BaseCamp vs. Tyre

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Hans V.

BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Hans V. »

Ondanks de best aardige mogelijkheden van BaseCamp, wacht ik met smart op een gebruiksvriendelijkere en wat mooiere versie van het programma.
En misschien kan dan meteen die irritante foute beeldverhouding worden gecorrigeerd.
(4:3 werd door horizontaal uitrekken verbreed naar 16:9)
Vergelijk maar eens met Tyre/Google waar het beeld wèl correct is:

Afbeelding
Jos Fupi

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Jos Fupi »

Ik gebruik ook met veel plezier Tyre, maar dat is mede omdat ik ipv Garmin een ander soort navigatie heb :P
Heb geprobeerd ook basecamp op m'n pc te krijgen om zo eventuele routes makkelijker over te kunnen zetten ..................... jammer genoeg ben je verplicht een Zumo aan te sluiten om basecamp te kunnen gebruiken :crs
Hans V.

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Hans V. »

Tja, het moet inderdaad een Garmin zijn. Niet per se een Zumo trouwens, ook mijn Nüvi werkt met Basecamp.

Andersom gaat overigens wel: Tyre kan goed overweg met de .gpx bestanden voor Garmin apparaten.
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3800
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Cor »

Kort vraagje Hans; kostda.
Je mag het morgen ook vertellen want ik zie jullie dan.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Hans V.

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Hans V. »

@ Cor,

BaseCamp kost niets. Het programma is gratis te downloaden op deze site:

http://www.garmin.com/nl/basecamp" opent="in(nieuw);venster;

Eenmaal geïnstalleerd heb je wellicht iets aan het online Help-systeem:

http://static.garmincdn.com/basecamp/nl/Default.htm" opent="in(nieuw);venster;
Jos Fupi

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Jos Fupi »

@Cor => Tyre is ook gratis en werkt voor alle soorten navigatie-apparatuur ;)
http://www.tyretotravel.com/" opent="in(nieuw);venster;
(Maar daar Garmin hofleverancier is bij de HDC, zijn mapsource en basecamp het meest gebruikt)
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Ed Vissers »

Jos Fupi schreef: Heb geprobeerd ook basecamp op m'n pc te krijgen om zo eventuele routes makkelijker over te kunnen zetten ..................... jammer genoeg ben je verplicht een Zumo aan te sluiten om basecamp te kunnen gebruiken :crs
Is dat zo? Ik kan met BC werken zonder mn Zumo aan de laptop te hangen. Installeren gaat ook. Alleen zit je met het kaartmateriaal.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Koen »

Dat is aan de ene kanteen voordeelvan BaseCamp (altijd hetzelfee kaartmateriaal op pc en zumo, zonder dubbel installeren),. Aan de andere kant moet je inderdaad wel de zumo eraan koppelen om het kaartmateriaal te laden.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Jos Fupi

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Jos Fupi »

Koen's antwoord is correct => je moet eerst een Garmin toestel aan je pc koppelen om ermee te kunnen werken.
Ik heb kaartmateriaal voor een Garmin, maar zonder een Garmin kan je dat niet installeren/gebruiken in Basecamp :(
Gebruikersavatar
pheufk
Honda ST1300
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 mar 2010, 18:43
Locatie: Nijmegen (NL) ST1300 A Zwart

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door pheufk »

Je kunt BaseCamp ook gebruiken zonder gps ,maar dan moet er wel mapsource(met de kaart) op de pc staan
Groetjes,
Afbeelding
GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT , zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT, Zumo 396 CN Europa 2024.20 NTU SENA SRL- 2
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Koen »

Piet,

Bedoel je dat je de kaarten die je in Mapsource hebt geïnstalleerd, kunt openen in Basecamp? Ik heb het nooit geprobeerd, maar zou ook werkelijk niet weten hoe...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
HoDeVi

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door HoDeVi »

Toch snap ik niet helemaal wat er gezegd wordt - of ik lees het verkeerd - over dat je Garmin (Zumo) gekoppeld moet zijn aan je pc om met Basecamp te kunnen werken met kaarten.
Mogelijk dat dit het geval moet zijn om de 1e keer het kaartmateriaal op je pc te krijgen (dat kan ik me niet meer herinneren) maar daarna hoef je helemaal niet (ik niet iig) je Zumo te koppelen. Ik doe niet anders, downloaden en bewerken van routes en als het ooit een keer naar mijn Zumo moet dan koppel ik die pas aan en verplaats de routes, POI e.d. In Basecamp zie ik gewoon mijn kaarten van de laatste versie die ik geladen heb.
Zoals Koen zegt is het wel zinvol om de Zumo te koppelen om het moment dat je bijvoorbeeld via je lifetime update een nieuwe versie van de kaarten kunt downloaden. Dan gaat dat in een keer in plaats dat je twee keer die slag moet doen.
Hans V.

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Hans V. »

Klopt helemaal Marcel, ik koppel mijn Garmin meestal ook niet aan de pc als ik in Basecamp met routes aan het werk ben.
Pas als ik routes wil kopiëren naar het navigatie-apparaat, hangt-ie even aan de usb-kabel.
Jos Fupi

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Jos Fupi »

:en1 Ik bezit geen Garmin, maar omdat Garmin hofleverancier is binnen HDC leek het me wel handig om te weten hoe basecamp werkt cq het op de pc hebben.
Alle routes die ik dan maak ed in Tyre, voor m'n chinese navigatie, kon ik dan in basecamp ook ff checken op compabiliteit :)
Maar basecamp zelf is gratis te downloaden, je moet echter een Garmin aansluiten om 1ste keer van start te kunnen gaan ............... en dan hebbie nie ;)
Gebruikersavatar
pheufk
Honda ST1300
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 mar 2010, 18:43
Locatie: Nijmegen (NL) ST1300 A Zwart

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door pheufk »

Koen schreef:Piet,

Bedoel je dat je de kaarten die je in Mapsource hebt geïnstalleerd, kunt openen in Basecamp? Ik heb het nooit geprobeerd, maar zou ook werkelijk niet weten hoe...
Ja Koen,als je mapsource op je pc/laptop heb staan en je opent basecamp dan krijg je de kaarten te zien,en kun je de routes die je al gemaakt heb eventueel bewerken.
Groetjes,
Afbeelding
GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT , zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT, Zumo 396 CN Europa 2024.20 NTU SENA SRL- 2
Gebruikersavatar
pheufk
Honda ST1300
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 mar 2010, 18:43
Locatie: Nijmegen (NL) ST1300 A Zwart

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door pheufk »

Hans V. schreef:Klopt helemaal Marcel, ik koppel mijn Garmin meestal ook niet aan de pc als ik in Basecamp met routes aan het werk ben.
Pas als ik routes wil kopiëren naar het navigatie-apparaat, hangt-ie even aan de usb-kabel.
Dan heb jij ook mapsource op je pc staan
Groetjes,
Afbeelding
GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT , zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT, Zumo 396 CN Europa 2024.20 NTU SENA SRL- 2
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Koen »

Ik heb beiden erop staan, maar als ik de zumo niet aansluit vind basecamp geen kaartmateriaal.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pheufk
Honda ST1300
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 mar 2010, 18:43
Locatie: Nijmegen (NL) ST1300 A Zwart

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door pheufk »

Dan is basecamp niet goed geinstalleerd ,doe is als je basecamp heb opgestart Ctrt en G
Heb je meerdere kaarten in mapsource staan

P.s. heb hier een pc en twee laptops draaien en die werken allen zoals ik het hier uitgelegt heb met basecamp
Groetjes,
Afbeelding
GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT , zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT, Zumo 396 CN Europa 2024.20 NTU SENA SRL- 2
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1465
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Henk Engberts »

Ik heb de programma's basecamp, en mapsource allebeide, en zonder dat de zumo is aangesloten op de pc krijg kaartmateriaal in beide programma's.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
HoDeVi

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door HoDeVi »

Bij mij staat alleen Basecamp op de pc.
Hans V.

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Hans V. »

pheufk schreef:
Hans V. schreef:Klopt helemaal Marcel, ik koppel mijn Garmin meestal ook niet aan de pc als ik in Basecamp met routes aan het werk ben.
Pas als ik routes wil kopiëren naar het navigatie-apparaat, hangt-ie even aan de usb-kabel.
Dan heb jij ook mapsource op je pc staan
Nee hoor, aan Mapsource ben ik nooit begonnen. En dat ga ik ook niet doen. :D

Telkens als er nieuw kaartmateriaal uitkomt voor de Garmin, dan doe ik een "dubbele installatie":
- downloaden van de kaart in het navigatie-apparaat
- downloaden in de pc - d.w.z. in Basecamp

Nu kan ik in Basecamp routes maken en bewerken, óók zonder de Garmin aangekoppeld te hebben.
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3800
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: BaseCamp vs. Tyre

Bericht door Cor »

Hans, volgens mij heb je al een perfecte route gemaakt voor in de Eifel. En voor de heen- en terugreis.
Als het dan hetzelfde weer is als afgelopen zondag dan zal het niet daar aan liggen. En ook niet aan je passagiere :)
Volgens mij ben je ondertussen wel een `deskundige`voor navigatiesystemen. ;)
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”