Honda NT 700 V

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lexter
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:18
Locatie: Vroomshoop

Honda NT 700 V

Bericht door lexter »

Ik heb vorige maand na 10 jaar en ruim 53000 kilometer mijn trouwe zilvergrijze Deauville 650 ingeruild voor een NT 700 V van bouwjaar 2009.
Het lag eigenlijk niet in de bedoeling om hem in te ruilen, maar ik kreeg de kans, en heb hem ook maar gepakt. :D
Ik had een onderdeeltje besteld voor mijn Honda SH150i woon werk motorscooter.
Het bedrijf is verhuist van Rijssen naar een nieuw pand in Enter. Ik keek even op hun website voor het adres, en daar kwam ik hem tegen..
De prijs was alleszins redelijk, (waarschijnlijk omdat het een motor is met Mijlenteller) en ook een mooie zwarte metallic kleur. Ook de kilometerstand was aantrekkelijk.(13000 Mls, 22000 Km)

Ik heb een afspraak gepland om de motor even te kunnen bekijken, en de motor werd in de werkplaats gezet.
Alle tijd gekregen om de motor goed te kunnen beoordelen, de motor was ingekocht via een autogarage. De vorige eigenaar wilde stoppen met motorrijden.
Daarna een afspraak gepland om met mijn eigen 650 langs te komen en een proefrit te maken.
En de proefrit heeft me echt overtuigd, en na wat heen en weer geklets een goede inruil prijs kunnen krijgen.
Nieuwe voorband werd er op gezet, en een afleverbeurt incl olie en vloeistoffen verversen.
Zelf heb ik er nog LED verlichting voor de koplamp, en nieuwe handvat verwarming van Technoglobe op laten bouwen.
Afgelopen woensdag heb ik een toertocht gemaakt door het Teutoburgerwoud. En ik kan je vertellen dat het een heel andere motor is dan de 650... :mrgreen: :mrgreen: Meer dan dat ik had verwacht. :o
Met een afgelegde afstand van ruim 380 Kilometer, en een gemiddeld verbruik van 1:25, lijkt me deze motor erg geschikt voor de volgende tien jaar... 8)
Wel vindt ik de motor wat rumoeriger dan de 650, en wat meer mechanisch klinken...en heb ook sterk de indruk dat er een boosterplug ingebouwd is...dat wil ik nog even verder uitzoeken.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze motor die mij toch nog heeft verrast...
Mijn ingeruilde zilvergrijze 650 heeft maar twee dagen op de website van de dealer gestaan, en was vrijwel meteen weer verkocht.. misschien ook weer een aanstormend HDC talent. :mrgreen:

Hoop dit jaar weer eens een paar ritten mee te kunnen rijden met de HDC...

Groet,
Alex
Laatst gewijzigd door lexter op 05 apr 2021, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
12-03-2021 Black Gloss - 2009 Honda NT 700 V Deauville
01-09-2021 Pearl White - 2013 Yamaha Xmax 250

'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
Gebruikersavatar
JoopH
Honda ST1300
Berichten: 490
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:14
Locatie: Wierden

Re: Honda NT 700 V

Bericht door JoopH »

Gefeliciteerd, Lexter!
Meteen al flink ingereden, die 700. Ik hoop hem gauw eens te bewonderen.
Het bedrijf in Enter ken ik ook goed, met alleen maar positieve ervaringen.
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
Gebruikersavatar
lexter
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:18
Locatie: Vroomshoop

Re: Honda NT 700 V

Bericht door lexter »

Hoi Joop,
Ik ben vorige week vlak voor je deur langsgereden toen ik terug kwam van het inrijden....je had een glimp kunnen opvangen...haha...

Klopt, bij Sander voelt het erg vertrouwd, denken op een goede manier met je mee, en prima service tot nog toe.
Binnenkort even een bezoekje brengen i.v.m. het afsluiten van de zijkoffers.

Heb nog wel even getwijfeld of ik toch niet liever een Yamaha FJR zou aanschaffen....maar ben met deze 700 wel van mijn twijfel af. :D
Groet,
Alex
12-03-2021 Black Gloss - 2009 Honda NT 700 V Deauville
01-09-2021 Pearl White - 2013 Yamaha Xmax 250

'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
Gebruikersavatar
W Nesselaar
Honda ST1300
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 mei 2013, 19:19
Locatie: Maarssen

Re: Honda NT 700 V

Bericht door W Nesselaar »

Alex van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en al lekker aan het genieten zo te horen :brm
En met die sloten van de zijkoffers komt het ook vast wel goed :D

Binnenkort kort hebben we de openingsrit gepland wie weet tot dan.... :brrr :brrr
Honda Pan-european ST1300

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7986
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Honda NT 700 V

Bericht door Stephan »

Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst. Komt zeker bij Motor Oost vandaan? Ben benieuwd naar de foto's.

Wat betreft de boosterplug: tank omhoog klappen en je ziet zo of er een boosterplug is aangesloten. :up
...back in town! :up
Trolleybus
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 mei 2021, 15:43

Re: Honda NT 700 V

Bericht door Trolleybus »

Ook mijn NT 700 komt bij Motor Oost vandaan, kreeg een prima inruilvoorstel voor m'n Kawa en na een proefrit op de Honda was de koop snel rond, keurige afleverbeurt en alle afspraken op papier zoals de garantie toog ik voldaan naar huis.
Keurige zaak met een vertrouwd gevoel.
:D happy NT700 driver
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”