is bagger, maar dat is de G4 van Ellen ook niet vreemd. Het fijnste vind ik zelf dat ik de muziek van m'n iPhone kan streamen via een hippe bluetooth A2DP-verbinding naar m'n SRC. Dit kan de Scala Rider Q2pro ook en zou Ben veel geld schelen (toch wel rap zo'n €100).

Mijn tip voor Ben is dan ook om eerst even te kijken wat je wil doen met je headset voordat je hem gaat aanschaffen. Het is toch wel een goeie bak centen die je moet investeren.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
PA1BEN

Re: Nolan Basickit2 en Bluetoothkit2.1 inbouwen in Schuberth

Bericht door PA1BEN »

Wat ik wil, is de muziek van mijn iPod via A2DP bluetooth streamen.
Mijn vrouw voelt er op dit moment nog niets voor om als passagier met mij mee te gaan, maar zij sluit dat in de toekomst niet uit. Dus wil ik er nu al rekening mee houden dat er draadloos contact tussen twee helmen mogelijk moet zijn.
Een telefoon hoeft niet aangesloten te worden en...
communicatie met een in de buurt rijdende motor via bluetooth is ook niet nodig, want...
er komt na enige tijd een zendontvanger (70cm en 2meterband met aprs) op de motor, waarbij de zender door middel van VOX (Voice operated transmitter) geactiveerd wordt. Daar heb ik een microfoon in de helm voor nodig. Luisteren kan dan via bluetooth.
De bediening hoeft niet meer dan aan/uit en hard/zacht te zijn.

Dit is wat ik met een communicatiesetje voor in de helm wil doen.

Ben
stxrider

Re: Nolan Basickit2 en Bluetoothkit2.1 inbouwen in Schuberth

Bericht door stxrider »

mp1963 schreef:Volgens mij gaat de verkoopster hier een beetje de fout in.

Zowel Nolan als Schubert hebben voor hun eigen helmen een specifieke set. Het lijkt mij niet dat deze onderling uitwisselbaar zijn.

Wellicht kun je ook de aanschaf overwegen van een losse intercom set van Scala of Interphone. Die passen op iedere helm..
@Ben
  • De verkoopster zal je een set hebben aangeraden die zij veel verkopen. Alleen het SRC-systeem waarbij de kraag wordt vervangen is specifiek voor Schubert.

    Je kan namelijk iedere set in een C3 bouwen. Alle helmen van Schubert zijn intercom voorbereid door ruimtes t.h.v. de oren. Daar kan je inderdaad ook de sets monteren die Marcel voorstelde.
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Nolan Basickit2 en Bluetoothkit2.1 inbouwen in Schuberth

Bericht door ikkieman »

Ben, Als je dan de G4/SRC hebt kun je dat prima doen. Zeker voor eventuele softwareupdates is de G4/SRC voor mij ideaal. Mochten er nog bugs inzitten kan Cardo deze eruit halen en op die manier een probleem oplossen. Deze beschikken beiden over VOX, eventuele communicatiemogelijkheden en A2DP.

Het is dus puur wat je zelf wil. Of je bespaart €100 en je hebt een pukkel aan de zijkant van je helm, of je betaalt wat meer en je hebt em mooi weggewerkt.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
PA1BEN

Re: Nolan Basickit2 en Bluetoothkit2.1 inbouwen in Schuberth

Bericht door PA1BEN »

Vandaag ben ik opnieuw naar Polo geweest om de nolan-kit om te ruilen voor een SRC-kit.
Dat was uiteraard geen probleem. Ik kreeg er ook een lading excuses bij, verkoopster werkte er nog niet zo lang, enz. bla bla bla.

Probleem opgelost.

Ik bedank iedereen voor de hulp en het meedenken.


Groetjes
Ben
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”