Het is cool vandaag, minder dan 4C en . . . .
- Koen
- Honda Goldwing
Re: Het is cool vandaag, minder dan 4C en . . . .
Ik heb vannacht niet in de gaten gehouden wanneer het begon te sneeuwen, maar zie nu inderdaad de tijd bij je bericht staan. Zal inderdaad nog wel meegevallen zijn vlak na middernacht.
Grtz! Koen

- Koen
- Honda Goldwing
Ze hadden het er zo veel over de laatste dagen. Maar waar is die sneeuw nu?
Niet hier...

Niet hier...

Grtz! Koen

-
- Honda ST1300
Jeroen, over die 15 en 30 km per uur. Wij kunnen voelen of de weg glad is (voeten op de weg). Een automobilist niet. Dus ik kan het begrijpen.
Gelukkig heb ik nog geen 1 keer de motor moeten laten staan. De gladheid is er alleen als ik net niet weg moet. En nu met het gladde weer sta ik op de lange latten in zuid frankrijk. Maar ik vraag me af of ik volgende week helaas toch met het ov moet gaan!
Gelukkig heb ik nog geen 1 keer de motor moeten laten staan. De gladheid is er alleen als ik net niet weg moet. En nu met het gladde weer sta ik op de lange latten in zuid frankrijk. Maar ik vraag me af of ik volgende week helaas toch met het ov moet gaan!
Na ruim een jaar zeer tevreden op m'n Deauville gereden,
ga ik nu fluitend door het leven op m'n Pan.
-
- Honda NT650V
Ik heb de waarschuwingen gelaten voor wat ze waren, en tjonguh jonguh wat heb ik daar.... geen enkele spijt van.
Het is wel iets frisser dan vorige week, maar gelukkig niet glad. Nu schijnt het zonnetje zelfs. Prima dag, zeker vergeleken met gisteren.
Het is wel iets frisser dan vorige week, maar gelukkig niet glad. Nu schijnt het zonnetje zelfs. Prima dag, zeker vergeleken met gisteren.
Grts,
Ron
"Iedereen kan schansspringen met een motor.
De problemen beginnen pas met de landing."
2010-2015 Yamaha FZS600 Fazer bj 2003
2015 Honda Deauville 650 bj 2000
Ron
"Iedereen kan schansspringen met een motor.
De problemen beginnen pas met de landing."
2010-2015 Yamaha FZS600 Fazer bj 2003
2015 Honda Deauville 650 bj 2000
Hier was het een ramp!!!
Waaien, hagel en regen
Gisteren mijn kleding naar Motoport gebracht, kruis van mijn broek waren draadjes los en de reflectiestrip achterop mijn jas was los aan het raken en de kraag begon te pillen.
Kwaliteit hoor!!
Leenkleding meegekregen, 2 maten te groot...
Waaien, hagel en regen

Gisteren mijn kleding naar Motoport gebracht, kruis van mijn broek waren draadjes los en de reflectiestrip achterop mijn jas was los aan het raken en de kraag begon te pillen.
Kwaliteit hoor!!
Leenkleding meegekregen, 2 maten te groot...
- MrSkippy
- Motorloos
Za 27 dec niet gereden, was in Zwolle, waar alles mooi groen/bruin en zwart (asfalt) was, maar de rest v.h. land zag behoorlijk wit toen, de dag daarop maar via de polder en A'dam naar Rotterdam gereden, vanaf Leiden/Den Haag werd het steeds witter, maar de wegen waren mooi schoon.
Daarna niet veel gereden, af en toe naar Eindhoven, wel met veel koude regen enzo en gladheid 's ochtends, dan maar wat later daar...
Met de winterrit weer wat wit gezien, maar de wegen waren mooi schoon.
Afgelopen maandagochtend was het het slechts, winterse buien, in R'dam nog regen met een vlokje, maar op de A15 dikke vlokken en bij het tankstation ook sneeuw op de rijbanen.
Laat die lente maar komen (okay, de hooikoorts komt dan ook, maar hopelijk is het dan minder ploeteren op de motor).
Daarna niet veel gereden, af en toe naar Eindhoven, wel met veel koude regen enzo en gladheid 's ochtends, dan maar wat later daar...
Met de winterrit weer wat wit gezien, maar de wegen waren mooi schoon.
Afgelopen maandagochtend was het het slechts, winterse buien, in R'dam nog regen met een vlokje, maar op de A15 dikke vlokken en bij het tankstation ook sneeuw op de rijbanen.
Laat die lente maar komen (okay, de hooikoorts komt dan ook, maar hopelijk is het dan minder ploeteren op de motor).

.

- Vacaro
- BMW R1150RT
Vandaag naar een paar motorzaken gereden, even kijken, onderhandelen en zonder naar huis.
Dus blijf nog even met Deauville rondrijden tot ik een treffer heb.
Vandaag dus 110km gedaan bij 0°
Dus blijf nog even met Deauville rondrijden tot ik een treffer heb.
Vandaag dus 110km gedaan bij 0°
Ik verdwaal nooit, ik ontdek nieuwe routes!
Rechtdoor is geen motorbegrip ~~~~
After Deauville 700 now drive R1150RT, and Hugh a Briard!
- PtrO
- Honda NT650V
met 1.5-2.5C,
droog en (h)eerlijk weer. Waan mij bijna in het rijparadijs. Boodschappen gedaan met een flinke ommetje en het was zelfs behoorlijk (te) warm in het pak, nee de verwarming stond uit
.
Wel wat uitkijken bij de wat natuurlijke schaduwplekjes. Met het rijden kan ik nu ook goed zien hoe de banden worden bereden. Ik zie dat de wittegloed zich mooi tot aan de randen van van de band verrijd. Natuurlijk nu geen schuinse extremen opzoeken.

Wel wat uitkijken bij de wat natuurlijke schaduwplekjes. Met het rijden kan ik nu ook goed zien hoe de banden worden bereden. Ik zie dat de wittegloed zich mooi tot aan de randen van van de band verrijd. Natuurlijk nu geen schuinse extremen opzoeken.
2016 <<< Links en Rechts doet wat met je hersenen >>>
__
(Deauville)
(Diversion) __
2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
__

- PtrO
- Honda NT650V
Ja ja, IT GIET OAN! ... toch of..... niet
Hoe dan ook we mogen weer rillen, tandenklapperen
in de helm, het condens voor de ogen wegrijden en nu ook het nieuwe lijndansen aanschouwen.
Het is weer - heel eventjes dan, vannacht - onder nul geweest en Jippie het is erg glad in het Noorden des lands en eindelijk weer even reden om je HandVat verwarming aan te zetten, (ik dan), m'n coole EV-jas aan te trekken bij erger en wie weet gaan ooit ook de EV-polars in de laarzen aan. Was het maar zo koud....
kan niet wachten.
Wij zijn niets meer gewend, miljoenen kilo's zou strooien, IJzelvrij in het noorden, Code Rood en toch geen grote files ... wil wel weer 's een record zien.
Hoe dan ook, de weg opgaan en je Noordelijk evenwicht bewaren zal een hachelijke zaak worden.
Voordeel van echt glad is natuurlijk dat je wel lekker glijdt en dan geen zware schaafschade zal oplopen.
Wel een heel ouderwetse tipom de body actueel warm te houden, gewoon de nieuwste krant van wakker Nederland voor de borst en onder de jas... waarmee je lekker warm en knus kunt doorrijden.
Maar toch, wat doe jij
met koud weer en wat te doen wanneer je overvallen door de kou, alleen en verlaten op een B-weg staat of met de voetjes ferm vooruit glijdt
Ben benieuwd.....

Hoe dan ook we mogen weer rillen, tandenklapperen

Het is weer - heel eventjes dan, vannacht - onder nul geweest en Jippie het is erg glad in het Noorden des lands en eindelijk weer even reden om je HandVat verwarming aan te zetten, (ik dan), m'n coole EV-jas aan te trekken bij erger en wie weet gaan ooit ook de EV-polars in de laarzen aan. Was het maar zo koud....

Wij zijn niets meer gewend, miljoenen kilo's zou strooien, IJzelvrij in het noorden, Code Rood en toch geen grote files ... wil wel weer 's een record zien.
Hoe dan ook, de weg opgaan en je Noordelijk evenwicht bewaren zal een hachelijke zaak worden.
Voordeel van echt glad is natuurlijk dat je wel lekker glijdt en dan geen zware schaafschade zal oplopen.
Wel een heel ouderwetse tipom de body actueel warm te houden, gewoon de nieuwste krant van wakker Nederland voor de borst en onder de jas... waarmee je lekker warm en knus kunt doorrijden.
Maar toch, wat doe jij

Ben benieuwd.....
__
(Deauville)
(Diversion) __
__

Ik laat mijn Rooie Deau lekker staan.
Niet omdat het hier (Zeeland) te glad of te nat is, maar ik vind het persoonlijk te koud.
Ja ik weet het, ik ben een watje en hou het even bij vier wielen.
Niet omdat het hier (Zeeland) te glad of te nat is, maar ik vind het persoonlijk te koud.
Ja ik weet het, ik ben een watje en hou het even bij vier wielen.
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Straks weer lekker op de motor naar huis, heerlijk! Dan tenminste geen file Ach, kou daar kun je op kleden. Rij liever in wat kou dan dat ik in de file moet staan, maar hou goed de voorspellingen in de gaten zodat ik niet verrast wordt.

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
-
- Triumph Trophy SE
Nou ja, ik vind niemand per se een watje als hij/zij de motor laat staan. Dat is an sich ook prima. Je moet ook je grenzen kennen.
Op het internet wordt er in de noordelijke provincieën al gesproken van een Elfstedentocht op de snelwegen.
Op het internet wordt er in de noordelijke provincieën al gesproken van een Elfstedentocht op de snelwegen.

I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
-
- Honda NT700V
Ik moet ook even kwijt dat ik er ook zo van geniet, als ik met de motor na het werk ga, natuurlijk iets meer als het droog is.
Het mooist vind ik het als het van dat open vriesweer is en de zon schijnt.
Het mooist vind ik het als het van dat open vriesweer is en de zon schijnt.
-
- Triumph Trophy SE
Dat ben ik wel met je eens. Het rijdt lekkerder bij 20 graden, strakblauwe lucht, zacht warm briesje en een koud biertje in de koelkast dat wacht op je bij thuiskomst.
Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen niet echt zin hebben in 's winters rijden. Dat is een ieders goed recht. Persoonlijk heb ik zelf nog niet eens de wintervoering in de motorjas. Misschien ben ik dan wel warmbloedig...
Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen niet echt zin hebben in 's winters rijden. Dat is een ieders goed recht. Persoonlijk heb ik zelf nog niet eens de wintervoering in de motorjas. Misschien ben ik dan wel warmbloedig...
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
- Koen
- Honda Goldwing
Ik was gisterenavond maar wat blij dat ik m'n wing weer kon ophalen. In de kerstvakantie is ie voorzien van nieuwe remblokken, remschijf en alle olieën en andere vloeistoffen zijn weer ververst danwel op peil gebracht. Komende vrijdag nog naar Motoport voor de terugroepactie omdat "het mogelijk is dat het compensatiegaatje van de secundaire hoofdremcilinder van het dubbel gecombineerde remsysteem onder bepaalde omstandigheden geblokkeerd raakt" zoals Honda het zelf omschrijft
Vanochtend dus weer lekker op de wing naar het werk, was met 6 graden absoluut niet koud te noemen. Ik had uit voorzorg de handvatverwarming aangezet, maar die ging al vrij snel weer uit omdat het te warm werd. Ook ik rij nog zonder wintervoering in 't pak. Maar ik hoor wel vaker dat mijn interne thermostaat afwijkingen vertoont. Als het buiten vriest loop ik in korte mouwen en zet ik liefst nog het raam van m'n kantoortje open, waarmee ik eventueel passerende collega's efficiënt uit m'n buurt weet te houden

Vanochtend dus weer lekker op de wing naar het werk, was met 6 graden absoluut niet koud te noemen. Ik had uit voorzorg de handvatverwarming aangezet, maar die ging al vrij snel weer uit omdat het te warm werd. Ook ik rij nog zonder wintervoering in 't pak. Maar ik hoor wel vaker dat mijn interne thermostaat afwijkingen vertoont. Als het buiten vriest loop ik in korte mouwen en zet ik liefst nog het raam van m'n kantoortje open, waarmee ik eventueel passerende collega's efficiënt uit m'n buurt weet te houden

Grtz! Koen

- MrSkippy
- Motorloos
Vandaag, op de terugweg, toch ff de handvatverwarming maar ff aangezet...
Wel bizar dat de ene helft van Nederland lekker doorrijdt op de straten, de andere helft op de straten schaatst.

Wel bizar dat de ene helft van Nederland lekker doorrijdt op de straten, de andere helft op de straten schaatst.

.

-
- Honda NT700V
Ja stom he, in het noorden glibberen ze van de weg, en hier in Limburg is het overdag niks koud af en toe zelfs zonnetje.
In kerstvakantie zelfs gras gemaaid!!!!!
In kerstvakantie zelfs gras gemaaid!!!!!
- PtrO
- Honda NT650V
Weliswaar weer van onder nul tot ruim boven nul (4,5C).
Het is en blijft heerlijk om in de frisse wind rond te rijden
.
Alleen wanneer je een winkel binnenstapt is het al gauw weer veel te warm in je thermopak.
Opvallend hoe weinig motorrijders je ziet met m.i. deze perfecte omstandigheden.
Des te vrolijker wordt er gezwaaid zelf met thumbs
Het is en blijft heerlijk om in de frisse wind rond te rijden

Alleen wanneer je een winkel binnenstapt is het al gauw weer veel te warm in je thermopak.
Opvallend hoe weinig motorrijders je ziet met m.i. deze perfecte omstandigheden.
Des te vrolijker wordt er gezwaaid zelf met thumbs

__
(Deauville)
(Diversion) __
__

In Bergschenhoek wordt vannacht gestrooid om aanvriezend vocht te voorkomen.
En voor de hoofdwegen is er: www.rijkswaterstaatstrooit.nl
En voor de hoofdwegen is er: www.rijkswaterstaatstrooit.nl
-
- Honda ST1300
Wat mij betreft mag alles op grijs blijven staan Bert 

- PtrO
- Honda NT650V
Voor het eerst m'n "nieuwe" HandvatVerwarming aan op Antoinette.
Normaal (sinds ik dan per ongeluk HV vanaf nov15 heb) rij ik zonder want je wilt als masochist
toch weten dat het koud is.
Fijn, het ding aan en het valt mij eigenlijk erg tegen. Ja, je handpalm is wel warmer. De buitenkant echter en de vingertoppen blijven zelfs wat onaangenamer koud. Ben er nog niet over uit dus. Hoe dan ook, het blijft wat bibberen, dikke(re) handschoenen is weer lastig omdat ik dan minder "beweegruimte" hebt.
Andere effect van de HV verwarming is dat deze afhankelijk van de warmtestand, m'n licht bij stationair zachtjes pulseert. De (orginele Honda) HV wordt geregeld met een PWM (pulsbreedtemodulatie) regeling. Itt een weerstandsregeling wordt er dan eventjes wel en eventjes niet stroom toegevoerd. Dit is wat efficiënter omdat je dan de warmte wat nauwkeuriger kan regelen.
Qua kleding rij ik met (zeeman
) thermo en een erg goede wintervoering. Nog geen behoefte aan de electrische jas dus -10C, here I unfreeze.
Verder gaat het rijden nog steeds prima, wel voor de zekerheid de (eventuele) pekel/zout afwassen want hier zie ik zout liggen en wordt er daar dus gestrooid.
Normaal (sinds ik dan per ongeluk HV vanaf nov15 heb) rij ik zonder want je wilt als masochist

Fijn, het ding aan en het valt mij eigenlijk erg tegen. Ja, je handpalm is wel warmer. De buitenkant echter en de vingertoppen blijven zelfs wat onaangenamer koud. Ben er nog niet over uit dus. Hoe dan ook, het blijft wat bibberen, dikke(re) handschoenen is weer lastig omdat ik dan minder "beweegruimte" hebt.
Andere effect van de HV verwarming is dat deze afhankelijk van de warmtestand, m'n licht bij stationair zachtjes pulseert. De (orginele Honda) HV wordt geregeld met een PWM (pulsbreedtemodulatie) regeling. Itt een weerstandsregeling wordt er dan eventjes wel en eventjes niet stroom toegevoerd. Dit is wat efficiënter omdat je dan de warmte wat nauwkeuriger kan regelen.
Qua kleding rij ik met (zeeman

Verder gaat het rijden nog steeds prima, wel voor de zekerheid de (eventuele) pekel/zout afwassen want hier zie ik zout liggen en wordt er daar dus gestrooid.
__
(Deauville)
(Diversion) __
__

-
- Motorloos
Straks toch nog even een boodschapje doen. Gisteren was ik er ook nog even uit. Wel koud aan de handen maar nog niet koud genoeg om de zomerhandschoenen in te ruilen voor dikke winterhandschoenen (waar ik dus niet graag mee rij). 

Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

- Vacaro
- BMW R1150RT
BorDeauke staat even onderzeil, tot ijzelplekken weg zijn en al het strooizout is weggeregend.
Temperatuur doet me niets, al rij ik ook liever bij een graad of 20.
Maar glad en strooizout is zo slecht voor het Deauke! :-)
Dus idd ik kijk uit naar beter weer en toch wel eerst ook effe paar serieuze regenbuien voor zout weg te spoelen.
Voorlopig met één van de vierwielers naar het werk of heel uitzonderlijk met de bus van de chemie(I-bus).
Temperatuur doet me niets, al rij ik ook liever bij een graad of 20.
Maar glad en strooizout is zo slecht voor het Deauke! :-)
Dus idd ik kijk uit naar beter weer en toch wel eerst ook effe paar serieuze regenbuien voor zout weg te spoelen.
Voorlopig met één van de vierwielers naar het werk of heel uitzonderlijk met de bus van de chemie(I-bus).
Ik verdwaal nooit, ik ontdek nieuwe routes!
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Deze week maar 1 maal met de motor naar het werk geweest.
Als je eerst het ijzel van de motor moet bikken gaat de lol er wel af......
Als je eerst het ijzel van de motor moet bikken gaat de lol er wel af......
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- Honda ST1300
Ach, gaat nog best. Ben wel blij dat ik m'n windscherm makkelijk omlaag kan.doen.want anders moest ik krabben!
Na ruim een jaar zeer tevreden op m'n Deauville gereden,
-
- Triumph Trophy SE
Ik neem met een geleende motor geen enkel risico. Zeker als er aan die motor emotionele waarde verbonden is. Vanaf het moment dat het is gaan vriezen vond ik het te gevaarlijk om te gaan rijden.
Nu het lekker aan het hozen is spoelt alle pekel er weer vanaf en kan ik volgende week weer op de motor naar het werk.
Morgen even andere bandjes eronder, want die Pilot Road 2's die er nu onder zitten kunnen echt niet meer.
Nu het lekker aan het hozen is spoelt alle pekel er weer vanaf en kan ik volgende week weer op de motor naar het werk.

Morgen even andere bandjes eronder, want die Pilot Road 2's die er nu onder zitten kunnen echt niet meer.
- Koen
- Honda Goldwing
Hier heeft het vandaag ook heerlijk geregend, mooi alles schoon gespoeld, volgende week weer wingend naar het werk 

Grtz! Koen

Vanmorgen, voor de regen, even op de Deau naar Motoport Goes geweest.
Ik heb toch maar even een colletje gekocht, dat scheelde een heel stuk aan wind in de nek. Lekker warm.
De wegen waren hier goed droog, dus de pekel, voor zover dat er nog lag, heeft weinig tot geen kans op mijn fietsie.
Dus komende week ook lekker weer op de motor naar het werk.
Ik heb toch maar even een colletje gekocht, dat scheelde een heel stuk aan wind in de nek. Lekker warm.
De wegen waren hier goed droog, dus de pekel, voor zover dat er nog lag, heeft weinig tot geen kans op mijn fietsie.
Dus komende week ook lekker weer op de motor naar het werk.
- Kruimeltje
- Yamaha FJR1300
Vandaag lekker de Deauville pekel vrij gemaakt.
Stom hé, ik vind het gewoon lekker!!!