TomTom Start laadt niet op

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
robdehonda

TomTom Start laadt niet op

Bericht door robdehonda »

Ik heb het volgende probleem. Ik heb vandaag een lekker ritje gemaakt (Rondje IJsselmeer) maar halverwege was de batterij van mijn TomTom leeg. Ik heb hetzelfde snoer gebruikt als in mijn auto, en daar laadt de TomTom wel op. Ik heb daarnaast een stroomsnoer rechtstreeks op de accu aangesloten. Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? :?
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: TomTom Start laadt niet op

Bericht door Koen »

Even om een goed beeld te krijgen:
- je gebruikt hetzelfde snoer als in de auto.
Ik neem dan aan dat je dus een 12-voltaansluiting op de motor hebt die je hiervoor gebruikt?
In dat geval even deze aansluiting testen met een ander apparaat, wellicht werkt deze aansluiting niet (goed).
- daarnaast heb je nog een stroomsnoer rechtstreeks op de accu aangesloten.
Die snap ik even niet, je hebt dus een directe aansluiting op de accu én je gebruikt het oplaadsnoer uit de auto?
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
barend
Honda NC750X DCT
Berichten: 1200
Lid geworden op: 04 aug 2011, 19:13
Locatie: west-brabant

Re: TomTom Start laadt niet op

Bericht door barend »

ik zou even kijken of je dan spanning hebt op de vaste aansluiting op de accu, zekering??

succes
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 :brrr
robdehonda

Re: TomTom Start laadt niet op

Bericht door robdehonda »

Ik heb een 12V verlengkabel rechtstreeks op mijn accu aangeloten. Vervolgens heb ik het laadsnoer van mijn TomTom hierop aangesloten. Ik zal inderdaad eens een ander apparaat aansluiten om te kijken of die wel oplaad. Alvast bedankt voor de reaktie!!
http://www.factoryprices.nl/product_inf ... _id=122373" opent="in(nieuw);venster;
stxrider

Re: TomTom Start laadt niet op

Bericht door stxrider »

IK heb geen TT, maar ga ervan uit dat hij ongeveer hetzelfde werkt als een Garmin. De Garmin heeft pinnetjes die zorgen voor het contact, en via 1 van die pinnetjes wordt ook het apparaat geladen. Volgens mij moet de TT ook via dat principe werken.

Misschien eens de contacten nalopen of alle pinnetjes wel goed terug komen?
RonalT

Re: TomTom Start laadt niet op

Bericht door RonalT »

Als robdehonda dezelfde kabel en houder in de auto gebruik zal dat deel wel goed zijn.
De kabel van de accu naar de connector waarop de tomtom kabel is aangesloten kan voor een probleem zorgen, of een zekering die hierin is opgenomen.

Inderdaad met een ander apparaat eens proberen of dat werkt.
Als dat niet werk op zoek naar de zekering en die controleren.

Succes en hou ons op de hoogte..... :idea:
robdehonda

Re: TomTom Start laadt niet op

Bericht door robdehonda »

Bedankt voor de reacties! Ik ga a.s. zaterdag even het e.e.a. testen!
stxrider

Re: TomTom Start laadt niet op

Bericht door stxrider »

RonalT schreef:Als robdehonda dezelfde kabel en houder in de auto gebruik zal dat deel wel goed zijn.
De kabel van de accu naar de connector waarop de tomtom kabel is aangesloten kan voor een probleem zorgen, of een zekering die hierin is opgenomen.
:oo Je hebt gelijk! Als het dezelfde kabel is, dan moet het probleem daar net voor liggen....idd
robdehonda

Re: TomTom Start laadt niet op

Bericht door robdehonda »

Ik heb het probleem gevonden. De zekering in de kabel is kapot. Mijn vrouw had de TomTom vandaag nodig, en die laden in haar auto ook niet op. Hierna heb ik de de stekker opengemaakt en bleek dat de zekering die daar in zit kapot is. De vraag is of dit nu toeval is dat deze kapot is. Het was de eerste keer dat ik de TomTom op de motor gebruikt. Ik ga zaterdag conform de beschrijving op het forum een 12V aansluiting maken met een extra zekering er tussen. Daarna hoop ik dat de TomTom op de motor wel gaat opladen.
Bedankt voor de reacties. :D
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: TomTom Start laadt niet op

Bericht door Koen »

Suc6 met knutselen ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Re: TomTom Start laadt niet op

Bericht door stxrider »

robdehonda schreef:Ik heb het probleem gevonden. De zekering in de kabel is kapot. Mijn vrouw had de TomTom vandaag nodig, en die laden in haar auto ook niet op. Hierna heb ik de de stekker opengemaakt en bleek dat de zekering die daar in zit kapot is. De vraag is of dit nu toeval is dat deze kapot is.
Het is natuurlijk geen toeval....... Die zekering zit er niet voor niets. Er is toch een soort piek-spanning of onregelmatigheid geweest waardoor de zekering "zijn werk" heeft gedaan...... Je TT doet het daardoor nog ;)

Maar goed dat je het gevonden hebt :up
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”