VIZU Extreme X8s

Over een camera op de motor
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

VIZU Extreme X8s

Bericht door Stephan »

Na een zoektocht op internet naar een leuke starters actioncamera uitgekomen op een VIZU Extreme X8s. Gezien de recensies een leuk cameraatje voor die prijs. Natuurlijk zal de GoPro een relatief beter product zijn, maar daar is de prijs dan ook na. Het loont echter wel de moeite om even goed te zoeken naar een voordelige aanbieder. Coolblue biedt deze aan voor 120,- Euro, maar de MediaMarkt voor 80,- Euro. Dat is nogal een verschil voor dezelfde camera. Na de kerst dit cameraatje maar eens ophalen. ...en de cadeaukaart van de Coolblue uiteindelijk nog niet aangebroken. ;)

Afbeelding

Hier een 'unboxing'-filmpje van de VIZU:
Laatst gewijzigd door Stephan op 24 dec 2023, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
...back in town! :up
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: VIZU Extreme X8s

Bericht door Marcel »

We kunnen niet wachten op het eerste filmpje van een rit.... :en1
Succes met de ontdekkingsreis.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: VIZU Extreme X8s

Bericht door Stephan »

Thx, volop zin in volgend motorseizoen. Daarom met wat voorpret al aan het voorbereiden. :up
...back in town! :up
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3802
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: VIZU Extreme X8s

Bericht door Cor »

:le doe er even een verliesveter aan. Om te voorkomen dat door trilling de camera het wegdek van heel dichtbij gaat filmen.
Veel plezier ermee. :up
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: VIZU Extreme X8s

Bericht door Stephan »

Ja, dat doen we zeker. :up :tg
...back in town! :up
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: VIZU Extreme X8s

Bericht door Stephan »

Vandaag de nieuwe VIZU Extreme tijdelijk achter het windscherm gemonteerd en een proefritje gemaakt.

De camera valt me wat tegen ...of wellicht is dit gewoon de kwaliteit die je mag verwachten van een camera van 80 Euro.

Het beeld is niet top. Wel was ik tegen de zon aan het opnemen, dus mogelijk dat het tegenlicht de beeldkwaliteit beïnvloedt.

Afbeelding

De camera verdeelt de opnames in bestanden van 2 minuten lang. Mogelijk is dit nog in te stellen, maar dat moet ik nog ontdekken. Echter na 4 filmpjes, dus 8 minuten, stopte de camera zelf met opnemen. Ik kan ook tijdens het rijden niet zien of de camera daadwerkelijk aan het opnemen is. Er brand geen rood of groen lampje of iets dergelijks tijdens het rijden. Verder trilt het beeld heel erg, alsof je tijdens een aardbeving aan het rijden bent. Toch maar eens kijken naar een ander bevestigingspunt.

Kortom tot op heden nog geen succes, maar mogelijk valt er nog het een en ander aan te passen en te verbeteren. ...to be continued. ;)

Edit: ik heb nu de videoresolutie op 4K 30FPS gezet. Stond op 1080P 60FPS en de lusopname verlengd van 2 minuten naar 5 minuten. De LED-indicator (mogelijk dat er dus dan wel een lampje brand) staat aangevinkt. Maar ik denk dat de houder van de camera over het lampje zit, zodat je het dan niet ziet. Als je de camera in de waterdichte en transparante behuizing plaats, dan zie het het blauw knipperend lampje wel.
...back in town! :up
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3802
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: VIZU Extreme X8s

Bericht door Cor »

:le beeld valt mij niet tegen.
Met zo'n tegen en beetje vuil op je vizier zie je normaal gesproken minder.
Nu de aardbeving nog wegwerken.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: VIZU Extreme X8s

Bericht door Stephan »

Wat betreft de "aardbevingstrillingenopnamen"; ik zit te denken om een GoPro Chesty (klikkerdeklik) te kopen, dan krijg je waarschijnlijk ook een wat meer dynamische opname, vanuit je eigen rijpositie.

Afbeelding
...back in town! :up
Gebruikersavatar
Marc700
Honda NT700VA
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 feb 2021, 13:39
Locatie: Odiliapeel

Re: VIZU Extreme X8s

Bericht door Marc700 »

Aardbeving effect" waarschijnlijk bedoel je "camera jello effect" zoek maar eens op YouTube.
Probeer hier al heel lang een oplossing voor te vinden. Gevolg van de trilling van het motorblok en de elektronische shutter in de camera.
Camera op helm of borst lost dat op, maar ben ik zelf uit veiligheidsoverwegingen geen voorstander van.
TomTom Rider550 Cardo FreeCom4+
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7057
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: VIZU Extreme X8s

Bericht door ikkieman »

Camera op de borst zie ik geen veiligheidsprobleem mee. Helm wel.
Maar succes met het hobbyen, Stefan. Mocht je een andere camera als vergelijk willen proberen neem ik met de openingsrit wel even een TomTom Bandit voor je mee. Kun je daar ook nog even mee stoeien en vergelijken.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: VIZU Extreme X8s

Bericht door Stephan »

Ik weet niet of het in dit geval echt het camera jello effect is. Maar ik ga het zeker nog verder uitzoeken. Niettemin goed om te lezen dat de term "camera jello effect" bestaat. Dan weet ik dat dat ook nog een mogelijke oorzaak kan zijn.
Wat betreft veiligheidsoverwegingen met betrekking tot het monteren van harde voorwerpen, zoals een camera's, op motorjassen of helmen. Net wat Marc schrijft; enige terughoudendheid heeft toch wel de voorkeur. Daarom blijft het belangrijk om het een en ander af te wegen. Dit geldt ook bijvoorbeeld voor rugzakken. ...maar dat is weer een ander onderwerp. ;) Risico's afwegen dus. :up
...back in town! :up
Plaats reactie

Terug naar “Camera's”