TomTom (bijna alle types) omzetten naar Rider v3!

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Marck

TomTom (bijna alle types) omzetten naar Rider v3!

Bericht door Marck »

Zelf ben ik in het bezit van een TomTom Go 720. Deze is gemaakt met als doel autonavigatie, en mist daarom een aantal (grote) voordelen in vergelijking met een TomTom Rider (v3). Ik heb het dan bijvoorbeeld over de optie "Navigeer via kronkelwegen" en een Track-functie voor het opnemen van routes. Daarnaast is het scherm niet ingericht voor motorrijders en moet de handschoen bijna altijd uit bij bediening.

Omdat ik deze al had heb ik een houder gekocht voor de motor (http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... =43&t=2760" opent="in(nieuw);venster;), leek mij vooralsnog overbodig, maar gaandeweg kwam ik erachter dat toch deze functies juist voor mijn gebruik toegevoegde waarde bieden en begon ik ze steeds meer te missen. De functie "Neem de kortste route" bleek nogal eens af te wijken van de leuke routes en af en toe leverde dat aparte routes op die niet echt bruikbaar waren.

Na wat rondstruinen op google kwam ik onderstaande site tegen:

http://www.ttinternetclub.info" opent="in(nieuw);venster;

Op deze site is het mogelijk (voor 4 euro) een aangepast NavCore bestand te downloaden welke geschikt is voor meerdere TomTom's welke hem softwarematig ombouwt naar een TomTom Rider v3. Hierdoor heb je dus de voordelen van een Rider! Ik heb zelf de laatste NavCore-versie voor de Rider gedownload, ik had er nog kaarten op staan van vorig jaar (gekocht ivm vakantie naar Kroatie) en deze werken zonder problemen samen door een patch in de NavCore. Uitleg staat verder op de site!

Ik zal morgen uit mijn werk eens testen of de Kronkelwegenoptie leuk is en goed werkt. Ik ben uiteraard erg benieuwd, maar wilde het alvast met jullie delen. Voor diegene die, net als ik, toch opzien tegen de aanschaf van een Rider (of een Zumo).

Bij vragen, PM gerust!
RonalT

Re: TomTom (bijna alle types) omzetten naar Rider v3!

Bericht door RonalT »

En is dit legaal?
stxrider

Re: TomTom (bijna alle types) omzetten naar Rider v3!

Bericht door stxrider »

Voor € 4,= legaal :tg :mrgreen: Lijkt me niet, maar er zijn altijd van die mannen die er een sport van maken

:wn1 Tja dat hou je niet tegen.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”