Over andere zaken dan slecht in zijn neutraal te krijgen

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
BertG

Over andere zaken dan slecht in zijn neutraal te krijgen

Bericht door BertG »

Jullie verwende Honda rijders :mrgreen:

Heb ooit een (nieuwe) Yamaha XT660R gehad daarvan vroor telkens mijn contactsleutel/-slot vast (alleen in de winter hè).
1. Moest ik op mijn werk met een kopje heet water in de weer om mijn sleutels eruit te krijgen.
2. Dat water vroor de boel weer vast dus op weg naar huis langs de koffieautomaat om de motor te starten :oops:
3. Gevolg was wel dat ik daarna meteen kon starten en rijden....maar met een nat contactslot. Dus....(ga verder bij 1 en vervang 'huis' door 'werk')

Vandaag met mijn BMW op een provinciale weg een vrachtwagen links voorbij.
Zit er net 10 meter voorbij (linksvoor) poef.....alle aandrijving weg.
Nu staat een 1200GS bekend om cardan(lager) problemen dus slik :evil: .
Ergste verbazing weggewerkt hebbende zie ik dat mijn display uit is.
Ik zwaai meteen met mijn rechterarm de vrachtwagen tot kalmte en gebaar dat er iets mis is.
Gelukkig heb je nog beroepschauffeurs die snel schakelen, uhh ik bedoel afremmen, en ruimte maken.
Al uitrollend kan en mag ik voorlangs passeren en eindig ik precies op de eerste meter van de uitvoegstrook naar een tankstation.
Aldaar checkte ik in mijn spiegels en zag dat de vrachtwagenchauffeur voldoende ruimte had gelaten voor de hele Deauvilleclub op voorjaarsrit :mrgreen:

Toen checkte ik wat zaken...en zag ik mijn contactsleutel ineens in 'uit' stand staan... :wn1 :wn1 :wn1

Sleutel omgedraaid, starten....lopen. De motor dan hè.
Vervolgens nog ff snel naar de vrachtwagen gereden en er voorbij geblazen.
Al was het maar om te laten zien dat het brandstofniveau niet de oorzaak was. :en1
Gustaf Larson

Re: Slecht in z'n neutraal te krijgen

Bericht door Gustaf Larson »

Vreemd?! Wel fijn zo'n chauffeur.

Beschermengeltje was moe van het snelle vliegen en ging even zitten op de tank en raakte met z'n vleugeltje de sleutel.
Dat zal het zijn geweest.
Koen
Honda Goldwing

Re: Slecht in z'n neutraal te krijgen

Bericht door Koen »

Tjonge Bert, dat is volgens mij een gevalletje "geluk bij een ongeluk"... Had ook anders kunnen aflopen als de chauffeur naast je niet zo adequaat had gereageerd.

Maar wel vreemd dat de sleutel ineens zelf besluit om de motor uit te schakelen, is dat een nieuwe feature op de BMW's? Heb je nog geluk dat ie niet besloot 't stuurslot erop te gooien ;)

Ik heb het met de Deauf wel 's gehad dat ie uit de versnelling springt (van 2 terug naar neutraal) maar dat ligt dan volgens mij gewoon aan het feit dat ik niet goed genoeg geschakeld heb. Maar de sleutel blijft gelukkig wel gewoon altijd in de stand waarin ik 'm zelf heb geplaatst.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos

Re: Over andere zaken dan slecht in zijn neutraal te krijgen

Bericht door Ed Vissers »

Moderatie: Voorgaande berichten verplaatst. Zie onderwerp.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”