GoRider Biker (Pro) goed alternatief/optie tov Zumo ed?

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Jos Fupi

GoRider Biker (Pro) goed alternatief/optie tov Zumo ed?

Bericht door Jos Fupi »

Bij het zoeken naar de gulden middenweg vwb opties/prijs van motor-navigatie, kwam ik dit interessante setje tegen: http://motocc.nl/navigatie/13222-gorider-biker.html" opent="in(nieuw);venster;

Voor €189 zonder blauwgebitsetje / €249 met 1x blauwgebit 100m / €339 met 2x blauwgebit 500m
(prijzen incl verzendkosten :D )

Volgens verder gevonden info kan je mapsource gebruiken voor routes-plannen/- rijden, en bied hij daarmee vergelijkbare mogelijkheden als stukken duurdere Garmin-/TomTom setjes.

Mijn vraag aan jullie "ervaringsdeskundigen" => Ben ik aantrekkelijk geprijsd alternatief tegengekomen of gevalletje "goedkoop is duurkoop" :vrb
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: GoRider Biker (Pro) goed alternatief/optie tov Zumo ed?

Bericht door Ed Vissers »

Ik kan je daar geen antwoord op geven, maar lees hier eens over een ander product van Goclever...

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=10&t=29520" opent="in(nieuw);venster;
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Jos Fupi

Re: GoRider Biker (Pro) goed alternatief/optie tov Zumo ed?

Bericht door Jos Fupi »

Tijdens het struinen op internet vwb de GoRider Biker kwam ik ander (goedkoper) alternatief tegen :)

Dit motor-navigatie apparaat is erg ruim besproken (incl opties/handleidingen) op onderstaand forum:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ees-1.html" opent="in(nieuw);venster;

Ik heb dus net een Peaklife chinees besteld voor €119,61 incl verzending via UPS
http://www.chinavasion.com/portable-gps/cvugtr16/" opent="in(nieuw);venster;

Hij draait op Windows CE en Igo8 nav-software en is, met behulp van info bovenstaand forum, te gebruiken met kaarten van Tele Atlas cq Navteq + routes plannen/invoeren via bv Tyre-software.

Zo gauw ik hem binnen heb en uitgeprobeerd zal ik m'n ervaringen hier mededelen.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: GoRider Biker (Pro) goed alternatief/optie tov Zumo ed?

Bericht door Koen »

Jos, ik hoop dat dit niet de "Landwind onder de navigatie-apparaten" is. Ben benieuwd naar je ervaringen met dit Chinese product...

Alvast wat aanwijzingen, voor het geval er geen Nederlands geïnstalleerd is ;):
左转 = Sla linksaf
右转 = Sla rechtsaf
错误,重新启动。= Foutmelding, herstarten
:tg
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Jos Fupi

Re: GoRider Biker (Pro) goed alternatief/optie tov Zumo ed?

Bericht door Jos Fupi »

:tg De info op gelinkt forum geeft aan dat er gewoon NL software op kan/zit (Windows CE/IGO8 software bestaat ook in onze taal cq is te instaleren:P ).
(Exact hetzelfde apparaat wordt ook door nederlands bedrijf aangeboden via marktplaats/hun webshop => dan echter voor €169 excl verzendkosten.)

Mocht dit mij voor €120 brengen waar ik wil komen ............via door mij gekozen/ingevoerde route => ikke blij/tevreden.
Blijk ik toch behoefte te hebben aan "uitgebreidere navigatie" kan ik deze Peaklife altijd nog tegen kostprijs aanbieden op marktplaats => ervaring rijker en geen eurie armer :l

Reden van aanschaf is tevens dat ik hem kan uitproberen en ervaringen met jullie delen => de goedkoopste Zumo (de 210) kost al €290 en voor dat bedrag koop ik naast 1x Peaklife (met standaard meer opties/mogelijkheden dan de 210 biedt) ook nog 1x single Sena SMH10 blauwgebit headset :)
(Als de satnav niks blijkt te zijn, heb ik wel alvast goed headsetje om volgend jaar aan bv Zumo 350 te koppelen)

Dus wordt ik het vrijwillige HDC-proefkonijntje om te bekijken of de Peaklife ook een optie is voor andere HDC'ers, die de €550 voor een Zumo 660 ook veel geld vinden terwijl ze (nog) niet weten hoe uitgebreid hun satnav moet zijn om te voorzien in hun behoeftes.

to be continued
stxrider

Re: GoRider Biker (Pro) goed alternatief/optie tov Zumo ed?

Bericht door stxrider »

Jos Fupi schreef: Dus wordt ik het vrijwillige HDC-proefkonijntje om te bekijken of de Peaklife ook een optie is voor andere HDC'ers, die de €550 voor een Zumo 660 ook veel geld vinden terwijl ze (nog) niet weten hoe uitgebreid hun satnav moet zijn om te voorzien in hun behoeftes.
Alle satnavs kunnen tegenwoordig allemaal hetzelfde......... dus proefkonijn spelen is een groot woord.

De meeste kijken naar de prijs en wat ervoor geleverd wordt. Die van jou kost minder maar je krijgt ook minder. Wat jij nu mist is de mogelijkheid tot het maken van routes. Waterdichtheid? Zit er ook bevestigingsmateriaal bij voor op de motor? Want dan maak je alweer extra kosten....... Was best wel nieuwsgierig en kwam deze review tegen.

REVIEW: Peaklife Motorcycle GPS
Er waren een paar dingen uit te werken: 1) installeren Software & kaarten (niet inbegrepen); 2) Montage van de eenheid; en 3) Pairing (bluetooth) met mijn SENA SMH10 stereo intercom. Al met al koste het me een uur voordat ik het doorhad m.b.t. de software en de kaarten.

Het apparaat wordt geleverd met twee beugels: een stuur klem met bal-mount - uiteraard voor een fiets, en een auto-voorruit-mount (zuignap). De duwbeugel klem is robuust genoeg, maar in een nutteloos configuratie voor een ST1300. Dus heb ik de bal-mount gebruikt, en CNC-gefreesd voor een aangepaste beetje mount voor de ST1300. Het schroeven stevig naar beneden tot bestaande draden, gecentreerd tussen het stuur, direct onder de kilometerteller. Het is perfect functionele waar het is en het ziet er fantastisch - alsof het daar hoorde te zijn!

Voordat ik het apparaat bestelde, had ik al gelezen over mensen die duidelijk moeite hadden de Peaklife met hun intercoms - met inbegrip van de SENA te paren / rangschikken. Gezien de prijs, ik was bereid om te leven zonder de stem begeleiding functie, en ik al gebruik voor mijn iPhone voor een muziekbron. Zoals later bleek, kreeg ik eigenlijk het bluetooth ding vrij snel geregeld.

Bluetooth beperkingen
Er zijn een paar beperkingen die ik ontdekt met de bluetooth. Ten eerste, de Peaklife ondersteunt alleen het profiel 'A2DP', die gewoonlijk wordt gebruikt voor high-fidelity stereo geluid. Dit is voor uw draadloze MP3-speler, bijvoorbeeld. De Peaklife heeft geen geïntegreerde muziekspeler. Maar wat ontbreekt in de eenheid is het 'zuster' profiel, genaamd 'AVRCP'. Het is een apart 'kanaal' dat uitsluitend voor playback control gebruikt wordt. Het is wat u gebruikt om extern af te spelen/pauze/skip - functies die de SENA ondersteunt.

De correcte kwaliteit van de GPS is prima - zowel voor navigatie begeleiding en muziek; maar, ik heb verwend geweest met de elegante manier waarop de SENA stereo-intercom muziek afspelen-controle functies met de iPhone verwerkt. Slecht is, dat ik neem mijn ogen van de weg moet halen om een blik op de GPS te werpen. Ik hoef niet te hannessen met een touch-screen om een lied dat ik heb al gehoord (40 keer) over te slaan! Zodra u met de Peaklife GPS bent gekoppeld, is de enige functie die u op de helm behoud de volumeregeling.

Dus, je zou kunnen vragen, waarom niet pair up de SENA intercom met beide - de Peaklife voor de iPhone en GPS-alleen # # # voor muziek #? Je kan het gewoon, niet. Onmogelijk. De SENA # en waarschijnlijk de andere merken, kunnen alleen gepaired worden met één A2DP-apparaat per keer. Het behandelt meerdere 'HFP' profielen #low trouw intercom, hands-free telefoon, enz # apparaten, maar slechts één A2DP verbinding. En er is een laatste beetje bluetooth ergernis. Wanneer de eenheid is uitgeschakeld, hersteld de bluetooth-verbinding niet automatisch wanneer het opnieuw wordt ingeschakeld. De procedure in paren rangschikken bluetooth is eenvoudig genoeg, maar is niet toegankelijk is vanuit de mapping software #iGO, in mijn geval #; in plaats daarvan moet u de software afsluiten en het setup-menu volgen. Het is geen big deal. Het is een ergernis!

Samenvatting Voordelen:
Het is waterdichte; het komt met vrijwel alles wat die u zou nodig om het te installeren, mechanisch en elektrisch; Het touch-screen is resistieve #not capacitieve #, wat betekent dat het druk zintuigen - handschoen-vriendelijk is. En, natuurlijk, het is goedkoop!

Nadelen:
De bluetooth is betrouwbaar, maar eigenzinnig. Zodra u met het verbonden bent, moet u het als uw draadloze muziekbron verbeurd verklaren van de externe weergavefuncties, dat u misschien wel gewend om met andere apparaten. Ook, het smalle # 3½" screen is helder, maar niet helder genoeg om te concurreren met de zon op uw rug. Het, nochtans, komt met een weinig kap. Tot slot, vergeet niet dat de Peaklife niet komt met mapping software of kaarten.

Voor de prijs is het een geweldig goedkoop product. Ik weet het is niet een Garmin....
Jos Fupi

Re: GoRider Biker (Pro) goed alternatief/optie tov Zumo ed?

Bericht door Jos Fupi »

;) Het proefkonijntje spelen is/was ook meer bedoeld als:
* hoe makkelijk/lastig is het routes maken/invoeren/rijden/converteren icm gebruik van de (gratis) tyretotravel software? (http://www.tyretotravel.com/" opent="in(nieuw);venster;)
* hoe gebruiksvriendelijk is de Peaklife tov Zumo/TT?
* issie spatwaterdicht of onderzeeër-waardig :P (IPXX??)
* zijn bijgeleverde mounting-onderdelen voldoende om hem langdurig/goed vast te zetten op motor?
* zijn bijgeleverde kabels/laadopties kwalitatief toereikend om langdurig en lekker te toeren?
(accu heeft minder vermogen dan bv Zumo => voeding via accu langdurig mogelijk?)
* welke (on)mogelijkheden leverd dit (low-budget)apparaat van €120 tov een Zumo/TT van minimaal €249 ?
* bevindingen en (eventuele) oplossingen delen met jullie zodat eenieder binnen de club voor zichzelf kan beslissen of een Peaklife van €120 volstaat om de behoeftes te dekken OF dat men beter €120 tot €420 meer kan neertellen voor Zumo/TT met hun specifieke (on)mogelijkheden :)


Volgens track and trace van UPS wordt hij maandag eind vd dag afgeleverd =>
Ik zal nieuw topic maken met alle gevonden info + eigen ervaringen vanaf moment dat ik hem heb.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”