Nieuw record: 438 Km uit 1 tank.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Nieuw record: 438 Km uit 1 tank.
Vandaag heb ik een nieuw record neergezet voor wat betreft aantal km uit 1 tank: 429 !!
Er is precies 19 lt getankt.
Zaterdagavond nog getankt voor de HDC tour van 2e Pinksterdag.
Op deze tank dus het volgende gereden:
Heenreis naar Woudrichem en terugreis naar huis, via snelweg ongeveer 200 km.
De tour zelf 125 Km (we hebben een stukkie afgesneden).
Maandag heen en weer naar werk + stukje diversen : 104 Km.
Al met al een verbruik van 1:22,58
Niet slecht!!
Er is precies 19 lt getankt.
Zaterdagavond nog getankt voor de HDC tour van 2e Pinksterdag.
Op deze tank dus het volgende gereden:
Heenreis naar Woudrichem en terugreis naar huis, via snelweg ongeveer 200 km.
De tour zelf 125 Km (we hebben een stukkie afgesneden).
Maandag heen en weer naar werk + stukje diversen : 104 Km.
Al met al een verbruik van 1:22,58
Niet slecht!!
Laatst gewijzigd door Marcel op 13 jul 2011, 18:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- EricvZ
- Honda NT700V
- Contacteer:
Re: Nieuw record: 429 Km uit 1 tank.
Das een knappe prestatie .. was je niet bang dat je tank leeg zou zijn of had je een reservetankje bij je??
Vriendelijke groet, Eric
Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Noem jij dat een stukkie????mp1963 schreef:De tour zelf 125 Km (we hebben een stukkie afgesneden).

Bij mij kregen de rijders een extra stukkie!!!!

Wel knap 1:22 en een beetje!

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Koen
- Honda Goldwing
Knappe prestatie. Heb je 'm echt helemaal droog gereden of heb je toch nog op tijd een pomp opgezocht?
Ik heb nooit verder durven gaan dan 334 km., toen had ik 'm nét op reserve moeten zetten en tankte ik 'm vol met iets minder dan 16 liter. In theorie zou ik dan dus tot maximaal 400 km. kunnen halen als ik de 19 liter helemaal op zou rijden, maar ik heb helaas niet standaard een jerrycannetje peut bij me, dus ik durf niet zover door te rijden
Ik heb nooit verder durven gaan dan 334 km., toen had ik 'm nét op reserve moeten zetten en tankte ik 'm vol met iets minder dan 16 liter. In theorie zou ik dan dus tot maximaal 400 km. kunnen halen als ik de 19 liter helemaal op zou rijden, maar ik heb helaas niet standaard een jerrycannetje peut bij me, dus ik durf niet zover door te rijden

Grtz! Koen

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Nee ik was niet bang dat de tank leeg zou raken
en ik heb geen reservetankje bij me.
Wanneer de wijzer van de benzinemeter aan het begin van het rood staat, dan kijk ik altijd op mijn dagteller.
Wetende dat er dan nog 3.5 lt in de tank zit en het verbruik (bij normaal rijgedrag en een max. van 100 Km/uur) rond de 1:20 ligt, kun je in theorie dus nog 70 km rijden.
Overigens heb ik ook gemerkt dat de meter als het ware door het rode vlak heen schiet. Binnen no-time staat die dan helemaal onderaan. Gezien het bovenstaande kun je dus rustig door blijven rijden.
Bovendien vul ik de tank wel altijd helemaal tot bovenaan. Dat houdt in dat de laatste halve liter en zo 'n beetje bijgedruppeld moet worden. Dat is wellicht de halve liter die je anders te kort zou komen.
Hoeveel kilometer je uit een tank haalt heeft dus ook te maken met hoe ver je hem afvult.
Ik heb wel zitten denken aan de aanschaf van een klein tankje (bijvoorbeeld van 2 liter). Die zou dan hoogstens op een vakantie mee gaan. In Nederland heb je als het ware iedere 10 km een tankstation.

Wanneer de wijzer van de benzinemeter aan het begin van het rood staat, dan kijk ik altijd op mijn dagteller.
Wetende dat er dan nog 3.5 lt in de tank zit en het verbruik (bij normaal rijgedrag en een max. van 100 Km/uur) rond de 1:20 ligt, kun je in theorie dus nog 70 km rijden.
Overigens heb ik ook gemerkt dat de meter als het ware door het rode vlak heen schiet. Binnen no-time staat die dan helemaal onderaan. Gezien het bovenstaande kun je dus rustig door blijven rijden.
Bovendien vul ik de tank wel altijd helemaal tot bovenaan. Dat houdt in dat de laatste halve liter en zo 'n beetje bijgedruppeld moet worden. Dat is wellicht de halve liter die je anders te kort zou komen.
Hoeveel kilometer je uit een tank haalt heeft dus ook te maken met hoe ver je hem afvult.
Ik heb wel zitten denken aan de aanschaf van een klein tankje (bijvoorbeeld van 2 liter). Die zou dan hoogstens op een vakantie mee gaan. In Nederland heb je als het ware iedere 10 km een tankstation.
netjes hoor!!!
ik tank altijd uit voorzorg rond de 330km..... ben als de dood om stil te komen staan langs de weg... en dan zie/hoor je de mensen denken: ze doet haar haarkleur eer aan......

Wat was je topsnelheid en gemiddelde snelheid eigenlijk ? en hoeveel toeren maakte je maximaal ?
Hoewel al wel een Deauville in bezit maar er nog niet op mogen rijden, heb ik 1e Pinksterdag met mijn driewieler meegereden de Piaggio MP3-400LT. Van Vlaardingen naar Woudrichem v.v. 130km. komt het km metrage van de tourtocht bij, waarbij zeer netjes en rustig is gereden, kwam ik op 1op 27,6 waar ik normaal tussen 1 op 23 en 1op 25 rij. Dus conclusie mijnerzijds, de Deauvillers rijden zeer beheerst hun clubtochten. Ik hoop de volgende toertocht op mijn Honda Deauville NT700V mee te rijden.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Om de topsnelheid te weten te komen zal ik mijn Zumo moeten raadplegen. Hierin wordt immers iedere rit automatisch gelogd.Don schreef:Wat was je topsnelheid en gemiddelde snelheid eigenlijk ? en hoeveel toeren maakte je maximaal ?
Tevens is uit de ritnavigatie af te leiden welke snelheid je op een bepaald moment van de route reed.
Om een indruk te krijgen:
Snelweg meestal 100 tot 110 km per uur bij 4500 toeren, echter ook een stuk 120/125 gereden waar dat mag.
Binnenwegen 80 km in z'n 5 bij 3000 toeren(?)
En wat ook helpt, gewoon langggzaaaam het gas open draaien en tijdig schakelen.
Niet zo moeilijk allemaal. Maar ik ben natuurlijk ook een voorbeeldige rijder (ahum,

Dat gaat mij niet lukken! Meestal zit ik (met de 700) zo rond de 1 op 19 à 20. In de praktijk tank ik meestal zodra ik de 300 km gepasseerd ben.
Ja, ik rij nog altijd op de dagteller ... ik vertrouw mijn lot niet toe aan een wijzertje
Ja, ik rij nog altijd op de dagteller ... ik vertrouw mijn lot niet toe aan een wijzertje

- Koen
- Honda Goldwing
Ik merk wel dat het vervangen van de verhoogde ruit door de lagere originele ruit het brandstofverbruik heeft doen toenemen. Ik haal nu nog maar net iets boven de 1:20 terwijl ik voorheen meestal rond de 1:21,5 zat. Ik ben zelf blijkbaar meer een windvanger dan een windgeleider 

Grtz! Koen

Dat zal misschien schelen; ik heb de ruit in de laagste stand.
-
- Triumph Trophy SE
Oh, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Vandaag eens wezen uitproberen hoe ver ik m'n naaldje naar beneden durfde te laten gaan. Ik heb een 25-liter tank op m'n diversion en dit zou met enigszins rustig gedrag uit komen op ongeveer 1:20 = ong. 500 km. Ik tank em altijd helemaal vol, maar na ongeveer 330 km vond ik het toch wel spannend worden en ben ik maar gaan tanken. Van de 25 liter hoefde ik 'maar' 16 aan te vullen. Ik heb dus ruim 1:20 gereden, en niet eens heel erg zuinig aan gedaan.Johan schreef:Ja, ik rij nog altijd op de dagteller ... ik vertrouw mijn lot niet toe aan een wijzertje

I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Het kan nóg zuiniger!!
Eergisteren 18.53 liter getankt en 424 km gereden. Dat is dus 1: 22.88.
Eergisteren 18.53 liter getankt en 424 km gereden. Dat is dus 1: 22.88.
Mijn verbruik ligt tussen de 1:16 (beladen 170km/u op de autobahn) en 1:29,8 (zonder benzinepomp)
Dus een mooie uitdaging om er boven danwel onder te komen?

- Koen
- Honda Goldwing
Bedoel je dat je zólang geen bezinepomp tegenkwam dat je 'm moest duwen, waardoor je gemiddelde verbruik op 1:29,8 uitkwam? Dat ga ik niet eens proberen te evenaren...Gustaf Larson schreef:1:29,8 (zonder benzinepomp)

Grtz! Koen

euh... nee, gewoon niet harder dan 100 en heel rustig optrekken anders trok de boel vacuum en kreeg de brommer niet genoeg peut.
Was trouwens na het verwijderen van het benzinefilter alweer een stuk beter.
Was trouwens na het verwijderen van het benzinefilter alweer een stuk beter.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Da's eigenlijk gewoon valsspelen
Stiekum de motor (onbedoeld) modificeren om zo'n verbruik te halen.

Stiekum de motor (onbedoeld) modificeren om zo'n verbruik te halen.

Gewoon realistisch de max uittesten bij normaal gebruik. Gaan tanken als je op je reserve moet of het lampje gaan branden...... Zijn de omstandigheden anders of je wilt tanken maar dan komen er dan net geen pompen meer dat ben je de pineut......... en kost je onnodig tijd. Gebeurt ook meestal als het jouw niet uit komt, en dan lig ikGustaf Larson schreef:Mijn verbruik ligt tussen de 1:16 (beladen 170km/u op de autobahn) en 1:29,8 (zonder benzinepomp)![]()

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Re: Nieuw record: 432 Km uit 1 tank.
Onderwerp is aangepast.
Het is geen spectaculaire verbetering maar toch 3 km. meer uit een tank gehaald.
Op de mij gebruikelijke manier getankt, dus HELEMAAL vol, resultaat: 18.45 lt. getankt.
432:18,54 = 23,30 Km. : 1 lt.
Op beide vlakken dus een nieuw record.
Komt vast door de toerrit van afgelopen zondag
Het is geen spectaculaire verbetering maar toch 3 km. meer uit een tank gehaald.
Op de mij gebruikelijke manier getankt, dus HELEMAAL vol, resultaat: 18.45 lt. getankt.
432:18,54 = 23,30 Km. : 1 lt.
Op beide vlakken dus een nieuw record.
Komt vast door de toerrit van afgelopen zondag

Laatst gewijzigd door Marcel op 29 jun 2011, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gefeliciteerd
met het resultaat.
Neem
je volgende keer een jerrycan mee? 

Neem

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Nee hoor, want ik had nog een liter over.
Nu wel, maar de volgende keer niet.......
denk ik. Je pomp zal nooit de volledige liter uit je tank pompen.......... We horen toch ook wel wanneer je door de WW aan 5 liter bezine geholpen wordt? 

- Koen
- Honda Goldwing
Nu snap ik waarom dat gele wagentje zo prominent op je vorige profielfoto aanwezig was, Marcel: vaste klant? 

Grtz! Koen

- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Wel de berichtjes goed lezen KoenKoen schreef:Nu snap ik waarom dat gele wagentje zo prominent op je vorige profielfoto aanwezig was, Marcel: vaste klant?

Zie ook : http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... r&start=20mp1963 schreef:Voorlopig een oude foto als avatar.
Als je zelf foto's neemt sta je nl. bijna nergens op![]()
Overigens, die ANWB auto was voor iemand anders.
Groet
Marcel
Maar ach, we kennen Koen inmiddels een beetje....

Als het echt zo ver komt dat ik de WW moet bellen dan zal ik het eerlijk melden

Euh... nu 3x gelezen, maar wat is je punt nou?stxrider schreef: Gewoon realistisch de max uittesten bij normaal gebruik. Gaan tanken als je op je reserve moet of het lampje gaan branden...... Zijn de omstandigheden anders of je wilt tanken maar dan komen er dan net geen pompen meer dat ben je de pineut......... en kost je onnodig tijd. Gebeurt ook meestal als het jouw niet uit komt, en dan lig ikdubbel, mocht je het willen verbeteren en het gebeurt echt
Dat die zuinigheidrecords misschien leuk zijn, maar dat je eigenlijk de test m.b.t. het verbruik van de machine moet uitvoeren bij gewoon gebruik bij woon-werkverkeer. Als je denkt mijn motor rijdt 1:22 en de omstandigheden zijn anders door file / stoplichten / wind tegen dan haal je die 1;22 (432km) niet, maar dan sta je wel met een lege tank.
Ofwel je bent onderweg, en je rekent met een verkeerde waarde, dan zal je net zien dat als je moet (wilt) tanken er geen tankstation te vinden is.
Ofwel je bent onderweg, en je rekent met een verkeerde waarde, dan zal je net zien dat als je moet (wilt) tanken er geen tankstation te vinden is.
Houdt het leven spannend toch?
1:22 is ook mijn gewone verbruik, die andere 2 waarden kwamen onbedoeld op mijn pad, en waren zeker niet het doel.
Ik rij (in NL) meestal de tank op tot reserve en ga dan tanken. Daar heb je in NL meer dan genoeg tankstations voor. Kan me nergens in NL indenken dat er niet op 15km een sapcentrale staat.
1:22 is ook mijn gewone verbruik, die andere 2 waarden kwamen onbedoeld op mijn pad, en waren zeker niet het doel.
Ik rij (in NL) meestal de tank op tot reserve en ga dan tanken. Daar heb je in NL meer dan genoeg tankstations voor. Kan me nergens in NL indenken dat er niet op 15km een sapcentrale staat.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Het enige dat je hoeft te weten is wat de machine "overall" gemiddeld gebruikt.stxrider schreef:Dat die zuinigheidrecords misschien leuk zijn, maar dat je eigenlijk de test m.b.t. het verbruik van de machine moet uitvoeren bij gewoon gebruik bij woon-werkverkeer. Als je denkt mijn motor rijdt 1:22 en de omstandigheden zijn anders door file / stoplichten / wind tegen dan haal je die 1;22 (432km) niet, maar dan sta je wel met een lege tank.
Het resultaat van 432 km is gebaseerd op de beredenering dat ik gemiddeld 1 :20 rij bij 100 km/uur op de snelweg.
De reserve is 3,5 liter waarmee je in theorie dus nog 70 km kunt rijden.
Wanneer de benzine meter het rode vlak raakt kijk ik naar mijn dagteller. Hier tel ik nog 60 Km bij op. Op die stand MOET ik gaan tanken.
Mijn ervaring is dat er dan nog 0,5 liter tot 1 lt. in de tank zit.
Ergo: als het goed is hoef ik dus nooit de WW te bellen.
-
- Honda ST1300
- Contacteer:
Zuinigheid met de auto. 4,5 liter op 100 km. Behalve bij mooi weer en de airco is aan. Dan is het ineens 5,3 liter op 100 km. Dit betreft een hybride auto.
Ook nog even wezen kijken bij een volledig elektrische auto. Advies van de importeur. Kijk voordat je een beurt moet krijgen (de auto dan) of je accu de afstand nog wel kan overbruggen. Kijk ik waar de dealers zitten dan moet ik zo'n beetje naar Goes toe. Nog maar even wachten op veranderingen, meer dealers, lagere prijzen, en een oplaadpunt op mijn werk

Ook nog even wezen kijken bij een volledig elektrische auto. Advies van de importeur. Kijk voordat je een beurt moet krijgen (de auto dan) of je accu de afstand nog wel kan overbruggen. Kijk ik waar de dealers zitten dan moet ik zo'n beetje naar Goes toe. Nog maar even wachten op veranderingen, meer dealers, lagere prijzen, en een oplaadpunt op mijn werk

Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs