De betekenis van onze inlognaam
- Koen
- Honda Goldwing
Zo zijn er nog wel meer inlognamen op dit forum waar vast een verhaaltje of speciale bedoeling achter zit:
catbustingdog? mr. skippy? slakkie en puntmutsje? lolbroek smurf? ikkieman? rataplan? tsjedzjoe? enz. enz...
De mijne (CaveyH) is ontstaan uit m'n initialen KvH en een Engelstalige medewerker die me hierdoor steevast met "Kee-vie-Eetsj" aansprak.
catbustingdog? mr. skippy? slakkie en puntmutsje? lolbroek smurf? ikkieman? rataplan? tsjedzjoe? enz. enz...
De mijne (CaveyH) is ontstaan uit m'n initialen KvH en een Engelstalige medewerker die me hierdoor steevast met "Kee-vie-Eetsj" aansprak.
Grtz! Koen

Mototaz:
Verwijzing naar Tasmanian Devil (tekenfilm figuurtje)
Hoe dat zo komt?
Mnou toen mijn oom weer een Dikke Daf had gekocht (ex leger truck) wilde hij deze een naam geven. Omdat deze wagens en verschrikkelijk gaaf diep bulderend geluid voortbrengen moesten we aan het figuurtje Taz denken.
En toen werd het eigenlijk vanzelf een groepje waarbij we allemaal een Taz naam aannamen. Mijn pa met zijn nekaf Mud Huggin' Taz omdat hij toen op 1 april een keer flink vast had gezeten. En toen ik mijn motor kocht (niet mijn deauville maar mijn Moto Guzzi) was ik ook op zoek naar een naam. Toen ik in een winkeltje liep zag ik een sleutelhanger van Taz op een motor, de naam Mototaz was geboren.
Bij deze
Verwijzing naar Tasmanian Devil (tekenfilm figuurtje)
Hoe dat zo komt?
Mnou toen mijn oom weer een Dikke Daf had gekocht (ex leger truck) wilde hij deze een naam geven. Omdat deze wagens en verschrikkelijk gaaf diep bulderend geluid voortbrengen moesten we aan het figuurtje Taz denken.
En toen werd het eigenlijk vanzelf een groepje waarbij we allemaal een Taz naam aannamen. Mijn pa met zijn nekaf Mud Huggin' Taz omdat hij toen op 1 april een keer flink vast had gezeten. En toen ik mijn motor kocht (niet mijn deauville maar mijn Moto Guzzi) was ik ook op zoek naar een naam. Toen ik in een winkeltje liep zag ik een sleutelhanger van Taz op een motor, de naam Mototaz was geboren.
Bij deze

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
-
- Triumph Trophy SE
ikkieman is al sinds m'n middelbare school m'n bijnaam. Dit komt omdat ik ergens een keer een accountnaam voor moest verzinnen. Ik wist niks en heb een X en een Y-chromosoom. Ikkie niet weten man -> ikkieman. Dit is sindsdien altijd al m'n inlognaam overal geweest, dus als je ergens iets vind van ikkieman heb je dikke kans dat ik het ben geweest.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
-
- Moto Guzzi V85 TT
Les vacances de Monsieur Hulot (Meneer Hulot op vakantie) is een komische film van Jacques Tati uit 1953.
In deze film speelt Tati voor het eerst het personage van Monsieur Hulot: een lange slungelige man, excentriek maar goedbedoelend, met een pijp, paraplu, flaphoedje, vlinderdas en te korte broek. Hulot is een ouderwetse man die niets begrijpt van de wereld om zich heen. Hij bedoelt alles goed, maar door zijn onhandigheid stuurt hij alles in de war.
Tati zou monsieur Hulot in al zijn latere films spelen en Hulot zou uitgroeien tot een van de grootste iconen uit de komische cinema.
In deze film speelt Tati voor het eerst het personage van Monsieur Hulot: een lange slungelige man, excentriek maar goedbedoelend, met een pijp, paraplu, flaphoedje, vlinderdas en te korte broek. Hulot is een ouderwetse man die niets begrijpt van de wereld om zich heen. Hij bedoelt alles goed, maar door zijn onhandigheid stuurt hij alles in de war.
Tati zou monsieur Hulot in al zijn latere films spelen en Hulot zou uitgroeien tot een van de grootste iconen uit de komische cinema.
Take the long way home. Or, don't go home at all

Mijn toelichting heb ik al gegeven op mijn 'Voorstellen' pagina. Voor de verzameling nog even hier.
HoDeVi schreef:
Kleine - filosofische- toelichting op mijn gebruikersnaam. Uitgesproken op z'n Frans klinkt het als eau-de-vie - levenswater. Voor velen onder ons is motorrijden een vorm van levenswater (oké beetje vergezocht misschien). Het brengt ons plezier, we voelen ons lekker (fluitend op de motor terwijl het stort - nou ja soms), we genieten van de omgeving waar we - samen tijdens een tocht - in rijden.
Hans3794,
Tja de naam Hans, ik weet ook niet waar dat vandaan komt, maar iedereen die me kent noemt me zo en ook mijn pa en ma noemen me al ruim 46 jaar zo, dus dat heb ik ook hier maar gebruikt.
De toevoeging 3794, zeilen is ook een van mijn hobby's en dit is het nummer van mijn zestienkwadraat.
Zie je dus een zestienkwadraat met het zeilnummer 3794 midden op het water, dan is de kans groot dat ik niet op mijn motor zit, maar lekker aan het zeilen ben.
Tja de naam Hans, ik weet ook niet waar dat vandaan komt, maar iedereen die me kent noemt me zo en ook mijn pa en ma noemen me al ruim 46 jaar zo, dus dat heb ik ook hier maar gebruikt.
De toevoeging 3794, zeilen is ook een van mijn hobby's en dit is het nummer van mijn zestienkwadraat.
Zie je dus een zestienkwadraat met het zeilnummer 3794 midden op het water, dan is de kans groot dat ik niet op mijn motor zit, maar lekker aan het zeilen ben.
slakkie en puntmutsje
Welnu, ook wij hebben het al eens ergens neergescheven geloof ik. Slakkie en puntmutsje is/was een animatie/tekenfilmpje. Niets bijzonders, eigenlijk erg saai en daardoor juist boeiend. Slakkie is een (hoe kan het ook anders) een hele luie slak en puntmutsje een kabouter. Door de simpele en ludieke weergave van de makers van deze karakters met hun flauwe voorkomen moet je gewoon de slappe lach krijgen. Daarnaast ben ik (marcel) een rustige en soms zelfs een tikkeltje slome motorrijder (slakkie dus!!).
Kortom, namen die ons op het lijf geschreven staan.....
Groet u,
Slakkie en Puntmutsje
Kortom, namen die ons op het lijf geschreven staan.....
Groet u,
Slakkie en Puntmutsje
Harcer komt van het HARC team. Een speciaal team acterend in de Rotterdamse haven en ver daarbuiten, maar wel in Nederland. Harc betekent Hit and Run Container. Ik heb acht jaar in dit team mogen werken, maar ben er zelf mee gestopt om diverse redenen. Google maar een keer op HARC of op de volle naam. Als ik dit uit moet gaan leggen, dan liggen jullie al lang en breed te slapen als ik klaar ben. 

- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Tja, dan zal ik die van mij ook maar even verklaren: Dutch Steph
Eind jaren negentig speelde ik vaak online het computerspel Rainbow Six, bijv. Rogue-Spear e.d. (tactische first person shooter). Ik zat toen ook in een Nederlandse "clan". Toen is mijn inlognaam "Dutch Steph" ontstaan. "Dutch" van het Nederlandse aspect. We speelden destijds tegen mensen over de hele wereld namelijk. En "Steph" als afkorting van mijn naam, Stephan. Sindsdien gebruik ik in de digitale wereld deze naam.

Eind jaren negentig speelde ik vaak online het computerspel Rainbow Six, bijv. Rogue-Spear e.d. (tactische first person shooter). Ik zat toen ook in een Nederlandse "clan". Toen is mijn inlognaam "Dutch Steph" ontstaan. "Dutch" van het Nederlandse aspect. We speelden destijds tegen mensen over de hele wereld namelijk. En "Steph" als afkorting van mijn naam, Stephan. Sindsdien gebruik ik in de digitale wereld deze naam.

Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

Over het 'Veugelke':
Deze Brabantse verbastering van het Nederlandse 'Vogeltje' was (heel) veel jarenlang de bijnaam van Hanneske Vogels, mijn grootvader, naar wie ik ben genoemd. Hij is, ondanks een zwaar leven als klein boertje op de schrale Brabantse grond, ruim honderd jaar oud geworden.
Dit is-ie:

Zijn levensverhaal staat op:
http://home.kpn.nl/vogel21/hannesmieke.htm
Deze Brabantse verbastering van het Nederlandse 'Vogeltje' was (heel) veel jarenlang de bijnaam van Hanneske Vogels, mijn grootvader, naar wie ik ben genoemd. Hij is, ondanks een zwaar leven als klein boertje op de schrale Brabantse grond, ruim honderd jaar oud geworden.
Dit is-ie:

Zijn levensverhaal staat op:
http://home.kpn.nl/vogel21/hannesmieke.htm
-
- BMW R1150RT
De betekenis van onze inlognaam
Dag,
Mijn inlognaam is heel simpel: de eerste letters van mijn beide voornamen.
Mhg, FreBa
Mijn inlognaam is heel simpel: de eerste letters van mijn beide voornamen.
Mhg, FreBa
- Missy
- Honda NT650V
Mijn Nick komt van mijn andere hobby.. WoW.
Ik speel nu al bijna 3 jaar World of Warcraft, en mijn main char daar heet Missrealm en ik word Missy genoemd.
(Realm zijn werelden binnen WoW, en niet zoals een helder licht in mijn gilde dacht Miss Real M(adrid)...)
Mijn andere characters hun namen leenden zich niet echt.
Ik speel nu al bijna 3 jaar World of Warcraft, en mijn main char daar heet Missrealm en ik word Missy genoemd.
(Realm zijn werelden binnen WoW, en niet zoals een helder licht in mijn gilde dacht Miss Real M(adrid)...)
Mijn andere characters hun namen leenden zich niet echt.
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Tja saai maar gewoon m'n naam: Rene maar dan zonder streepje op de laatste e want dat geeft vaak problemen. É
Ik had al is gevraagd omdat er ook een andere Rene op het forum actief is m'n Nick te veranderen maar dat was niet nodig, anders zou het hoogstwaarschijnlijk Bakkertje of BakkertjeRene geweest zijn
Ik had al is gevraagd omdat er ook een andere Rene op het forum actief is m'n Nick te veranderen maar dat was niet nodig, anders zou het hoogstwaarschijnlijk Bakkertje of BakkertjeRene geweest zijn
-
- Honda ST1300
- Contacteer:
Cor komt gewoon van Cor.
Sommige voormalige collega's noemde mij Cor S te B en op sommige forums waarin bouwdeskundige vragen gesteld worden geef ik onder die naam een bouwkundig juridisch antwoord.
Sommige voormalige collega's noemde mij Cor S te B en op sommige forums waarin bouwdeskundige vragen gesteld worden geef ik onder die naam een bouwkundig juridisch antwoord.
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Desillies is ontstaan door de ex vriendin van mijn schoonvader.
Zij hield op vakantie altijd een dagboekje bij en als wij ook op de camping waren was het zo'n mond vol om Silvan Lien en de kinderen te schrijven.
Omdat ik mijn man altijd Sil noem en soms ook Sillie (:D) werden wij in haar dagboek desillies genoemd.
Toen ik op www.bokt.nl een nickname nodig had heb ik deze genomen, vond hem zelf wel geestig, ik vertaal het als
"de stommerikken" hahhahahaha
Zij hield op vakantie altijd een dagboekje bij en als wij ook op de camping waren was het zo'n mond vol om Silvan Lien en de kinderen te schrijven.
Omdat ik mijn man altijd Sil noem en soms ook Sillie (:D) werden wij in haar dagboek desillies genoemd.
Toen ik op www.bokt.nl een nickname nodig had heb ik deze genomen, vond hem zelf wel geestig, ik vertaal het als
"de stommerikken" hahhahahaha
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
- Koen
- Honda Goldwing
Re: De betekenis van onze inlognaam
Ik kwam een illustratie tegen van Noëls gebruikersnaam, maar dan het tegenovergestelde. We hebben het hier overduidelijk over een "dogbustingcat" 

Grtz! Koen

- Catbustingdog
- Motorloos
Re: De betekenis van onze inlognaam
HUP poessie HUP ... go for it!!!
sportieve groet 
Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!

Noël
Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!