Ervaring met GPS tracking

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Bart Budding

Ervaring met GPS tracking

Bericht door Bart Budding »

Heeft er iemand op dit forum met een GPS-tracker in/op de motor? Op het forum vind ik geen berichten als i zoek op 'GPS tracking'. Het gaat mij er om welke systemen goed werken en waar ik moet letten als ik een GPS tracker inbouw (om de locatie van mn motor te kunnen traceren, als deze onverhoopt en onvrijwillig op een locatie beland waar ikzelf niet ben - niet zijnde een valpartij......).
Links naar goede websites zijn ook welkom - de commerciële praatjes van aanbieders heb ik gelezen en die beloven dat het altijd goed werkt. Maar wat bijvoorbeeld als de motor binnen staat? Werk het dat ook nog goed genoeg?

Hoor graag!
MrGPS
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2017, 13:07

Re: Ervaring met GPS tracking

Bericht door MrGPS »

Bart Budding schreef:Maar wat bijvoorbeeld als de motor binnen staat? Werk het dat ook nog goed genoeg?
Ik heb er zelf weinig ervaring mee, maar uiteindelijk heb je natuurlijk te maken met fysieke beperkingen van een gps-systeem. Als het sat-signaal niet ontvangen wordt kan er ook geen plaatsbepaling plaatsvinden. Vaak is er binnenshuis geen ontvangst, soms echter wel.

Maar dat is niet eens zo belangrijk: je weet immers wel waar je schuur staat.

Als men je motor echter uit de schuur haalt en vervolgens in een transportbus rijdt (waarbinnen je door de metalen wanden eveneens geen ontvangst hebt) kun je nog net zien hoe laat dat gebeurde maar zie je 'm vervolgens hooguit weer terug als hij ergens in Polen weer uit de bus gereden wordt. Zeker als het gaat om de meer 'professionele rovers' is het nut dus vrij betrekkelijk.
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Ervaring met GPS tracking

Bericht door ikkieman »

Hoho, echt niet alleen Polen. Sterker nog, laat poolse Deauville lezers het niet lezen. :oops:
Er zijn ook genoeg plekken waar je een motor onverwacht kan vinden. In de sloot bijvoorbeeld zoals Ellen's scooter.
Een GPS-tracker zou voor ons hebben betekend dat Ellen's vorige scooter makkelijker teruggevonden zou worden. Maar ja, ingeladen in een busje, container of uit elkaar gehaald vind je de motor natuurlijk niet meer terug totdat er weer contact gemaakt wordt met zowel een satelliet als ook een mobiele-telefoon-netwerk waardoor de locatie verstuurd kan worden.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
MrGPS
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2017, 13:07

Re: Ervaring met GPS tracking

Bericht door MrGPS »

ikkieman schreef: Er zijn ook genoeg plekken waar je een motor onverwacht kan vinden. In de sloot bijvoorbeeld zoals Ellen's scooter.
Yep, begrijp ik. Bij scooters (en steeds vaker ook e-bikes) heb je toenemend te maken met dat soort joyriding/junk diefstallen. Waar het gaat om motoren is mijn indruk dat het minder hit and run is en het 'busje-scenario' (veelal op bestelling zelfs) vaker voorkomt.

Maar, mijn excuus aan de Poolse Deauville-rijders: ik bedoelde natuurlijk het hele voormalige Oostblok, al dan niet lid van de NATO ;).
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”