Routes voor de Garmin GPS ook op Garmin Nuvi 255 serie

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerard (GTB)
Honda NT650V
Berichten: 543
Lid geworden op: 17 mar 2009, 14:00
Locatie: Leeuwarden (NL)
Contacteer:

Routes voor de Garmin GPS ook op Garmin Nuvi 255 serie

Bericht door Gerard (GTB) »

Hallo,

Ik zit er aan te denken om voor de motor een "simpel" navigatie systeem te kopen om te gebruiken voor het rijden van gedownload routes. (b.v. van http://www.honda-deauville.nl/Routes.php ).

Weet iemand of deze routes (onder bewerking met de pc) ook op de Garmin Nuvi 255 serie werken of zijn die alleen geschikt voor de Zumo serie.

Ik heb al een tomtom systeem voor in de auto, maar tomtom kan die routes niet aan. Tomtom ondersteund maar 48 waypoints per route. en de gedownloade routes bevatten meest meer dan 48 waypoints. en daarnaasr moet je ze nog omzetten van .gdb bestand naar .itn via de computer. bij de friesche motor elfsteden tocht werden ook .gdb bestanden geleverd aanb het begin van de rit, en dan is het toch handig dat je navigatie apparaat die meteen kan inlezen.

Dus voor op de motor zat ik te denken aan een "simpele" Nuvi i.c.m. een ram-mount.
Groetjes Gerard :b
:brrr

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Gerard,

mijn advies is om Waypoint te bellen en hen te zegen wat je met een GPS wilt gaan doen en ze dan om advies vragen.

Bedenk dat, als je gedownloade routes wilt gaan rijden, je altijd moet beschikken over Mapsource. Dat moet er sowieso bij zitten.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Hoi Gerard,

Voor zover ik weet is de Nuvi 255 niet geschikt om routes in te downloaden.
Ik had voorheen voor in de auto een Nuvi 250 en daar was het ook niet mogelijk mee.

Net wat Ed al zegt, even contact opnemen met Waypoint, daar kunnen ze je alles uitleggen.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
RonalT

Bericht door RonalT »

De Nuvi serie is een 'goedkope' serie met vooral A=>B navigatiemogelijkheden.

Vraag inderdaad even bij Waypoint naar de mogelijkheden. Als je de tijd kunt vrijmaken rij dan even in Notter, Vessem of Moordrecht langs. Men neemt daar de tijd voor je en je krijgt dan een gedegen advies.

Want bedenk wel dat heel veel mensen een navigatieapparaat in handen gestopt hebben gekregen wat niet was wat ze wilde hebben. De meeste winkels hebben personeel wat niet ter zake kundig is. En niets is zo frustrerend als iets kopen wat niet is wat je er van verwacht.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”