was je vandaag in Maastricht?
Sneeuw
-
Ed Vissers
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
-
Ed Vissers
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
-
Ed Vissers
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Maar is het verkrijgen van stadsrechten het enige criterium om van een stad te kunnen spreken? Daar kun je heel wat over discusseren. Zo ook over de vraag wat de oudste stad van Nederland is. Nijmegen en Maastricht strijden om die eer. Zou daar nu veel sneeuw liggen? 
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7258
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
-
Ed Vissers
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
- Geert
- Honda CBF600S
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
- Locatie: Hoorn (NL)
-
mardoke
Ik wou wel maar mocht niet van vrouwlief. Zij heeft mij naar mijn werk gereden met de auto, lief toch(en ook komen halen natuurlijk). De komende dagen hetzelfde "scenario". Ik kan het niet genoeg zeggen: "ik heb een schat van een vrouwke", en daar ben ik fier op!!!!
Maar ik rijd toch het liefst met mijn do'ke.............
Maar ik rijd toch het liefst met mijn do'ke.............
-
Ed Vissers
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
-
Lex
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
- Locatie: Goirle (Brabant)
Ik las laatst ergens dat sommige gemeentes overstappen van strooiZOUT naar een ander strooimateriaal waar ook onder andere suiker in verwerkt zat (hou me even ten goede). Dat zou wel een vooruitgang zijn, want dan is de pekel zelf geen reden meer om de motor binnen te houden.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 
- Geert
- Honda CBF600S
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
- Locatie: Hoorn (NL)
Stephan,
Klopt wat je zegt dat sommige gemeente's overstappen, maar ze gebruiken nog steeds pekel hoor.
Alleen wordt er een ander middel, glucose, aan toegevoegd om de pekel beter aan het asfalt te laten plakken, nu wordt er water aan toegevoegd.
De pekel blijft dus wel gewoon.
Klopt wat je zegt dat sommige gemeente's overstappen, maar ze gebruiken nog steeds pekel hoor.
Alleen wordt er een ander middel, glucose, aan toegevoegd om de pekel beter aan het asfalt te laten plakken, nu wordt er water aan toegevoegd.
De pekel blijft dus wel gewoon.
Groetjes
Geert
& Marian
Geert
-
jean-marie
-
Ed Vissers
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
-
Ben Giesbers
Hoe ernstig is die pekel?
Ik heb begrepen dat de remklauwen er aan gaan maar ook veel van het aluminium eht lichtmetaalwerk waar het allemaal niet moge zitten zou aangetast worden.. Ook aan de uitltaat zou direct te zien zijn of een motor pekel heeft gezien.
Dat zout geeft direct corrosie aan alles wat er maar te corroderen is maar hoe erg is dat nu?
Hoe beperken we de ellende door direct na een tochtje er de spuit op te zetten? Voor de winter alles behandelen met een speciale wasbeurt of is er gewoon geen houden aan..
Hoeveel regen moet er vallen voordat we weer de weg op kunnen.... Ik heb nu vakantie en wil er eigenlijk wel uit.....
Misschien moeten we een andere lering trekken... als er gestooid wordt kan het gevaarlijk glad zijn en dat willen we toch geen van alle meemaken?
Dat zout geeft direct corrosie aan alles wat er maar te corroderen is maar hoe erg is dat nu?
Hoe beperken we de ellende door direct na een tochtje er de spuit op te zetten? Voor de winter alles behandelen met een speciale wasbeurt of is er gewoon geen houden aan..
Hoeveel regen moet er vallen voordat we weer de weg op kunnen.... Ik heb nu vakantie en wil er eigenlijk wel uit.....
Misschien moeten we een andere lering trekken... als er gestooid wordt kan het gevaarlijk glad zijn en dat willen we toch geen van alle meemaken?
-
Ed Vissers
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Pekel is funest voor een motorfiets. Delen voorbehandelen helpt wel, maar er zijn ook delen die niet voor te behandelen zijn omdat je er niet bijkomt. Direct afspuiten na een rit is dan nog een oplossing. Echter het beste is om gewoon niet te rijden als er nog pekel op de weg ligt.
Doorrijden met flink wat pekel op de weg heeft bij mijn vorige brommer (een GL1200) geleid tot noodzakelijke vervanging van de remklauwen voor.
Doorrijden met flink wat pekel op de weg heeft bij mijn vorige brommer (een GL1200) geleid tot noodzakelijke vervanging van de remklauwen voor.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
-
George
-
Ed Vissers
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
-
George
-
dick
-
Lex
Als je helemaal niet rijd, dan kun je hem zelfs in nieuwstaat houden.EdVissers schreef:Pekel is funest voor een motorfiets. Delen voorbehandelen helpt wel, maar er zijn ook delen die niet voor te behandelen zijn omdat je er niet bijkomt. Direct afspuiten na een rit is dan nog een oplossing. Echter het beste is om gewoon niet te rijden als er nog pekel op de weg ligt.
Doorrijden met flink wat pekel op de weg heeft bij mijn vorige brommer (een GL1200) geleid tot noodzakelijke vervanging van de remklauwen voor.
Ik heb er mij al lang bij neergelegd dat, tegen dat ie de deur uit gaat, ie niet meer in nieuwstaat zal zijn. Ik gebruik hem elke dag om te gaan werken. Ik poets hem ook regelmatig en grondig. Maar hij dient in de eerste plaats om te gebruiken.
- MrSkippy
- Motorloos
- Berichten: 864
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 22:06
- Locatie: Zwolle (NL)
-
Hans3794

(M.I.A.)