Heb ooit een (nieuwe) Yamaha XT660R gehad daarvan vroor telkens mijn contactsleutel/-slot vast (alleen in de winter hè).
1. Moest ik op mijn werk met een kopje heet water in de weer om mijn sleutels eruit te krijgen.
2. Dat water vroor de boel weer vast dus op weg naar huis langs de koffieautomaat om de motor te starten

3. Gevolg was wel dat ik daarna meteen kon starten en rijden....maar met een nat contactslot. Dus....(ga verder bij 1 en vervang 'huis' door 'werk')
Vandaag met mijn BMW op een provinciale weg een vrachtwagen links voorbij.
Zit er net 10 meter voorbij (linksvoor) poef.....alle aandrijving weg.
Nu staat een 1200GS bekend om cardan(lager) problemen dus slik

Ergste verbazing weggewerkt hebbende zie ik dat mijn display uit is.
Ik zwaai meteen met mijn rechterarm de vrachtwagen tot kalmte en gebaar dat er iets mis is.
Gelukkig heb je nog beroepschauffeurs die snel schakelen, uhh ik bedoel afremmen, en ruimte maken.
Al uitrollend kan en mag ik voorlangs passeren en eindig ik precies op de eerste meter van de uitvoegstrook naar een tankstation.
Aldaar checkte ik in mijn spiegels en zag dat de vrachtwagenchauffeur voldoende ruimte had gelaten voor de hele Deauvilleclub op voorjaarsrit

Toen checkte ik wat zaken...en zag ik mijn contactsleutel ineens in 'uit' stand staan...

Sleutel omgedraaid, starten....lopen. De motor dan hè.
Vervolgens nog ff snel naar de vrachtwagen gereden en er voorbij geblazen.
Al was het maar om te laten zien dat het brandstofniveau niet de oorzaak was.