Hoeveel bonnen heb je al gescoord met de Deauville?
Met de deauville sta ik op 0. Maar met de auto's kan ik ze jammer genoeg niet meer tellen. Vanaf dit jaar gaan we het per persoon bij houden en ik heb er al weer 5 (ongeveer 300 euro bij elkaar). Maar ja ik rij ongeveer 120.000 km per jaar en ook internationaal en de bekeuringen uit Duitsland bij wegwerkzaamheden komen ook tegenwoordig heel snel binnen.

@ Nicolette: 120 dkm/jr??? Klinkt als een droombaan
1 boete woonwerk afgelopen 27 dkm/anderhalfjaar, 6 kilometer te hard in de bebouwde kom.
Vorige week reed ik nog 20 km te hard richting een mannetje op viaduct met lasergun. Gelukkig werd ik intussen nog gewoon ingehaald en was ik op dat moment dus niet interessant genoeg. (neem aan dat ze anders de moeite wel nemen om even naar de andere kant van het viaductje te lopen om een kenteken te zien?)
Vriend van me spaarde in onze studententijd in een maand tijd met z'n autootje fl. 3600,--. aan boetes bij elkaar. Allemaal op hetzelfde punt.
Hij kwam achter de nieuw geplaatste flitser op het moment dat hij de eerste boete binnenkreeg Alleen jammer dat hij in die tussenliggende 4 weken iedere ochtend langs dit punt was gereden...

1 boete woonwerk afgelopen 27 dkm/anderhalfjaar, 6 kilometer te hard in de bebouwde kom.
Vorige week reed ik nog 20 km te hard richting een mannetje op viaduct met lasergun. Gelukkig werd ik intussen nog gewoon ingehaald en was ik op dat moment dus niet interessant genoeg. (neem aan dat ze anders de moeite wel nemen om even naar de andere kant van het viaductje te lopen om een kenteken te zien?)
Vriend van me spaarde in onze studententijd in een maand tijd met z'n autootje fl. 3600,--. aan boetes bij elkaar. Allemaal op hetzelfde punt.
Hij kwam achter de nieuw geplaatste flitser op het moment dat hij de eerste boete binnenkreeg Alleen jammer dat hij in die tussenliggende 4 weken iedere ochtend langs dit punt was gereden...
Dat zou kunnen.Johan schreef:In 1993 waren de regels nog niet zo streng als nuVeugelke schreef:En nu heb je nog steeds een rijbewijs?Johan schreef: Ik heb in een grijs verleden eenmaal 53km/u gedaan, en toen heb ik mijn lesje wel geleerd
Maar voor het invorderen van je rijbewijs moet je altijd zijn staandegehouden.
Als het een bekeuring op kenteken is geweest dan krijg je 'alleen' een (hoge) boete.
(Hoezo rechtsongelijkheid

Veugelke schreef:Ja, het begint nu langzamerhand wel duidelijk te worden. We hadden het natuurlijk kunnen voorspellen: Deauville-rijders begaan niet erg veel snelheidsovertredingen (in de buurt van camera's).
En áls ze dan 'n keer wegens te snel rijden tegen een bon aanlopen, dan gaat het om overtredingen van zo'n 4 tot 9 km/u
Om maar weer eens een open deur uit de sloot te halen of ouwe koe in te trappen.

Ligt dat nou aan de politie of aan de Deauville-rijders?
Ik hoor en lees altijd dat de politie zo veel onzinboetes schrijft.
Ik bespeur hier toch dat het aan de bestuurder zijn gedrag ligt.
De politie zal heus geen onderscheid maken tijdens het flitsen voor Deauville rijders en een oogje dicht te knijpen.
We zijn in het koekblik vaak te haastig onderweg en op de motor vaak relaxter.
Ik flits nooit. Dat doen agenten (bijna) niet.CaveyH schreef:Jij toch wel?BertG schreef:De politie zal heus geen onderscheid maken tijdens het flitsen voor Deauville rijders en een oogje dicht te knijpen.
Dat doen flitspalen of (meestal) bijzondere opsporingsambtenaren (BOA's).
Ieder zijn ding uhh taak

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Ik vraag me altijd af of dit voor de zogenaamde "buikschuivers" ook op gaat;BertG schreef:We zijn in het koekblik vaak te haastig onderweg en op de motor vaak relaxter.
A) Je zit niet relaxt.
B) Je wordt al nerveus als je aan het gas draait.
Uiteraard is het bovenstaande mijn mening

Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Tijdje terug op een tweebaansweg een autotje ingehaald net voordat de doorgetrokken streep zou ophouden, er was even geen verder verkeer alleen in de verte kwamen mij auto`s tegemoet, dus het inhalen moest nu gebeuren of wachten tot al het tegen verkeer weg was. Met een normale snelheid, dus niet overdreven gas gegeven.
Zie ik tijdens deze aktie dat er agente in de auto zit, die mijn kenteken genoteerd heeft, want een paar weken later een briefje van justitie of ik even 160 euro over wilde maken.
Dit heeft dus helemaal niets met verkeersveiligheid te maken maar alleen met scoren voor de baas en om de staatskas te spekken.
Zie ik tijdens deze aktie dat er agente in de auto zit, die mijn kenteken genoteerd heeft, want een paar weken later een briefje van justitie of ik even 160 euro over wilde maken.
Dit heeft dus helemaal niets met verkeersveiligheid te maken maar alleen met scoren voor de baas en om de staatskas te spekken.
- Koen
- Honda Goldwing
- Hans van D
- Motorloos
Als ik het af en toe hoor, rijden ze op die buikschuivers niet relaxed. Aan het geluid te horen, moet het altijd hard. Het klinkt af en toe als op een circuit.mp1963 schreef:Ik vraag me altijd af of dit voor de zogenaamde "buikschuivers" ook op gaat;BertG schreef:We zijn in het koekblik vaak te haastig onderweg en op de motor vaak relaxter.
Ik vraag me ook af wat voor soort rijders gemiddeld de meeste bonnen krijgen.
Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
- Gerard (GTB)
- Honda NT650V
- Contacteer:
komt vast door het type van de motor.. heeft ze vast gemeld op het BMW forumCaveyH schreef:En ze heeft niet eens de moeite genomen het hier op het forum bij 'Deauville gespot*' te melden... flauw!trudi-tramp schreef:Zie ik tijdens deze aktie dat er agente in de auto zit, die mijn kenteken genoteerd heeft, .

Groetjes Gerard 

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
Dat hoeft niet altijd echt hard te gaan, had vroeger een baas die nooit harder reed dan 80. maar hij deed dit wel altijd en overal.CaveyH schreef:Dat zijn over het algemeen de "hardrijders"Duiffie schreef:Ik vraag me ook af wat voor soort rijders gemiddeld de meeste bonnen krijgen.
Ben gedurende 3 maanden zijn privé chauffeur geweest.
Dick
- Koen
- Honda Goldwing
Moderator-ingreep: Onnodige quote verwijderd. Zie forumregels
Dan heb je inderdaad een uitdaging in 30 km-zones en woonerven
Dan heb je inderdaad een uitdaging in 30 km-zones en woonerven

Grtz! Koen

- Koen
- Honda Goldwing
Moderator-ingreep: Onnodige quote verwijderd. Zie forumregels
Hahaha, ja er zal vast en zeker wel een x een rekening bezorgd worden
Hahaha, ja er zal vast en zeker wel een x een rekening bezorgd worden
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
- Hans van D
- Motorloos
Re: Flits!!
Ik heb de indruk (vanaf november vorig jaar) de meeste bonnen (3, voor totaal € 138) te hebben gekregen. Ik moest ook aan de motor en de acceleratie daarvan wennen, omdat ik pas vanaf november vorig jaar rijd.
Ik probeer me nu echt aan de snelheid te houden.
Ik probeer me nu echt aan de snelheid te houden.

Groeten,
Hans
Hans
-
- Triumph Trophy SE
Re: Hoeveel bonnen heb je al gescoord met de Deauville?
Laatst ben ik nog gelaserd en staande gehouden voor 36 km/u te hard. Hierover heb ik dan ook een ander topic gestart. Ik mocht dan ook laatst afkletsen. Wel €320! en dat was precies rond. Ik ga er verder ook niet tegenin omdat ik gewoon te hard heb gereden. Sindsdien heb ik m'n rechterhand ook een stuk beter onder controle. Laat die koekblikrijders maar lekker blazen met 160 waar je 100 mag. Voor mij hopelijk nooit weer zo'n geintje.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Re: Hoeveel bonnen heb je al gescoord met de Deauville?
Daar kun je best wat leuke accessoires voor krijgenikkieman schreef:Laatst ben ik nog gelaserd en staande gehouden voor 36 km/u te hard. Hierover heb ik dan ook een ander topic gestart. Ik mocht dan ook laatst afkletsen. Wel €320! en dat was precies rond. .