Bij dit modelletje zou het bovendien lastig worden met duo te rijden, aangezien er max. 150 kg. op kan...
Koen schreef:Ik kwam op deze site een grappig verhaal tegen over "de motorgroet".
Koen schreef:Ik heb mijn stuurverhogers ook andersom gemonteerd (m'n stuur zelf uiteraard niet) maar dat gaat prima. En met andersom bedoel ik natuurlijk dat de bediening van links naar rechts wordt verplaatst, niet dat het stuur achterop of achterstevoren wordt gemonteerd
OhKoen schreef:Ik heb mijn stuurverhogers ook andersom gemonteerd (m'n stuur zelf uiteraard niet) maar dat gaat prima. En met andersom bedoel ik natuurlijk dat de bediening van links naar rechts wordt verplaatst, niet dat het stuur achterop of achterstevoren wordt gemonteerd
Natuurlijk niet Marcel, ik kan stuurverhogers toch niet op m'n kop monteren!mp1963 schreef:Andersom zou ook nog op z'n kop kunnen zijn.![]()
(Praatcafe)
Duiffie schreef:Het is maar goed dat we in het praatcafe zitten, want ik geloof dat wezijn.
Heeft iemand hier al 's van gehoord? Volgens mij hebben we hier op het forum een tijdje geleden een discussie gehad of je de richtingaanwijzers verplicht moest gebruiken, of dat je hand uitsteken ook zou zijn toegestaan. Dat laatste was het geval als ik mij goed herinner. Dat staat dus haaks op de bewering die Safetylights hierboven doet.website Safetylights.nl schreef:Tip alleen voor de gebruikers van een van de modules.
•Steek als groet bij het tegenkomen van een motorrijder niet meer de hand op maar houdt het stuur vast en raak even de rem aan. Het handopsteken wordt gedoogd maar is niet toegestaan want u moet uw stuur met beide handen vasthouden.
De module die hier bedoeld wordt laat je gedimde grootlicht knipperen wanneer je remt.
Artikel 5.4.51
1. Motorfietsen moeten zijn voorzien van:
C. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van de motorfiets indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1996;
het licht van de richtingaanwijzers van motorfietsen in gebruik genomen na 30 juni 1967 moet knipperen;
2. Onverminderd het eerste lid, onderdeel c, mag, indien de motorfiets is voorzien van een zijspanwagen en in gebruik is genomen na 31 oktober 1997,
de aan de motorfiets aangebrachte richtingaanwijzer aan de zijde van de zijspanwagen niet functioneren.
Artikel 5.4.53
2. De richtingaanwijzers mogen niet anders dan ambergeel stralen.
Artikel 5.4.54
1. De afstand tussen de lichtdoorlatende gedeelten van de richtingaanwijzers aan de voorzijde bedraagt tenminste 240 mm.
2. De afstand tussen de lichtdoorlatende gedeelten van de richtingaanwijzers aan de achterzijde bedraagt tenminste 180 mm.
Lid 1 en 2: visuele controle, In geval van twijfel wordt de afstand tussen de richtingaanwijzers gemeten.
Artikel 5.4.59
3. De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen niet anders dan ambergeel stralen.
Artikel 5.4.64
2. Motorfietsen en zijspanwagens verbonden aan motorfietsen mogen, met uitzondering van de richtingaanwijzers en de waarschuwingsknipperlichten, niet zijn voorzien van knipperende lichten.
Wegenverkeerswet 1994
Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.