Snelwegen en autobahn aan/uit en firmwire

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Gebruikersavatar
roelof
Honda NT700V
Berichten: 867
Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
Locatie: Emmen( nl )

Snelwegen en autobahn aan/uit en firmwire

Bericht door roelof »

Moderatie: Onderstaande onderwerp aangemaakt voortkomend uit het reisverslag van Roelof.

Ik had een mooie route gemaakt naar de eindbestemming waar ik vervolgens geen reet aan had omdat die wel gemaakt was maar nog op de computer stond en niet in de garmin!!
Tot aan Keulen over de autobahn echt niet leuk dus, maar het moet wel als je maar een of twee dagen gaat.
Even een tip voor die mensen die ook een garmin hebben, als je ingeeft dat je autobahn en snelwegen moet vermijden word je trip ineens erg veel tijdrovend.
In Duitsland is het dus noodzakelijk om de snelwegen NIET te vermijden, wij waren gesloopt toen we aankwamen!!
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
stxrider

Re: eiffel-rit

Bericht door stxrider »

Ik neem aan, dat je een Zumo hebt.........tenminste wat ik uit je verhaal kon opmaken.
Je hebt waarschijnlijk ooit eens de update gehad van Autobahn en snelwegen, die indeling tenminste. Het betreft de update 3.80 uit maart 2004. Het was toen een héél belangrijke update! Zie de link onderaan ;)

Wil je de Snelwegen vermijden, dan moet je alléén Autobahn aanvinken
Wil je kleine wegen vermijden (dus alleen snelwegen rijden) moet je alléén snelwegen uitschakelen.
Wil je nog kleinere wegen rijden dan doorgaande N-wegen, dan moet je Autobahn + snelwegen aanvinken :arrow: dan ga je echt nog kleiner dan de doorgaande Bundesstrassen.

De verklaring van de instelling is zo: :
Autobahn = zijn de snelwegen
Snelwegen = moet je lezen als "snelle" wegen en zijn dus de doorgaande N-wegen.

Nieuwe firmware Zumo (3.80): aanrader : http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=59& ... are+update" opent="in(nieuw);venster;
Gebruikersavatar
Catbustingdog
Motorloos
Berichten: 532
Lid geworden op: 15 aug 2008, 11:27
Locatie: Paal (BE)

Re: eiffel-rit

Bericht door Catbustingdog »

stxrider schreef: Nieuwe firmware Zumo (3.80): aanrader
ondertussen is men met de zumo aan de firmware "versie 4.20"
sportieve groet :blg
Noël


Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Gebruikersavatar
pheufk
Honda ST1300
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 mar 2010, 18:43
Locatie: Nijmegen (NL) ST1300 A Zwart

Re: eiffel-rit

Bericht door pheufk »

Waar stxrijder naar vermeld gaat over de zumo 550
En de laatste firmware van de is niet 4.20 maar 4.90,de 4.20 is van de zumo 660.
Groetjes,
Afbeelding
GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT , zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT, Zumo 396 CN Europa 2024.20 NTU SENA SRL- 2
stxrider

Re: Snelwegen en autobahn aan/uit en firmwire

Bericht door stxrider »

:up Bedankt voor de aanvulling. Inderdaad een Zumo 550 ;)
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”