De intercom van onze witte

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

De intercom van onze witte

Bericht door Ed Vissers »

Onze witte is voorzien van een interne intercom (vanaf fabriek) De vorige eigenaar had een Tomtom rider en hij maakte gebruik van Bloe Toet voor de TT. Gisteren heb ik ivm verkoop van de TT de aansluiting daarvan op de boordspanning uitgebouwd. Toen kwam ik een aansluiting tegen voor naar ik hoopte het geluid van een GPS op de interne intercom. Net even getest en jawel Dat werkt ook op de SPIII die we nog hebben. Inmiddels de boordspanning voor de SPIII ook geregeld. Nu is nog het wachten op de bestelde headsets voor aansluiting op de interne intercom. Dan zijn we er weer helemaal klaar voor :D
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Hey
Lekker Ed,

Dan hebben jullie weer alles goed voor elkaar.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Ja dat is lekker voor elkaar :) We zitten wel te dubben of we overstappen naar een Zumo 660.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Ed,

Als ik jou was zou ik toch ook een Zumo 550 in overweging nemen.

Ik heb begrepen dat er toch nog wel wat software problemen met de zumo 660 zijn.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Lolbroek Smurf

Bericht door Lolbroek Smurf »

Mart heeft al dik 2 jaar de 550 en die bevalt prima :P
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Ik ben nog aan het overwegen. Mn SPIII heeft redelijk recent kaartmateriaal (V9). Hij doet het nog steeds goed maar hij heeft de nadelen die bekend zijn. Hij werkt op de intercom van de GL1500. Alles is read op mn headsets na, maar dat heeft niets met de GPS te maken.

Mn Streetpilot levert niet veel meer op, mede gezien een kleine niet hinderlijke beschadiging van het scherm (kleine vlek aan de zijkant)

De aankoop van een nieuwe kan ik dus uitstellen want ik heb een werkende GPS. Nog even de kat uit de boom kijken is misschien wel zo slim :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Henk
Honda NC750
Berichten: 546
Lid geworden op: 08 jun 2009, 19:59
Locatie: Den Helder

Bericht door Henk »

Ed,als je overgaat tot de aanschaf van een Zumo,
zou je er gelijk een deelbare kabel kunnen overwegen.
Dat is erg handig als je de Zumo er tijdens een tour af wil halen.
Dan hoef je niet telkens dat kleine schroefje uit te draaien voor
demontage.
vr.gr.Henk
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Henk,

dank je voor het advies. De komende week zal ik wel een beslissing nemen. Nog een poosje met de SPIII op stap of wat nieuws :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Hoi Ed,

Die deelbare kabel is makkelijk als je de hele steun van de Zumo wil verwijderen. Ik heb dat ook zo gemaakt.

Het schroefje wat standaard wordt geleverd met de zomu is werkelijk kl.......!!!!

Ik heb bij iemand die hier vlak bij woont een speciaal schroefje hiervoor gekocht voor een paar centen, nu kan ik ook zo de zumo los maken zonder dat speciale schroevendraaiertje.

Hier zie je er een afbeelding van:
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=13243

Het namelijk niet makkelijk om steeds de hele steun en alles eraf te halen als je even ergens op een terrasje zit. De zumo zelf is voldoende.

Je moet maar eens kijken bij mij op de motor hoe ik het heb zitten.

Mocht er belangstelling zijn voor zo'n schroefje wil ik er wel een paar halen voor de liefhebbers, je kan ze trouwens ook bestellen bij hem.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Slakkie

.

Bericht door Slakkie »

Dat schroefje heb ik ook en werkt inderdaad prima. Toch wil ik een kanttekening maken bij het alleen verwijderen van de Zumo. Een separate houder (nieuwe) aanschaffen is ook erg kostbaar voor wat plastic en een beetje koper!! Om te voorkomen dat men ook van mijn houder af blijft heb ik een knop aangeschaft met een ingewerkt slot. Zodra ik de houder vast zet op het stuur sluit ik gelijk de knop af. Dezen blijft dan "doordraaien" zonder dat de houder van de steun kan worden gehaald... Tijdens een sanitaire stop hoef ik alleen het schroefje van de Zumo los te draaien en de Zumo mee te nemen. Over de houder hoef ik me geen zorgen te maken omdat dezen niet op een simpele wijze gestolen kan worden. Oké oké, met de nodige gereedschap en wat beschadigen (en tijd) lukt het natuurlijk altijd. Maar daar gaan we even niet van uit..

Tippie dus:
Schaf voor enkele euro's ook een afsluitbare knop aan. Die voorkomt het stelen van je houder. Je zou de eerste namelijk niet zijn die de houder kwijt is. Een nieuwe aanschaffen is namelijk niet echt goedkoop..


Slakkie
Slakkie

.

Bericht door Slakkie »

Hoikes,

Ik heb even een foto opgezocht van de afsluitbare knop. Dezen komt in de plaats van de grote "vleugelmoer".


Groet,

Slakkie



Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
roelof
Honda NT700V
Berichten: 867
Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
Locatie: Emmen( nl )

Bericht door roelof »

de sleutelbos wordt steeds groter!! :?
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

@Slakkie

Ik ga misschien nog wel zo'n slot kopen.

Maar ik doe normaal het volgende:

Met tochten / toerritten heb ik de Zumosteun met Zumo uiteraard op de motor.

Even een stop bij een terrasje dan haal ik de Zumo uit.
Als ik de motor gebruik voor woon werk verkeer gaat de hele steun er van af. Dat is bij mij ook makkelijk te doen. Ik heb een deelbare aansluiting gemaakt.

De contacten van de houder gaan makkelijk oxideren bij vocht, dus thuis heb ik ook altijd de steun er van af.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Slakkie

.

Bericht door Slakkie »

Hoi Geert,

Nou, dat heb ik ook hoor! Die deelbare aansluiting van 12V. Toch is die afsluitbare knop erg handig. In nog geen 10 seconden heb ik de Zumo van het stuur af terwijl de houder (afgesloten) kan blijven zitten. Als we weer thuis zijn gaat de hele houder van het stuur af. Het enige dat blijft zitten is de bevestigingsknobbel met de twee beugels die vast op het stuur zit. Aan het stuur heb ik de 12V aansluiting zitten.

Het gaat me hier dus om het voorkomen dat je houder word gestolen terwijl je even ergens lekker koffie aan het drinken bent of even naar het toilet gaat. Thuis haal ik ook alles van de motor af.

Groet,

Slakkie
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Zo denk ik er dus ook over.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Gebruikersavatar
roelof
Honda NT700V
Berichten: 867
Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
Locatie: Emmen( nl )

Bericht door roelof »

jullie zullen ongetwijfeld gelijk hebben hoor, maar is het echt nodig?
je laat je spiegels toch ook zitten?
nu moet ik wel zeggen dat we al een keer bij een ac-restourant zijn doorgereden omdat we de motor moesten parkeren en dan onder de weg door lopen en dus de motor onbeheerd achterlaten.
ik zet de motor wel altijd zo dat ik er zicht op heb.
in belgie hebben we hem wel eens geparkeerd tussen andere motoren en dan het plaatsje bekeken, maar dan is er bewaking genoeg he?
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Barbie

Bericht door Barbie »

Niet te goed van vertrouwen zijn Roelof.
Wij parkeerden ook een keer onze motoren in het zicht met de helmen er op.
We kwamen terug en ja, je raad het al, mijn helm en die van mijn vriendin (met haar handschoenen erin) waren weggenomen.
Even een onbewaakt ogenblik en er was een motorrijder naast gaan staan (om het zicht op onze motoren weg te nemen) en de duo had (vanaf de buddyseat)de helmen gepakt. :x :x :x
Gebruikersavatar
roelof
Honda NT700V
Berichten: 867
Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
Locatie: Emmen( nl )

Bericht door roelof »

ik doe de helmen in de koffer, maar misschien heb je gelijk en ben ik te goed van vertrouwen Afbeelding
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Slakkie

.

Bericht door Slakkie »

Met deze uitspraak zal ik wel weer het hele forum over me heen krijgen, doch ik ben een echte controle freak. We proberen de motor altijd in het zicht te zetten. Ondanks dat gaat er een goedgekeurd slot op het voorwiel en het liefst aan moeder aarde, hetzelfde aan het achterwiel. En dan nog een xena-fluitje op de wielschijf. De helmen proberen we altijd mee te nemen. Als het eens niet gaat lukken heb ik ook nog een goedgekeurd slot met alarm bij me voor de helmen. Dan gaat de zumo nog de binnenzak in en altijd de papieren uit het koffer. Zo, met alles ben ik wel ruim 10 minuten bezig. Uiteraard heb ik niet de suggestie dat ze mijn motor dus nooit zouden kunnen stelen, doch het geeft een goed gevoel om te weten dat ik het meest haalbare heb gedaan om het te voorkomen. Het enige vervelende is wel dat ik enkele kilo's aan ijzer met me meezeul aan sloten.

Sommige zullen het overdreven vinden, doch een nieuwe motor is ook geen kleinigheid. We proberen het de dievengilde zó moeilijk mogelijk te maken.


Slakkie
MarcelB

Bericht door MarcelB »

Ach waarom zou je het hele forum over je heen kijken. Een ieder moet doen waar hij/zij zich het prettigst bij voelt. Helaas zijn wij door ervaring (2x) wijs geworden en je kunt de "hele wereld" er aan vast maken maar als het dievengilde wil, nemen ze hem toch mee.
Meest opmerkelijke wat ik tot nu toe gehoord heb. Vrachtauto stopt zodanig dat het zicht op 2 aan elkaar vastgebonden motoren wordt weggenomen. Alarm van een van die motoren gaat af en wat blijkt... beide motoren hangen al in een kraan die in de gesloten laadbak van de vrachtauto was gemaakt.
Slakkie

.

Bericht door Slakkie »

Tja, het is ook meer het goede gevoel. Wij laten echt maar zelden de motor uit het ook. En als het al gebeurd dan proberen we het met de meest mogelijke zorgvuldigheid te parkeren en af te sluiten. Eigenlijk is het van de zotte dat je (soms) bang bent je motor ergens neer te zetten en dat alleen omdat anderen niet met de fikken eraf kunnen blijven.

Slakkie
Gebruikersavatar
roelof
Honda NT700V
Berichten: 867
Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
Locatie: Emmen( nl )

Bericht door roelof »

beide motoren hangen al in een kraan die in de gesloten laadbak van de vrachtauto was gemaakt.


allemachtig dan moet je wel erg graag die motor willen he?
dan maar een halve kilo semtex onder het zadel, dat zal ze leren :twisted:
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
onmogelijkhier

Bericht door onmogelijkhier »

Ik ga gewoon door zoals ik het al jaren doe :) en leef zonder zekerheid maar ook zonder angst.
Gebruikersavatar
roelof
Honda NT700V
Berichten: 867
Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
Locatie: Emmen( nl )

Bericht door roelof »

ja ik weet ook niet anders!!
ik ga ook gewoon door, stel je voor dat je de selfdestruct vergeet!! dan krijg je pijn in je reet!! Afbeelding
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”