Zumo 210CE

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Hans V.

Zumo 210CE

Bericht door Hans V. »

Is er iemand die al ervaring heeft met de Garmin Zumo 210CE?
ACSpijksma

Re: Zumo 210CE

Bericht door ACSpijksma »

Wij hebben sinds een paar maanden de zumo 210. We hebben goed gekeken naar
de verschillen ten opzichte van de 660 en 220. Voor ons voldoet hij perfect!

Je kunt natuurlijk ook zelf op die vergelijkingssites gaan kijken maar onze ervaring is dat niet alle punten altijd goed beschreven staan daar.
Qua prijs-kwaliteitverhouding kan ik zeggen dat de 210 z'n geld echt wel waard is. Enige verschil met de 220 zijn de kaarten (210 heeft centraal-europa en 220 europa (scandinavie etc))
Voorlopig hebben wij nog genoeg aan de kaarten van centraal-europa dus hebben wij voor de 210 gekozen. Voor de rest hebben ze beide grotendeels dezelfde kenmerken.
In vergelijking met de 660 konden we weinig verschil vinden, behalve de prijs (begrijp echt niet waarom die zoveel duurder is)

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je met zo'n apparaat wilt. Wij gebruiken em puur voor navigatie en het maken van routes (mapsource) en als dat je hoofddoel is, zou ik niet zoveel geld uitgeven aan een 660 terwijl een 210 hetzelfde doet :)
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Zumo 210CE

Bericht door Ed Vissers »

ACSpijksma schreef: In vergelijking met de 660 konden we weinig verschil vinden, behalve de prijs (begrijp echt niet waarom die zoveel duurder is)

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je met zo'n apparaat wilt. Wij gebruiken em puur voor navigatie en het maken van routes (mapsource) en als dat je hoofddoel is, zou ik niet zoveel geld uitgeven aan een 660 terwijl een 210 hetzelfde doet :)
Natuurlijk is het van belang eerst goed te bepalen wat je er mee zou willen doen.
Er zijn dus wel verschillen met de 660 :)

Zie http://honda-deauville.nl/documents/Ver ... 50_220.pdf" opent="in(nieuw);venster;

Om een paar verschillen te noemen die de keuze flink kunnen beïnvloeden.

De 210/220 hebben geen aansluitingsmogelijkheid voor een bedrade headset/intercom.
Ook geen MP3 speler.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Hans V.

Re: Zumo 210CE

Bericht door Hans V. »

Hopelijk is dit niet representatief voor de kwaliteit van de NL-vertalingen in de Zumo . . .

Afbeelding
barend
Honda NC750X DCT
Berichten: 1200
Lid geworden op: 04 aug 2011, 19:13
Locatie: west-brabant

Re: Zumo 210CE

Bericht door barend »

dit is dialect Hans. :D

:brrr
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 :brrr
RonalT

Re: Zumo 210CE

Bericht door RonalT »

Het mooie van de ZUMO's en dergelijke is dat de teksten in een soort tekstbestand staan. Daardoor zijn ze eenvoudig te veranderen en aan te passen. Er zitten veel meer fouten in de vertalingen.
Ook zijn er vertalingen die ik niet prettig vindt.

Heb je in BaseCamp trouwens de vertaling gezien van het woord EXIT om het programma af te sluiten???
Vertaling daarvan is volgens de Engelsen 'AFSLAG'.
Tsja, een afrit is natuurlijk een EXIT maar verder, rare jongens die Engelsen!


Kijk eens op de website van JaVaWa. Daar is een mooi vertaald bestand te vinden.
ACSpijksma

Re: Zumo 210CE

Bericht door ACSpijksma »

Het is dus maar de vraag waarop je selecteert voor de aankoop.
Voor ons was er weinig verschil te vinden omdat wij hoofdzakelijk maar twee eisen hadden.\
Dan ben je in principe al snel klaar met je keuze maken.

Misschien dat het verschil in prijs dan ligt in de opties die Ed noemt? (vind ik nog steeds een groot verschil hoor :wn1 )
Zaken als MP3 kan ook veel goedkoper met een bluetooth headset bijv.

Vind het gewoon veel geld voor een navigatiesysteem.
RonalT

Re: Zumo 210CE

Bericht door RonalT »

Het is altijd belangrijk dat je weet wat je wil, als je een bewuste keuze maak is het prima.
Ik heb al te dikwijls gelezen over mensen die een navigatiessyteem kiezen omdat het goedkoop is. En dan later gaan lopen klagen dat het ding niet goed werkt.

Ik weet overigens niet of het zo maar mogelijk is om een headset te koppelen en die ook nog eens te koppelen met iets anders. Ik herinner me een verhaal van iemand die een telefoon wilde koppelen met een headset en een 220. Dat ging ook niet.

Wat ook nog een verschilletje is tussen de 550/660/220 en de 210 is de kaart. De eerst genoemde hebben een Europa kaart en de laatste heeft een Centraal-Europa kaart. Die mist bv Engeland e.d. en dat is een gebied waar een motorrijder toch ook wel eens naar toe wil.
Als je er zeker te weten nooit naar toe wil kan je de 210 uitkiezen.

En ach, wat is veel geld. Voor een heel stuk minder geld kan je een andere motor rijden dan een Deauville. :roll:
Laatst gewijzigd door Stephan op 11 okt 2011, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”