Low budget navigatie

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoopH
Honda ST1300
Berichten: 480
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:14
Locatie: Wierden

Low budget navigatie

Bericht door JoopH »

Nu weer in de aanbieding bij Action; een navigatie voor nog geen €40,=.
Ik heb 'm vorig jaar ook gekocht en bevalt me prima.
Als je het ding niet direkt aan de regenbui blootstelt, schiet 'ie niet direkt in de stress bij een paar druppels.
Het is mij nog niet gelukt om een huisnummer in te voeren, (ik heb meestal zo'n 6 seconden geduld voor zoiets) maar what the f€&k, wie maakt er nou een toerrit op huisnummer!
Veel POI's in heel Europa zitten er wel in.
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Low budget navigatie

Bericht door ikkieman »

OK, voor van A naar B prima. Maare, stomme vraag, routes? Hoe zit het daarmee?
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
JoopH
Honda ST1300
Berichten: 480
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:14
Locatie: Wierden

Re: Low budget navigatie

Bericht door JoopH »

Geen idee! Je zou het ding dan eens moeten bekijken in de winkel.
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Re: Low budget navigatie

Bericht door Geert »

Hier kan je de Nederlandse gebruiksaanwijzing lezen.
http://www.road-navigator.com/files/DON ... ing_NL.pdf" opent="in(nieuw);venster;
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Low budget navigatie

Bericht door Koen »

Op het Goldwingforum wil iemand van twee Zümo 550's af. Hier iemand interesse?
1e goldwing (op goldwingforum.nl) schreef:ik heb 2x een zumo 550 te koop

1x alleen met auto steun

1x met auto en motor steun

stuur maar een pb


mvgr erik
Linkje: klikkerdeklik
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Low budget navigatie

Bericht door Koen »

Bij Louis hebben ze nu een nieuwe Garmin Zümo 660 incl. lifetime update voor € 299,00

https://www.louis.de/artikel/garmin-zum ... t=40609080" opent="in(nieuw);venster;
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Bennos

Re: Low budget navigatie

Bericht door Bennos »

En da's niet duur!!
j@ck
Honda NT650V
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2016, 17:15
Locatie: Maasbracht (L)

Re: Low budget navigatie

Bericht door j@ck »

Bij Louis een TOMTOM rider 410 voor €298,= gekocht.
Ook levenslange update.
Rond71
Honda NT650V
Berichten: 279
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:24
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Low budget navigatie

Bericht door Rond71 »

Ik gebruik al jaren mijn telefoon (Samsung Galaxy 3S, nu 7S) i.c.m. Copilot navigatie.
Dit is één van de (denk ik) weinige navigatie programma's voor de telefoon waarbij je ook zelfgemaakte route kunt gebruiken.
De routes van TomTom/Garmin zet ik met Tyre om naar het formaat van CoPilot en zet deze op de telefoon.
Werkt perfect!
Grts,
Ron

"Iedereen kan schansspringen met een motor.
De problemen beginnen pas met de landing."


2010-2015 Yamaha FZS600 Fazer bj 2003
2015 Honda Deauville 650 bj 2000
Janneman

Re: Low budget navigatie

Bericht door Janneman »

Gebruik al jaren mijn telefoon met OsMand. Een offline navigatieprogramma tijdens de fietsvakanties en op de motor. Heeft ook een speciale motor voorinstelling zodat alternatieve routes gezocht worden als je van A naar B rijd. Werkt erg fijn.

Kan ook tracks (gpx) inlezen (en registreren) en hierop dan route berekenen en met voicecommando's teruggeven. Scherm kan uitgezet worden en gaat dan alleen aan bij een routepunt en 30 seconden later (instelbaar) automatisch weer uit. Nu heeft op een motor met USB aansluiting dit niet veel zin, maar op een fiets scheelt dit toch behoorlijk wat stroom.
ron.kraaijkamp
Honda NT650V
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 dec 2017, 14:25
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Low budget navigatie

Bericht door ron.kraaijkamp »

Hallo Janneman,
Bedankt voor de tip.
Het programma is gratis en je kan 10 kaarten downloaden. Ik heb 'm voor Nederland gedownload. Wil je meer of meerdere modules erbij, dan zijn er (lage) kosten aan verbonden.
Ik heb het programma inmiddels op de (oudere) android telefoon gedownload. Het werkt goed, zoals je al aangaf. Alleen hoor ik de command's niet hard genoeg. Eerst dacht ik dat de spraak helemaal niet werkte. Zo zacht was. het.

Op mijn iPhone 6 werkt het ook, alleen hoor ik daar helemaal niets.

Heb jij een tip waarom ik hiermee problemen heb?
Leef nu.
Janneman

Re: Low budget navigatie

Bericht door Janneman »

Nee, helaas ken ik dit geluidsprobleem niet. Kan er zo snel ook niets over vinden op internet dat anderen hiermee problemen hebben.
Ik heb het geluid via bluetooth op mijn ingebouwde helm speakertjes staan en kan alles duidelijk horen.
ron.kraaijkamp
Honda NT650V
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 dec 2017, 14:25
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Low budget navigatie

Bericht door ron.kraaijkamp »

Dank je Janneman,

Ik heb eens verder gezocht en zat ik het verlengkabeltje dat ik gebruik.
Ok via BT werkt naar behoren. Alleen moet ik daar nog een goed setje voor bestellen.
Ik heb nu zo'n cheap-ass oortje. Die is na drie kwartier leeg.
Laatst gewijzigd door De Deauco's op 20 apr 2018, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Zie forumregels!
Leef nu.
Janneman

Re: Low budget navigatie

Bericht door Janneman »

Kijk dan eens naar https://m.nl.aliexpress.com/item/325975 ... 2597521101" opent="in(nieuw);venster;

Zijn iets duurder ook in Nederland te verkrijgen. Heb er zelf 2 en werkt perfect. Kan er 2 volle dagen mee rijden zonder op te laden.
Gebruikersavatar
Vacaro
BMW R1150RT
Berichten: 202
Lid geworden op: 03 feb 2014, 00:27
Locatie: Berendrecht

Re: Low budget navigatie

Bericht door Vacaro »

Is dit te koppelen met andere merken Headsets,
Ik heb voor mezelf een Sena SH10 en wil voor men vrouw ook een setje, maar voor de enkele keren dat zij meerijdt vindt ik een Sena te duur!
Vandaar eventueel goedkoper alternatief maar toch compatibel met mijn Sena!
Ik verdwaal nooit, ik ontdek nieuwe routes!
Rechtdoor is geen motorbegrip ~~~~
After Deauville 700 now drive R1150RT, and Hugh a Briard!
Gebruikersavatar
fschuurman
Honda NT650V
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 apr 2018, 20:33
Locatie: Velserbroek

Re: Low budget navigatie

Bericht door fschuurman »

Van low budget Navigatie naar Low budget Communicatie, maar even terug. Ik ben aan het rommelen geweest om de routes die hier staan voor de komende ritten, op mijn telefoon te krijgen. Garmin werkt natuurlijk uitzonderlijk goed, maar dat moet ik die kopen. Ik heb een oude TomTom, TomTom Belenux ooit eens voor 89 euro gekocht op mijn telefoon, ik heb Google Maps, maar de gemaakte MyMaps kunnen niet worden omgezet in bocht-bij-bocht navigatie, Apple Kaarten is al helemaal een no-go.

Na hier lezen, en zelf stoeien met de .gpx door middel van mijn ontwikkelaars achtergrond, kwam ik via Google Forums diep verstopt een bericht tegen van een Duitser die de site https://www.kurviger.de/en" opent="in(nieuw);venster; gebruikte om routes te maken en dan op zijn telefoon te gebruiken en noemde daar de naam Scenic. Ik ben gaan kijken en het is een mooi ontwikkelt product, en gericht op motor rijders. Het is nagenoeg gratis te gebruiken. Je krijgt 20 credits na installatie van het programma. De kunt hiermee voor 9 credits de NL map downloaden en your good to go.

Je kunt:

- een GPX importeren
- Gesproken navigatie gebruiken (extra credit)
- Offline mappen downloaden (extra credit)
- Eigen routes maken in de App en delen
- Publieke routes gebruiken en importeren
- Hij laat bij navigatie, de afstand naar afslag en straatnaam zien
- Hij laat resterende aantal KM zien van de route
- Hij navigeert je naar het begin van de route vanuit Huis
- Als je afwijkt van de route, poogt hij je veilig weer terug te brengen naar de route. Hij verzint dus niet een nieuwe route.\

Er zijn twee nadelen als je een Android toestel hebt, namelijk:
1. Het is niet beschikbaar op Android nog. De ontwikkelaar kijkt hoe het wordt ontvangen op iOS.
2: Het andere nadeel dat ik heb kunnen vinden (na het kijken van een review van alle apps van een uur) is dat deze app je niet naar een dicht bijzijnde benzinepomp kan leiden. Het heeft geen POI systeem.

En ander, voor mij niet echt een nadeel, is dat de app door 1 man wordt gesupport. Het heeft een risico dat om welke reden dan ook, het programma niet meer verder ontwikkelt kan worden. Tevens zal dat de reden zijn dat er nog geen Android versie is. Dat zorgt voor meer support, dus moet het inkomen van de iOS versie dusdanig zijn dat er een leefbaar business model van te maken is, lees inkomsten.

Link naar promo video van Guido, de NL ontwikkelaar in Mexico: https://youtu.be/rKavcXRm4P0" opent="in(nieuw);venster;
Link naar de Route Edit Site: https://kurviger.de/en" opent="in(nieuw);venster;
Link naar de App: https://www.iculture.nl/nieuws/scenic-n ... orrijders/" opent="in(nieuw);venster;

Ik heb de route van 24 Juni op de site ingeladen en daarna in Scenic, en dan zijn er wel zaken die anders zijn, Zeker in de kop van NH kiest hij een paar andere afslagen. Dit omdat de Kurviger en Scenic beiden juist voor de motorrijder inzetten op de "Curvey roads" en daardoor zo veel mogelijk de N wegen vermijden, ook als kruising. Het plaatje van Garmin was niet heel scherp (niet) natuurlijk, maar zo op het eerste oog waren er wel verschillen. De kurviger.de site is ook wat strenger en wil iets meer markers hebben of op strategischere punten zodat de route scherper wordt gezet.

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee als je een iPhone hebt, en op de link van Guido plaats een comment met verzoek voor een Android versie.

PS. De Route edit site doet tevens de routes exporten naar .gpx, TomTom Navcore, CoPilot en Navigon.
Groetjes Frank

1987-1988 Yamaha XT 350
2018 Honda Deauville NT 650V (herintreder)
Rond71
Honda NT650V
Berichten: 279
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:24
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Low budget navigatie

Bericht door Rond71 »

Als je liever niet online een route wilt maken is Tyre aan te raden.
Grts,
Ron

"Iedereen kan schansspringen met een motor.
De problemen beginnen pas met de landing."


2010-2015 Yamaha FZS600 Fazer bj 2003
2015 Honda Deauville 650 bj 2000
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Low budget navigatie

Bericht door ikkieman »

Ehhh, dat klopt niet helemaal. Tyre gebruikt kaarten van Google Maps die, jawel, online geplukt worden.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”