Zumo660, nog kopen of opleggen voor 590LM?

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vacaro
BMW R1150RT
Berichten: 202
Lid geworden op: 03 feb 2014, 00:27
Locatie: Berendrecht

Zumo660, nog kopen of opleggen voor 590LM?

Bericht door Vacaro »

Mijn Zumo 550 heeft het begeven en ben nu op zoek naar andere gps, dat het garmin moet worden daar is geen discussie over.
Als ik naar de nieuwprijzen kijk dan zou ik eerder naar ne 350 of 390 gaan, de 590LM vind ik just over budget.
Ben niet echt overtuigd voor de 300reeks door gebrek van MP3speler, op lange afstand beluister ik toch graag muziek en het handsfree bellen vind ik ook handig! Om te zeggen hoe laat ze de petatten op kunnen zetten. :D
Ik heb op het net nog wel de Zumo660 nieuw gevonden voor 448€ met volgende bijbehoren in de doos:

◦zumo 660 voorgeprogrammeerd met City Navigator® Europe NT wegenkaart
◦MapSource® City Navigator® Europe NT DVD
◦motorfietssteun inclusief montagemateriaal
◦zuignapsteun voor in de auto
◦voertuigvoedingskabel
◦draagtas
◦lithium-ion batterij
◦USB kabel
◦dashboard schijf
◦snelstartgids en installatiehandleiding

Mij lijkt dit een interressant aanbod en overweeg dus dit aan te schaffen, of beter gezegd te vragen als verjaardagscadeau!!

Comments please........aanrader of toch de 150€ bij leggen voor de 590LM of iets minder uitgeven voor de 300reeks.
Ik verdwaal nooit, ik ontdek nieuwe routes!
Rechtdoor is geen motorbegrip ~~~~
After Deauville 700 now drive R1150RT, and Hugh a Briard!
Gebruikersavatar
Catbustingdog
Motorloos
Berichten: 532
Lid geworden op: 15 aug 2008, 11:27
Locatie: Paal (BE)

Re: Zumo660, nog kopen of opleggen voor 590LM?

Bericht door Catbustingdog »

kijk eens hier!

https://www.louis.de/artikel/garmin-zum ... t=46072066" opent="in(nieuw);venster;
sportieve groet :blg
Noël


Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Gebruikersavatar
Vacaro
BMW R1150RT
Berichten: 202
Lid geworden op: 03 feb 2014, 00:27
Locatie: Berendrecht

Re: Zumo660, nog kopen of opleggen voor 590LM?

Bericht door Vacaro »

Ik had dit al elders op forum zien staan ook, vraag me alleen af hoe betrouwbaar is die site,
Iemand daar al ervaring mee, wil ook cursus Basecamp doen, geeft dat geen probleem als ge dan bij Waypoint gaat volgen!
Als apparaat niet van bij hun komt!!
Ik verdwaal nooit, ik ontdek nieuwe routes!
Rechtdoor is geen motorbegrip ~~~~
After Deauville 700 now drive R1150RT, and Hugh a Briard!
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Zumo660, nog kopen of opleggen voor 590LM?

Bericht door Ed Vissers »

Als ik het goed heb zit bij Louis geen zuignapsteun voor in de auto.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Zumo660, nog kopen of opleggen voor 590LM?

Bericht door ikkieman »

Persoonlijk zou ik voor de 3xx-reeks gaan. De 590 is mooi groot met een mooi groot scherm, maar even snel als de 3xx-reeks. ANT zit ook op de 390 dus daarmee kun je ook je bandenspanning in de gaten houden of een Garmin VIRB bedienen. Het enige dat de 590 dus toevoegt is de muziek (speel ik zelf liever van m'n telefoon af) en telefoonaansluiting (ook liever direct naar m'n SRCS). Vervolgens betaal je er wel 200 euro meer voor.

Overigens is Louis.de een goede, betrouwbare site. Het is het moederbedrijf van motozoom en Warren Buffett zou z'n geld er niet inpompen als het niet betrouwbaar is. Maar ik zou vandaag de dag niet voor een apparaat gaan dat 5 jaar oud is. Je weet gewoon niet hoe lang de 660 nog ondersteund wordt.

Ik zie trouwens niet staan dat je niet welkom bent met een apparaat dat niet bij waypoint gekocht is. Ik zou het dus gewoon doen. Misschien wil je het helemaal zeker weten, kun je twee dingen doen. 1: bellen, of 2: een cursusDVD kopen van Mr. GPS. Dan kun je het allemaal in je eigen tempo doen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Zumo660, nog kopen of opleggen voor 590LM?

Bericht door Ed Vissers »

Je kunt natuurlijk ook eerst deze even bekijken. Dan kun je altijd nog besluiten of een cursus nodig is.

http://honda-deauville.nl/documents/Nie ... _Help!.pdf" opent="in(nieuw);venster;
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Zumo660, nog kopen of opleggen voor 590LM?

Bericht door Koen »

Vacaro schreef: wil ook cursus Basecamp doen, geeft dat geen probleem als ge dan bij Waypoint gaat volgen!
Als apparaat niet van bij hun komt!!
Die cursus kun je bij Waypoint doen met of zonder GPS-apparaat en als je er wel een hebt maakt het niet uit of je het bij hen hebt gekocht of niet.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vacaro
BMW R1150RT
Berichten: 202
Lid geworden op: 03 feb 2014, 00:27
Locatie: Berendrecht

Re: Zumo660, nog kopen of opleggen voor 590LM?

Bericht door Vacaro »

Ed, bedankt voor de tip, ga dat zeker eerst eens doornemen, heb idd al gehad ik route overzet op zumo en dat word gelijk een route van 2750km ipv 250km, doordaat de punten kriskras door elkaar worden verbonden, leek wel mikado!! :roll:

Ik doe juist een laatste wanhoopspoging en heb de Zumo550 aan de lader voor netstroom gehangen en deze start gelijk terug op, dus terug beeld.
Ga deze eens een dag aan de lader hangen en eens zien of deze blijft werken daarna.
Ik heb deze nooit aan deze lader aangekoppeld, vermits ik genoeg kilometers deed om te laten opladen, dacht ik.
Mss toch de motorsteun eens nakijken of deze wel degelijk oplaadt dan.
Zou grandioos zijn moest deze het gewoon terug doen.

Als er nog iemand een motorsteun in reserve zou hebben ben ik bereid deze over te nemen, vermits het plaatje waar ik de zumo mee vastzet stuk is.
Een van de asjes waar dit klepje mee vaststaat is missing!

Als dit alles mij een jaartje verder zou helpen, kan ik nu een Sena voor men verjaardag vragen en volgend jaar pas een andere zumo.

Me happy, al ga ik niet te voorbarig zijn, maar feit da ik al terug beeld heb is al positief!!! :D :)
Ik verdwaal nooit, ik ontdek nieuwe routes!
Rechtdoor is geen motorbegrip ~~~~
After Deauville 700 now drive R1150RT, and Hugh a Briard!
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”