Gezocht Navigatie systeem

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Pieterh.
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2017, 13:12

Gezocht Navigatie systeem

Bericht door Pieterh. »

Sinds maart 2017 ben ik de trotse bezitter van een Honda Deauville NT 700.
Ik vind het leuk om lekker te toeren, maar zonder navigatie kom je niet ver.
Bij deze mijn vraag, wat is op dit moment de meest gangbare en makkelijk bedienbare navigatie,
die ook juist de binnenwegen aan geeft? En ook nog eens betaalbaar is :D
Peter Drenthe
Honda NT700V
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 dec 2015, 12:17
Locatie: Assen

Re: Gezocht Navigatie systeem

Bericht door Peter Drenthe »

Sinds vorig jaar heb ik een tomtom rider 40.
Bevalt goed. Duurt wel even voor je goed thuis bent in het menu.
NT700VA
Pieterh.
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2017, 13:12

Re: Gezocht Navigatie systeem

Bericht door Pieterh. »

Dank je wel Peter, voor deze info.
MrGPS
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2017, 13:07

Re: Gezocht Navigatie systeem

Bericht door MrGPS »

Ik schat inderdaad in dat de Rider een prima keuze zal zijn. Bekijk wellicht even de video's onderaan de pagina op https://www.mrgps.nl/tomtom-lanceert-ri ... rider-450/" opent="in(nieuw);venster;
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Gezocht Navigatie systeem

Bericht door ikkieman »

Hoi Pieter,
Om te gebruiken is een TomTom Rider een geweldige GPS. Om routes te maken wil ik echter op m'n eigen Mac de beschikking over mijn kaartmateriaal en een routeprogramma hebben. Tyre valt dan af en de MyRoute app is online. Het kost wat meer tijd om te leren kennen, maar ik geef echt een voorkeur aan Garmin. Maar zoals ik zeg, dat is mijn persoonlijke voorkeur.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
MrGPS
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2017, 13:07

Re: Gezocht Navigatie systeem

Bericht door MrGPS »

ikkieman schreef:Tyre valt dan af en de MyRoute app is online.
Tyre is ook online. Ter info: als het van belang is offline routes te maken ben je inderdaad aangewezen op basecamp. Door Basecamp te gebruiken in combi met de gratis OSM kaarten kun je basecamp echter ook voor de TT gebruiken (kwestie van route als track exporteren).

Komt niet vaak voor, want meestal hebben we wel internetverbinding. Maar het kán wel.
Pieterh.
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2017, 13:12

Re: Gezocht Navigatie systeem

Bericht door Pieterh. »

Dankje wel voor de info
Gebruikersavatar
Mouton
Moto Guzzi V85 TT
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 mei 2017, 22:58
Locatie: Noordwijk

Re: Gezocht Navigatie systeem

Bericht door Mouton »

Ik experimenteer al een tijdje met MyRoute.app als Gold member. Een fantastisch programma om allerlei routes te maken, ook voor wandelroutes.
Maar ik ben nog steeds bijzonder onder de indruk van TomTom "Mydrive". Geweldig om mooie kronkelroutes te maken. Je kunt kiezen voor "snelle" maar ook "spannende" routes. Je kunt zelfs kiezen voor meer of minder "kronkels" en zelfs voor hoogteverschil (Limburg en natuurlijk Alpen) . De routes zijn primair voor de TomTom en te exporteren als GPX bestand. Ook importeren is mogelijk. Zie https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/

Een paar weken terug een cursus gevolgd van Mr.GPS bij de Guzzi club. Er is een duidelijke trend naar meer TomTom navigatiesystemen in motorland. Op marktplaats wordt nog wel eens een TomTom Rider 4/5 uit 2013 aangeboden voor weinig geld. Zou ik zeker proberen, het is nog steeds een goed bruikbaar systeem.
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Gezocht Navigatie systeem

Bericht door Frank »

Met Myroute app kun je ook de tomtom-kaart gebruiken en dus ook de kronkelroutes instellen en gebruiken.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Rutger Smits

Re: Gezocht Navigatie systeem

Bericht door Rutger Smits »

Gisteren een nieuw navigatie systeem binnen gekregen van Motorflow (http://www.motorflo.nl/navigatie" opent="in(nieuw);venster;). Mooi apparaat voor een zeer fijne prijs.
Kaartmateriaal is van HERE. Helaas geen life time update abonnement maar hiervoor moet apart voor worden betaald. Maar ja, hoe vaak is dit werkelijk nodig?
Gisteren is de hitte ff een eerste ritje gemaakt en apparaat werkt snel en past zich goed aan wanneer er wordt afgeweken van een ingesteld route.
Een vooraf aangemaakt route kan worden geladen.

Al met al een prima alternatief voor de dure concurrenten.

Wellicht het overwegen waard?
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”