Parkeren in Breda centrum

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wdankier
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 okt 2022, 15:46
Locatie: Sliedrecht

Parkeren in Breda centrum

Bericht door wdankier »

Hoi allemaal,

Zaterdag gaan we gezellig met de kids shoppen. Maar helaas zit de auto vol en moet ik noodgedwongen met de motor en misschien nog wel met mijn dochter achterop. Zin in!!! zeker als het zo'n mooie dag is als vandaag.
Ja, Breda heeft op de gemeente website staan dat je op de stoep mag parkeren, mits je natuurlijk niets in de weg staat. Nu ben ik wel vaker in Breda geweest, maar nog niet op de motor. Nu ken ik wel een aantal parkeerplaatsen met veel stoep in de buurt, maar het fijnste zou zijn wanneer er een plek is waar vaker motoren staan in ik mijn NT mooi in de rij kan zetten.

Zijn er leden die bekend zijn in Breda centrum en een goed plekje weten om de motor neer te zetten?

Ik hoor het graag en anders ga ik gewoon even een paar rondjes rijden daar. Ook geen straf :D
NT700VA '07 - Wie B zegt, moet ook A zeggen!
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Parkeren in Breda centrum

Bericht door Marcel »

Gewoon de plek van bestemming even bekijken met Streetview.

Meestal is er wel een hoekje waar je motor kan staan zonder te veel hinder te veroorzaken.
Voorbeeld: Midden in het centrum bij de kerk ....ik weet alleen niet of je daar met de motor mag komen. Het is wellicht een voetgangersgebied.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
wdankier
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 okt 2022, 15:46
Locatie: Sliedrecht

Re: Parkeren in Breda centrum

Bericht door wdankier »

Tegenover het theater is een grote parkeerplaats waar mijn vrouw en een aantal kids de auto kon parkeren. En ruim voldoende trottoir om de Deauville neer te zetten.
Ik heb met mijn dochter achterop gereden. De Deauville vastgezet en heerlijk in het zonnetje omgekleed. Motorpakken uit en de meegebrachte schoenen en jassen aan.
Jammer dat in de standaard top koffer geen twee helmen passen, maar die konden achter in de auto.
Maar wat was het lekker weer vandaag!!!!
En nu ik in de afgelopen drie maanden ongeveer 5000 kilometer heb gereden, nadat ik eind november mijn rijbewijs heb gehaald, moet ik zeggen dat ik echt wel blij ben met die NT700. Praktisch en prettige toermachine. Loopt wat grover dan een 4 cilinder, maar dat vindt ik wel leuk!
Een Deauville is mij meermaals afgeraden omdat het een hele duffe motorfiets zou zijn. Proefritten hadden mij nog niet van het duffe karakter overtuigd, maar inmiddels ben ik wel van het tegendeel overtuigd. Wat reed dat toch weer lekker vandaag.
Het is geen strepentrekker en het uiterlijk trekt ook geen volle zalen, maar hij is bij het verkeerslicht echt wel lekker vlot weg. Ook met twee personen en bagage!
En hij is van mij!! :D

Moest ik even kwijt. Ik ga er van uit dat velen van jullie dat ook zo zullen voelen.

Toch ben ik wel benieuwd naar de NT1100. Misschien ooit…. Maar voorlopig volop ritten maken met deze.

Fijn weekend allemaal!
Groeten, Willem
NT700VA '07 - Wie B zegt, moet ook A zeggen!
Gebruikersavatar
Jaap
BMW R1200RT
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 okt 2017, 21:23
Locatie: Aalten

Re: Parkeren in Breda centrum

Bericht door Jaap »

wdankier schreef: 18 mar 2023, 19:05 En hij is van mij!! :D
Dat is wel de belangrijkste informatie van je bericht. :D
Flauwekul natuurlijk, je enthousiasme is aanstekelijk!
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Parkeren in Breda centrum

Bericht door Cor »

Dus volgende keer met de motor naar het theater.
Eerst genieten en dan pas verder kijken.
Gewoon gaan met de 700 die van jou is.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”