da's ff balen.....

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Johan

Bericht door Johan »

M.Schulte schreef:
Dus zou zeggen.......
Ga naar Gert en vraag of je een proefrit mag maken, zal zeker geen probleem zijn denk ik zo. 8)
Ik heb die Div nu bij me, omdat mijn Deauville voor de beurt is. Eerste indruk; plenty power en plenty gewicht :lol:
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Johan, welke diversion heb je nu dan bij je? De 900 of 600? Oftewel, ketting of cardan?
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Johan

Bericht door Johan »

ikkieman schreef:Johan, welke diversion heb je nu dan bij je? De 900 of 600? Oftewel, ketting of cardan?
900. De voorganger van de Div600 (de xj600f) heb ik zelf gehad voor mijn Deauville. Fijne motor, alleen jammer inderdaad dat die ketting heeft.

(was mijn tweede en waarschijnlijk laatste kettingfiets, voor de rest alleen cardan gehad)
Laatst gewijzigd door Johan op 26 okt 2010, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
mototaz

Bericht door mototaz »

M.Schulte schreef:Mijn fiets is weer terug...... met een nieuwe achterband.
Vanmiddag opgehaald, moet zeggen na overgestapt te zijn van de Diversion 900 naar de Deauville weet ik weer waarom ik gekozen heb voor een Deauville. :p
Het is en blijft toch een hele lekkere fiets om op te rijden. :D :D

Er was ook nog geconstateerd dat er een bout van de ophanging van de uitlaat manco was, nooit geweten dat daar een bout moest zitten.
Zat er dus niet in toen ik de Deauville kocht.
Die hebben ze voor kij er ook nog even opgezet.
Toch fijn dat de verder kijken dan alleen de band.

Alles bij elkaar moest ik 150 euro afrekenen, volgens mij geen slechte deal.
Ik kan in ieder geval weer toeren op mijn Deauville.

Groeten Marco

Wat voor een band zit eronder dan voor die 150 euro? :shock:
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Mototaz (Bram meen ik me te herinneren),
Voor een voorband mag je voor €160 een Bridgestone BT-23 verwachten. Daar heb ik em in ieder geval voor meegekregen bij Motorplaza gronigen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
mototaz

Bericht door mototaz »

Aha dat verklaard een hoop. Ik heb laatst een nieuwe achterband gekocht, michelin pilot road 2 (een van de beste banden) en die was inclusief montage 240 euro... Dus ik heb gewoon een stuk duurdere banden eronder zitten, waar ik trouwens zeer tevreden over ben qua rijgedrag :D

Ik moet wel opbiechten dat ik nog nooit bridgestones onder een deauville heb geprobeerd.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Ik heb altijd bridgestones onder m'n deauville gehad. Bevielen me heel erg goed. Vooral de BT-23 is erg lekker qua stuurgedrag en oprichting.
Op dit moment heb ik er voor een Metzeler lasertec en achter een Pirelli Diabolo Strada op. Rijdt an sich niet slecht.
Ik denk alleen dat ik wel terug ga naar Bridgestones. Deze slijten misschien iets sneller dan de Metzeler, maar zijn wel duidelijk beter in het natte weer. Verder slijt, voor zover ik begrepen heb, Pirelli als een gek dus daar wint Bridgestone dan wel weer.
Voor wat ik gelezen heb en wat de cijfers uitwijzen is een Michelin een stuk brakker qua weggedrag in het natte weer, dus dan doe mij maar Bridgestone.

Overigens, als je wil weten welke banden er allemaal onder je motor worden aangeraden, zou ik even op www.motorbandenmarkt.nl kijken. Staat ook de voordeligste prijs die zij bieden bij als indicatie.
Johan

Bericht door Johan »

mototaz schreef: Ik moet wel opbiechten dat ik nog nooit bridgestones onder een deauville heb geprobeerd.
BT021's zijn in mijn ervaring goed, maar niet super met nat weer. Ik heb geen enkele ervaring met Michelin's, maar ik heb begrepen dat de Pilot Roads beter zouden zijn. Van horen zeggen dus.
M.Schulte

Bericht door M.Schulte »

mototaz schreef:
Wat voor een band zit eronder dan voor die 150 euro? :shock:
In dit geval een nieuwe lekke achterband. :oo

Wilde gisteravond op de motor stappen om naar mijn werk te gaan (nachtdienst).
Kon de motor zowat niet vooruit duwen dacht eerst aan een vastzittende rem maar een klein onderzoek in het donker leerde.....
Achterband weer plat. :cry: :cry: :cry:

Vandaag op de dag maar eens kijken of ik het "lek" kan vinden.
Hoop niet dat er weer een nieuwe band op moet. :evil:

Wordt vervolgd......

Groeten Marco
die hiervan baalt als een stekker, nooit een lekke band gehad met de auto en nu met de motor voor de 2e keer in goed 2 maanden....
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Da's balen Marco,

ik hoop inderdaad voor je dat er niet weer een nieuwe op moet. De hobby kost al genoeg zonder dit soort geintjes...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Mathijs

Bericht door Mathijs »

ik heb het met je te doen marco, binnen korte tijd wer een lekke band.

dat je maar meer geluk mag hebben in het nieuwe jaar (en wat er van dit jaar nog over is)
mototaz

Bericht door mototaz »

Dat is balen inderdaad, is er niet iets aan de velg mis dan?
M.Schulte

Bericht door M.Schulte »

Net even op onderzoek uitgeweest, kon er niet meer van slapen . ;)

Heb dus inderdaad weer een lekke band, dit keer veroorzaakt door een ??
Het is een klein metalen stipje wat ik zie zitten.
Van buitenaf ziet het er niet echt beschadigd uit.
Zit op het dikste deel van de loopvlak van de band en ik heb dus hoop dat het dit keer geplakt kan worden.

Net even een afspraak gemaakt in Kamerik, eerste reactie van Gert "Sjemig dan heb je wel echt vette pech.... sjongejonge"
Morgen dus even langs.
Wederom wordt vervolgd.

Groeten Marco

Ps bedankt voor het medeleven. :up
Johan

Bericht door Johan »

M.Schulte schreef: Morgen dus even langs.
Wederom wordt vervolgd.
Komen we elkaar misschien wel tegen, want ik ga morgen die Div weer inleveren.
Trekkracht en pk's in overvloed, maar een stug aanvoelden motorfiets, en ik heb de indruk dat mijn XJ600F een betere zitpositie had dan de Div900. Met andere woorden, de Deauv is comfortabeler. Al weet ik nog wel dat ik ook aan de Deauville moest wennen toen ik van mijn XJ af kwam; het is dus ook een kwestie van tijd.

Ik zou op zich niet ongelukkig zijn met een Div900, maar ik heb de power (solo in Nederland) ook niet nodig.

Maar dat is inderdaad pech!
M.Schulte

Bericht door M.Schulte »

Wie weet dan tot morgen. 8)

Groeten Marco
M.Schulte

Bericht door M.Schulte »

Nou Marco heeft WEER een nieuwe achterband, de vorige heeft er goed 1000km opgezeten. :cens :go

Uit oogpunt van veiligheid en betrouwbaarheid van de band is er toch maar weer een nieuwe om gegaan.
Nu maar hopen dat deze iets langer meegaat.
Anders ga ik dit geen leuke hobby meer vinden.
Heb nu al een K***** gevoel over het hele gebeuren en baal er stevig van.

Groeten Marco,die even stil in een hoekje gaat zitten balen als een stekker
Laatst gewijzigd door M.Schulte op 28 okt 2010, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
mototaz

Bericht door mototaz »

hmm das balen zeg ... :shock: Ik moet er niet aan denken.

Maar misschien kun je voor je gevoel even wat plaatsen nalopen waar je met de motor altijd/vaak rijdt en dat daar misschien het probleem zit? Zoals bijvoorbeeld de vloer van je schuur waar je motor staat.

Het zal waarschijnlijk wel niet hoor, maar dan heb je voor je gevoel wel alles eraan gedaan wat je kunt doen.
stxrider

Bericht door stxrider »

RonalT schreef:
BertG schreef:Je kunt ook nog overwegen een binnenband te laten plaatsen.
In een tubeless band mag je GEEN BINNENBAND laten plaatsen. Meestal staat het ook nog op de band geschreven.
www.atm.nl schreef:Wij blijven vasthouden aan de mening dat het gevaarlijk is om een binnenband in een tubeless band te monteren. De buitenband heeft namelijk een voering die de binnenband vervangt. Wordt er toch een binnenband gemonteerd, dan komt deze er meestal geplooid in te liggen. Bij hoge snelheden zal er extra warmte worden ontwikkeld (hysterese). Dit kan tot gevaarlijke situaties leiden (klapband!). Echter, op een heel ander type voertuig met een (normaal gesproken) afwijkend gebruiksdoel is het aan te bevelen een binnenband in de tubeless band te gebruiken. Er hierbij van uitgaand dat de auto veelvuldig in het terrein wordt gebruikt en op een snelweg in toom wordt gehouden. Het gebruik van een binnenband, zoals hiervoor omschreven, maakt het mogelijk in het terrein de bandenspanning rigoureus te verlagen om zodoende meer grip te verkrijgen. Bij montage van alleen een tubeless buitenband zou onder die omstandigheid de band los van de velg kunnen komen, waardoor deze lucht verliest. Met inachtneming van voornoemde restricties (veel terreinwerk en ‘lage' snelheid op het asfalt) wordt het monteren van een binnenband op een geschikte velg in een tubeless buitenband aanbevolen.
Ik las net dit draadje........ :? Niet echt prettig om zo vaak een lekke band te krijgen. Maar het is mij ook gebeurt, en dan wel 3x achter elkaar binnen 1500 km per band :evil:

Ik dacht dat er geen binnenband in mag " in geval van een klapband " waardoor de band van de velg kan komen? Of het waar is weet ik niet...
Laatst gewijzigd door stxrider op 28 okt 2010, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
M.Schulte

Bericht door M.Schulte »

mototaz schreef: Maar misschien kun je voor je gevoel even wat plaatsen nalopen waar je met de motor altijd/vaak rijdt en dat daar misschien het probleem zit? Zoals bijvoorbeeld de vloer van je schuur waar je motor staat.

Het zal waarschijnlijk wel niet hoor, maar dan heb je voor je gevoel wel alles eraan gedaan wat je kunt doen.
Wat denk jij dat ik gisteren al gedaan heb, de plaats helemaal nagelopen maar er ligt echt niets. ;) ;)

Voor mijn gevoel heb ik er alles aan gedaan, bemerk alleen wel dat ik nu even niet zo heel vrij rijdt en erg op de weg aan het kijken ben of ik nergens overheen rijdt.
Gevoel van vrijheid en onbezord rijden lijkt even weg te zijn.
Tuur me wezenloos op het wegdek voor me...
Slijt hopelijk snel weer.

Over de binnenband en reparatie....
Deze optie's kwamen daarstraks wel voorbij, maar werden ZEER ernstig afgeraden ivm vooral veiligheid.
Tja als je dat verteld wordt dan ben je snel om.
Het zal altijd een discussie blijven denk ik maar kies dan toch voor mijn gezondheid ( ehh bedoel veiligheid), dat zijn die euro's die ik misschien zou besparen me zeker niet waard.

Gr Marco even een iets minder onbezorgde motorrijder....
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Da's inderdaad ff wat minder fijn... Dat gevoel wat je beschrijft (van even niet meer zo onbezorgd rijden) herken ik wel. Toen ik een paar maanden nadat ik was aangereden weer op de motor stapte voelde het ook heel vreemd, bij elke bocht leek het alsof de motor onderuit zou glijden (terwijl dat helemaal niet zo was). Zat waarschijnlijk tussen m'n oren plus het feit dat ik voor het eerst op een Deauville reed en er dus gewoon niet aan gewend was. Dat gevoel heeft ongeveer een maand of twee "tussen m'n oren" gezeten ;)

In die periode kreeg ik ook een lekke achterband (geen klapband, maar heel langzaam leeglopen). Dat merkte ik doordat de motor in bochten begon te zwabberen en voilá, het onveilige gevoel was weer terug :( Nadat de band was gerepareerd heb ik er ongeveer twee weken mee kunnen rijden, toen ging ie opnieuw lek en moest er een nieuwe band op.

Die doet het nu gelukkig nog steeds prima, ik hoop voor je dat jij nu ook meer geluk hebt met de nieuwe band. Oprijden tot ie versleten is en dan pas vervangen, daar zijn die dingen tenslotte voor gemaakt ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Re: da's ff balen.....

Bericht door Marcel »

Helaas ben ik sinds gisteren ook de 'gelukkige' eigenaar van een lekke achterband.
Frankt merkte gisteren op dat mijn achterband nogal zacht was.
Bij de benzinepomp dus maar even de spanning gecontroleerd en er moest flink wat lucht bij.

Gisteravond de band gecheckt en gezien dat er een heel klein nageltej in zat. De band liep dus heel langzaam af.

Vandaag heb ik er een prop in gedaan. Morgen maar eerst checken of de spanning er nog op zit.
Band is een BT023 met 8000 km op de teller en met voldoende profiel voor nog eens 15000 km.

Da's ff balen dus.
Morgen maar eens naar de dealer.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Hopelijk is 'ie nog te repareren, Marcel. Succes morgen!
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Marcel,

dat is wel een tegenvaller :( na zo'n leuke dag
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Eergisteren een prop erin gedaan.
Gisteren vanwege het weer niet gereden.
Vandaag er weer mee naar mijn werk geweest.

Het lijkt wel of de band ietsie pietsie afloopt. Minder dan 0,5 Atm per 24 uur.
Ik houd het in de gaten.

Bandenman geeft als advies: Niet te hard rijden, dus ik houd het maar op 100 km/u.
Tevens de band niet te ver oprijden. Helaas ga ik dan niet het gewenste aantal (25000) kilometers halen met deze band.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
stxrider

Bericht door stxrider »

mp1963 schreef:Het lijkt wel of de band ietsie pietsie afloopt. Minder dan 0,5 Atm per 24 uur. Ik houd het in de gaten.

:arrow: Bandenman geeft als advies: Niet te hard rijden, dus ik houd het maar op 100 km/u.
Tevens de band niet te ver oprijden. Helaas ga ik dan niet het gewenste aantal (25000) kilometers halen met deze band.
Sorry, maar met alle respect. Je gaat toch niet doorrijden met een prop waarvan je weet dat je band lucht verliest? Het betekent gewoon dat die prop aan 1 kant of slecht gelijmd is!! Ergo, hij kan losraken bij het warm worden van de band.
  • Jouw bandenman had hem gelijk moeten vervangen!!
Wat doe je als je prop loslaat...........
Maar de bandenman zei: Niet te hard rijden, en niet te ver op........ Maar betaaldt je bandenman ook de revalidatiekosten?
Het is ieder geval :sh en dom om €200,= te besparen. Doorrijden met een prop is voor motorrijders gewoon niet slim.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ik heb vorig jaar m'n band bij de dealer laten repareren, met een prop erin dus, en ik kreeg als boodschap mee dat ik gewoon door kon rijden. Niets extra voorzichtig, niet te hard of wat dan ook.

Als newby wist ik niet beter dus ik heb er nog gewoon mee doorgereden (meer dan 1000 km.), tot uiteindelijk bleek dat de prop niet voldeed en de band toch leeg bleef lopen. Toen werd uiteindelijk toch het advies gegeven de band maar te vervangen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Bericht door stxrider »

Als new-be kan je er niets aan doen. Maar je neemt in principe een risico.....

Een motor is een evenwichtsvoertuig. Ik hoef je niet uit te leggen wat er gebeurt als een plug uit een band schiet.........
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Er moet wel onderscheid gemaakt worden tussen een prop en repareren (van binnen uit).

Prop = thuiskomer
Reparatie van binnenuit = normaal blijven gebruiken tot vervanging wegens slijtage aan de orde is.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
BertG

Bericht door BertG »

Ik heb het wel vaker gezegd:

Ik heb standaard een kort parkertje in mijn gereedschapsetje.
Afhankelijk van plaats en tijd heb ik zo een extra alternatief (voor korte afstanden).
Met het parkertje in de band pas ik uiteraard mijn rijgedrag en -afstand maximaal aan*.

Een prop is moeilijker maar is voor de iets grotere afstanden.
Een prop krijg je er trouwens langs de weg lang niet zo gemakkelijk in als de handleiding je wil doen geloven.

Mijn dealer plaatst uit principe geen proppen maar vervangt alleen maar.
Inmiddels heb ik een ander adresje waar van binnenuit een 'sticker' geplakt wordt (kost ca. 15 euro).
Altijd beter dan een hele band vervangen.

*DISCLAIMER: doe wat je niet laten kunt maar doe het op persoonlijke titel en verantwoording, bij twijfel: niet doen.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ed Vissers schreef:Er moet wel onderscheid gemaakt worden tussen een prop en repareren (van binnen uit).

Prop = thuiskomer
Reparatie van binnenuit = normaal blijven gebruiken tot vervanging wegens slijtage aan de orde is.
Wat ze bij mij in de achterband deden was eenzelfde 'prop' als welke ik nu standaard bij me heb als nood-reparatiesetje. Maar bij de dealer zag men er dus geen kwaad in om me daar "gewoon" mee door te laten rijden.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”