Alternatief voor TomTom of Garmin

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Robertvh
Honda NT700VA

Alternatief voor TomTom of Garmin

#1 Bericht door Robertvh » 24 jun 2019, 11:38

Alhoewel ik het er ook wel mee eens ben dat een "full " navigatie systeem zoals TomTom of Garmin wat handiger is, is hier nog wel iets om te overdenken. Ik gebruik dit zelf ook. Niet helemaal optimaal maar heeft ook zijn voordelen.

Mocht je al in het bezit zijn van een iPhone is er een app genaamd "Scenic" . (Alleen voor iPhone!)
Dit is een volwaardige navigatie app waar je van A naar B kunt maar ook toeristische routes kunt rijden/ opnemen of maken.

Via de site http://www.motomappers.com kun je via de web-app gpx bestanden in de wachtrij zetten mbv je computer (simpel slepen) . Op de app op je telefoon kun je ze dan binnen halen.
Het is niet gratis (uiteraard wel een trial maar dan kun je geloof ik maar 50km rijden of zoiets) maar zeker niet duur.

Ik gebruik het in combinatie met een SPConnect telefoon houder (te verkrijgen bij bol.com) om het op mijn motor te monteren. In combinatie met een paar handschoenen die ook op je smartphone werken ben ik best tevreden.

Voordelen:
* als je al een IPHOne hebt : lage kosten
* combineren met muziek voor je bluetooth headset
* makkelijk in gebruik

nadelen:
* het is een telefoon app dus allemaal wat kleiner
* Als je van een gpx route afwijkt dan heeft hij soms wat moeite om de weg weer terug te vinden

Oordeel zelf maar!
Honda NT 700 . Bouwjaar 07-2008. 24K

RDG86
Honda NT650V

Re: Alternatief voor TomTom of Garmin

#2 Bericht door RDG86 » 02 jul 2019, 09:56

Afgelopen jaar de app van Scenic gekocht (E6,- voor een jaar geloof ik) en inderdaad.. wat een goed alternatief voor de TomTom/ Garmin toestellen!
Routes inladen gaat ontzettend makkelijk waardoor voorbereide routes prima te volgen zijn.

ikkieman
Triumph Trophy SE

Re: Alternatief voor TomTom of Garmin

#3 Bericht door ikkieman » 02 jul 2019, 19:57

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van navigeren met de mobiel. Als ik die laat vallen is dat een dikke duit uitgeven voor reparatie. Een TomTom of Garmin zijn toch al stootvaster. Die kunnen vaak wel een val van een paar meter op snelheid hebben.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”