Aanschaf GPS

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
pthomas

Garmin Zumo 660 voor €499,-- bij BCC

Bericht door pthomas »

Ik heb volgens mij een mooie prijs gezien bij BCC.
Garmin Zumo 660 voor €499,--

Ik heb hem besteld!!!

http://www.bcc.nl/product/garmin-zumo660
Laatst gewijzigd door pthomas op 05 mar 2010, 05:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Voor clubpashouders nu een Zumo 550 voor € 399 bij Navishop. De voorraad is beperkt.
Zie onze website op de pagina met kortingen voor clubpashouders.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
René_1962

Bericht door René_1962 »

Ik heb zaterdag ook m'n Zumo 550 binnengekregen en gemonteerd,
was eff klooien met de draad trekken maar is gelukt.
Ik had al een scala teamrider set, maar koppelen en dan de telefoon erbij lukte niet, teamrider handleiding te snel gelezen :roll: maar na beter opletten toch gelukt, gelukkig maar want ik ga binnenkort 2 x naar de ardennen voor een weekendje,

Die routes staan er al in, moet alleen voor 23 mei nog ff puzzelen, maar komt goed. ;)

zoek nu alleen nog een goed zadel voor tijdelijk (4 weken ) dan kan ik m'n eigen zadel laten verbouwen.

Groetjes René en Essie
BertG

Bericht door BertG »

Er lijkt een dalende trend te zijn ingezet?

Niet zo gek lang geleden kostte de Zumo 660 nog 479 Euro bij Wehkamp.
Nu kost deze hier 449 Euro.
Dat scheelt 96 Euro met Waypoint (545 Euro)!!!

Opmerkelijk is ook dat uitgerekend Wehkamp de goedkoopste is op dit moment.
http://tweakers.net/pricewatch/238909/g ... erSort=asc

Bovenstaande link even zelf knippen en plakken inclusief: (europa).html?orderField=price&orderSort=asc

de url-tag kan niet tegen ronde haakjes in een url
en zonder url-tag werkt het ook al niet
RonalT

Bericht door RonalT »

Maar als je daarna besluit om de motorkaart aan te schaffen wordt het voordeel snel kleiner.

Een Wehkampkoper betaalt 119 euro voor de BeNeLux, een Waypointkoper betaalt 59 euro. Hierdoor wordt het voordeel dus 60 euro kleiner....

Tweede nadeel voor de Wehkampkoper: is dat je bij Waypoint goede voorlichting kan krijgen, wat soms ook wat waard is.

Voordeel voor de Wehkampkoper: je hoeft er niet om te rijden.

Met andere woorden, het is een beetje appels en peren vergelijken. Een speciaalzaak tegenover de massaverkoper!
BertG

Bericht door BertG »

Tja, dat is de OnRoute motorkaart.
Die heb je niet (persé) nodig
En ik geloof niet dat veel kopers deze aanschaffen, maar dat is mijn inschatting.

En je hebt de keuze...wil je hem niet scheelt het toch aanzienlijk.

Kun je weer leggen bij geld voor een intercom.
Ik snap dat de schoorsteen bij Waypoint moet roken,
maar ook mijn schoorsteen moet roken. :D
BertG

Bericht door BertG »

Ik schreef:Niet zo gek lang geleden kostte de Zumo 660 nog 479 Euro bij Wehkamp.
Nu kost deze hier 449 Euro.

En ik denk dat dat een foutje was van Wehkamp...
Nu staat ie daar ineens weer voor 499 Euro
Bij tweakers wordt de oude prijs nog aangegeven.
http://tweakers.net/pricewatch/238909/g ... ropa).html

Afbeelding

Sinds ik de Wehkamp-site bezocht wordt ik via advertenties op andere sites (bijvoorbeeld de Telegraaf-site) gestalkt door Wehkamp advertenties.
Wees gewaarschuwd ;) En niet dat jullie denken dat ik elke dag de Wehkamp-site check :D
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Momenteel €465,00 op internet en gratis verzonden.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
stxrider

Bericht door stxrider »

Voor goede service betaal je ook wat, maar bij problemen is het het bedrag dubbel waard. Bij Waypoint ruilt men sneller om, en is men heel flexibel. Er is altijd wel een oplossing.... ;)
Gerard (GTB)
Honda NT650V
Contacteer:

Bericht door Gerard (GTB) »

Een beetje betalen voor service vind ik nooit een probleem, maar vindt het verschil zo groot.
Je zou dan ruim 17% meer betalen voor "extra" service
Groetjes Gerard :b
:brrr

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
stxrider

Bericht door stxrider »

Service is niet in geld uit te drukken......

Ja :roll: misschien betaal je wel meer, maar bij serieuze problemen is het wel zo prettig en heb je in een korte tijd een ander toestel of wordt omgeruild, waarbij de ander het toestel opstuurt en je een hele tijd zonder zit...... Tja wat is duurder?

En zoals eerder aangegeven, maak gebruik van de motorkaart en je nadeel is een stuk kleiner. Mensen die zeggen ik gebruik hem niet doen zichzelf tekort. De motorkaart heeft juist in Nederland een grotere toegevoegde waarde dan in het buitenland........ Spreek maar eens meer mensen die zo'n kaart hebben.

Deze kaart is ideaal om snel een leuke aanrijroute te fabriceren zonder het gewoon laten uitrekenen van A naar B.

Maar iedereen is vrij om daarin zijn afweging te maken ;)
RonalT

Bericht door RonalT »

Bij Pixmania zijn weer redelijk goedkope ZUMO 550's te koop. Het zijn 'nieuwe' toestellen.
'Nieuwe' wil zeggen dat het toestellen schijnen te zijn die kapot zijn gegaan en door de fabrikant opgeknapt zodat ze weer als 'nieuw' zijn.

Afbeelding

Stap op de motor en rijd zonder problemen overal naartoe met de GPS Zumo 550 Deluxe.
Deze navigator leidt u efficiënt door het hele Europese wegennetwerk. Met een 3,5 inch TFT kleuren touchscreen kunt u nauwkeurig de route-instructies volgen in 2D of 3D.
Bovendien kunt u zich ontspannen met muziek dankzij de MP3 functie en u kunt JPEG foto's bekijken op de Zumo 550. Het apparaat ondersteunt Bluetooth dus u kunt veilig telefoontjes plegen en ontvangen.
Met de bijgeleverde motorstandaard is de Zumo 550 de ideale reisgenoot voor al uw tochten op de motor.

Talen van het menu: Nederlands, Engels, Tsjechisch, Deens Duits, Estlands, Grieks, Spaans, Frans, Kroatisch, Italiaans, Lets, Hongaars, Noors, Pools, Portugees, Brasiliaans, Roemeens, Slowaaks, Sloveens, Turks, Fins, Zweeds
Als er, binnen 30 dagen volgend op de eerste ingebruikneming (= eerste verbinding met de satelliet), een recentere versie komt van de voorgeïnstalleerde kaart kunt u deze gratis downloaden op de site van Garmin.

Klik hier om meer info te bekijken

Andere navigatiesystemen voor op de motor zijn:

GARMIN GPS nüvi 510 (Benelux+Frankrijk) - € 179
GARMIN MOTOR-GPS ZUMO 550 EUROPA - € 469
TOMTOM GPS Urban Rider Pro Europa - € 359
TOMTOM GPS Urban Rider Europa - € 297
GARMIN zumo 220 GPS - € 343,50

Voor een vergelijking van de diverse toestellen klik je hier
RonalT

Bericht door RonalT »

gtb schreef:Een beetje betalen voor service vind ik nooit een probleem, maar vindt het verschil zo groot.
Je zou dan ruim 17% meer betalen voor "extra" service
Ach, wat is service waard?
Sommigen verzekeren toestellen extra om een paar jaar service (garantie) te krijgen.
Het is wat jij het waard vind.
RonalT

Bericht door RonalT »

BertG schreef:Tja, dat is de OnRoute motorkaart.
Die heb je niet (persé) nodig
En ik geloof niet dat veel kopers deze aanschaffen, maar dat is mijn inschatting.
Waarschijnlijk ken jij de motorkaart niet. Men heeft er over gedacht om hem 'mooie wegen kaart' te noemen.

Het idee was en is nog steeds dat jij aangeef van waar naar waar je wil en de navigator bepaald niet de kortste of de snelste route, maar een mooie route. Via kleinere wegen, langs water en door bossen. De route die door de tourcommissie bedacht zou kunnen zijn.
En wonder boven wonder het werkt.

Ik rij regelmatig een stuk naar zo maar ergens met gebruik making van deze kaart.
Heel dikwijls worden dorpen en steden netjes vermeden. (bijna) nooit autowegen, alleen als je de grote rivieren Maas, Waal ed moet oversteken kom je wel eens op de autoweg terecht.
Ideaal als je wat verder van huis ben en een leuke route wil rijden.
stxrider

Bericht door stxrider »

RonalT schreef:Bij Pixmania zijn weer redelijk goedkope ZUMO 550's te koop. Het zijn 'nieuwe' toestellen.
'Nieuwe' wil zeggen dat het toestellen schijnen te zijn die kapot zijn gegaan en door de fabrikant opgeknapt zodat ze weer als 'nieuw' zijn.
Das mooi, maar ondertussen meldt er zich weer iemand op het GPS-forum met een accuprobleem of iets anders. Zie onder, gekocht bij pixmedia..... :roll:
Alex BMW schreef:Ik heb een probleem met mijn ZUMO 550 op mijn BMW R1200GS:
Als ik de zumo in de motorsteun zet en ik zet het contact van de motor aan dan gaat de zumo aan. Als ik daarna de motor start dan geeft de zumo vrijwel gekijk aan dat de accuspanning is weggevallen en vraagt of ik door wel gaan op de batterij (binnen 30 seconden reageren). Het scherm wordt ook dan minder fel. Hierna ga ik rijden en zie dat het scherm weer oplicht en even later weer de melding van accuspanning weg en doorgaan op de batterij, dit steeds herhalend.
Als ik mijn motor eerst start en dan de nog uit staande zumo in de motorsteun plaats dan gaat de zumo aan en werkt de zumo prima op de accu van de motor en ik krijg geen verdere meldingen.
Ik meet aan de accu van de motor ca 12,5 volt in ruststand en ca 14,2 Volt bij een draaiende motor. het lijkt wel of de zumo niet met dit spanningsverschil overweg kan.
Wie herkent dit en heeft een oplossing?

Mijn zumo heb ik gekocht bij Pixmania en is nog geen jaar oud. Weet iemand hoe je kan zien of de zumo een nederlands exemplaar is?

groeten,
Alex.
En dan koop ik liever nieuw met een goede service........
RonalT

Bericht door RonalT »

stxrider schreef:En dan koop ik liever nieuw met een goede service........
Heel verstandig, maar niet iedereen gaat voor kwaliteit....

Voor service kan Alex terecht bij Pixmania. Kost misschien wat meer tijd, maar ik zocht een tweede 550 voor niet te veel geld.
Het is een keuze die je maak.
rider-64

Bericht door rider-64 »

Ik zie dat het weer even geleden is dat hier wat gepost is.
Komende motorbeurs wil ik navigatie kopen (hoop daar op spec. aanbieding) Hoe zijn de ervaringen nu van jullie met de Zummo 660 en de TomTom riderV2? Ik denk tegaan kiezen voor een van deze twee...
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Ik gebruik de Zumo 660 alleen voor de navigatie. Dus geen muziek en niet bellen. Mij bevalt hij uitstekend. Voldoende snel en een erg duidelijk scherm. Met handschoenen aan erg goed te bedienen. Bij gebruik aan de PC/laptop of motor laadt hij automatisch op. De accu is dus altijd vol :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

rider-64 schreef:Ik zie dat het weer even geleden is dat hier wat gepost is.
Komende motorbeurs wil ik navigatie kopen (hoop daar op spec. aanbieding) Hoe zijn de ervaringen nu van jullie met de Zummo 660 en de TomTom riderV2? Ik denk tegaan kiezen voor een van deze twee...
Persoonlijk vind ik een TomTom uitermate goed voor van A naar B, de Zumo660, heb ik nu zelf, vind ik uitermate geschikt voor routes (gemaakt) te rijden, maar je kunt natuurlijk ook gewoon van A naar B rijden.
Een bijkomend voordeel is de muziek die ik erop kan afspelen en eventueel de telefoon, maar die gebruik ik eigenlijk niet op de motor.

Mijn ervaring met de routes gemaakt in Mapsource(gdb) toch nooit gelijk zijn aan de routes voor TomTom(itn) en dat komt door het verschillende kaartmateriaal
Afbeelding

rider-64

Bericht door rider-64 »

Bedankt Frank, ja ik wil hem voornamenlijk om van A naar B te rijden gebruiken. Telefoon en radio gebruik ik principieel niet op de motor dus dat heb ik sowieso niet nodig. Maar tourroutes erin zetten is wel weer een leuke optie voor tourritjes naar bijv Groningen ;) of .. Limburg... Hmm weet het dus nog niet, ff zien of er hier nog wat reacties/ervaringen komen, heb gelukkig nog 6 weken :)
Catbustingdog
Motorloos

Bericht door Catbustingdog »

Heb me effe geleden de zumo 660 aangeschaft ter vervanging van mijn garmin "QUEST" die een paar maal de wereld rond gereden had, en af en toe ouderdomsverschijnselen vertoonde. (wou waarschijnlijk zijn baas navolgen).
Had ondertussen een Tom tom in gebruik, die deed het perfect om van klant naar klant te sjeezen, maar voor de motor vond ik hem niet zo goed.
Dan was de ouwe QUEST toch nog beter. Daar kon je zeer eenvoudig zelfgemaakte (op PC) routes inladen en die vervolgens rijden.

Nu, met de 660 ben ik helemaal happy. Die is een heel stuk sneller, krachtiger en natuurlijk nieuwer dan de QUEST. (ook wel duurder)
Bijkomstig maar wel uitermate praktisch, is de beschikking over BT wat de communicatie via een cardosysteem perfect laat verlopen.

Mijn schoonzoon heeft zich een zumo 220 aangeschaft. Daarmee heeft ie praktisch dezelfde eigenschappen als met de 660, alleen de prijs is een stuk lager!
sportieve groet :blg
Noël

Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Henk Engberts
BMW R1150RT

Bericht door Henk Engberts »

Ik moet nog veel dingen ontdekken in het gebruik van de Garmin 660. Wel wil ik hier vermelden dat dit voor mij de beste aanschaf is die ik heb gedaan.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Ooit in de toekomst wil ik ook een motor navigatie gaan gebruiken, welke dat zal zijn zie ik tegen die tijd wel.
Tot dat gebruik ik mn TomTom One XL (Auto Model) op een motor-mount en dat werkt ook best prima. Afgezien dat de routes soms anders zijn dat de Garmin.
stxrider

Bericht door stxrider »

Frank schreef: Mijn ervaring met de routes gemaakt in Mapsource(gdb) toch nooit gelijk zijn aan de routes voor TomTom(itn) en dat komt door het verschillende kaartmateriaal
Onzin, en dat hoeft ook niet! Kaartmateriaal mag niet het excuus zijn! Er zijn genoeg converteringsprograma's die de route kunnen omzetten. Als je dezelfde route niet bewerkt en omzet naar *.ITN zijn er inderdaad afwijkingen. Maar dat geldt zelfs onder de gebruikers van Garmins. Elke route zal altijd moeten worden herberekend, ookal slikt de Zumo alles!

De reden van afwijking is, dat na de omzetting van *.GPX naar *.ITN je de route daarna altijd moet nalopen in Tyre. Ik heb dit regelmatig als Garmin gebruiker gedaan voor TomTom rijders uit de club.

Maar OK, ik kan dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen. Men heeft dat mij verteld dat de route ook zo ging als de garmins.

Wel ben ik wel eens tegengekomen, dat het is het wel eens zo dat Tyre niet de weg accepteerd die Garmin wel neemt? Hoe :roll: dat komt wet ik ook niet, en dat moet je van de route af.
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

stxrider schreef:
Frank schreef: Mijn ervaring met de routes gemaakt in Mapsource(gdb) toch nooit gelijk zijn aan de routes voor TomTom(itn) en dat komt door het verschillende kaartmateriaal
Onzin, en dat hoeft ook niet! Kaartmateriaal mag niet het excuus zijn! Er zijn genoeg converteringsprograma's die de route kunnen omzetten. Als je dezelfde route niet bewerkt en omzet naar *.ITN zijn er inderdaad afwijkingen. Maar dat geldt zelfs onder de gebruikers van Garmins. Elke route zal altijd moeten worden herberekend, ookal slikt de Zumo alles!

De reden van afwijking is, dat na de omzetting van *.GPX naar *.ITN je de route daarna altijd moet nalopen in Tyre. Ik heb dit regelmatig als Garmin gebruiker gedaan voor TomTom rijders uit de club.

Maar OK, ik kan dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen. Men heeft dat mij verteld dat de route ook zo ging als de garmins.

Wel ben ik wel eens tegengekomen, dat het is het wel eens zo dat Tyre niet de weg accepteerd die Garmin wel neemt? Hoe :roll: dat komt wet ik ook niet, en dat moet je van de route af.
Onzin vind ik een groot woord. Mijn ervaring met een route die gemaakt is met Mapsource om te zetten naar TomTom verschilt wel degelijk. .
Ik heb heel wat uurtjes gespendeerd om de route gelijk te krijgen, maar elke keer week de route af. Meer punten zetten in de route(itn) de route door de vele punten delen(tomtom 48punten), enz mochten niet baten.
Natuurlijk kan een route met ouder kaartmateriaal in je Garmin afwijken, heb ik begrepen van anderen, maar zal nooit zoveel afwijken als in de TomTom. Bij de Tomtom kun je herberekenen niet uitzetten en dat heeft bij mij op bijv. HDC-routes heel wat ergenis gekost, zeker als voorrijder!
Op dit forum is hier al het een en ander over gesproken.
http://deauville.forum2go.nl/verschil-i ... t2531.html
Afbeelding

rider-64

Bericht door rider-64 »

Dus voor de Garminn gaan?
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

rider-64 schreef:Dus voor de Garminn gaan?
Als je het geld ervoor over hebt zeg ik JA!
Als ik met de TomTom bijv een HDC-route reed, deed ik de TomTom uit.
Afbeelding

Cloesoo BE
Honda NT700V

Bericht door Cloesoo BE »

Ik gebruik ook een TomTom (GO 710 eigenlijk voor de auto) Het enige probleem is dat die niet waterdicht is maar daar heb ik ook een oplossing voor in mekaar geknutseld. Ik rij zowel eigen riten als ritten die ik van het net pluk.

Het probleem met het omzetten van de routes naar ITN via Tyre stelt zich vooral door het feit dat de TomTom maar 48 punten per rit aanneemt. Ofwel laat je splitsen ofwel laat je verminderen. Bij splitsen moet je om de haverklap een nieuw deel inladen. Laat je verminderen kan je wel een (lichtjes) afwijkende rit krijgen. Je moet in ieder geval je rit nakijken in Tyre omdat sommige punten moeten verplaatst worden.
cu on the road
stxrider

Bericht door stxrider »

• Frank schreef: Meer punten zetten in de route(itn) de route door de vele punten delen(tomtom 48punten), enz mochten niet baten.
    Ik zal je vertellen dat ik vaak waypoits (na omzetting naar Tyre) verwijder uit routes. Zo maak ik gebruik van het rekenen van Tyre en via de waypionts die Mapsource nodig heeft. Maar inderdaad er zijn gebieden waar je route niet hetzelfde krijgt...... dat geef ik toe.
    Bij de Tomtom kun je herberekenen niet uitzetten en dat heeft bij mij op bijv. HDC-routes heel wat ergenis gekost, zeker als voorrijder!

Daar heb je helemaal gelijk in. Dat is wel een nadeel van TT, zeker als de route is afgesloten en je moet van de route.

Maar ik zal je vertellen, dat als TT met een eigen routeprogramma op de proppen komt (en daar zijn ze misschien bij TT ook aan bezig), dan zou ik niet weten welke de beste is. Dan zou TT, wel eens kunnen winnen al was het om gebruiksgemak ;)
stxrider

Bericht door stxrider »

Maar de 1e keer dat ik mee ga rijden wil ik :twisted: wel proberen of de route gelijk te krijden is met de TT route ;)
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”