Hoog tijd voor een andere dealer.Koen schreef:Wat ze bij mij in de achterband deden was eenzelfde 'prop' als welke ik nu standaard bij me heb als nood-reparatiesetje. Maar bij de dealer zag men er dus geen kwaad in om me daar "gewoon" mee door te laten rijden.
da's ff balen.....
-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Re: da's ff balen.....
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7260
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
Re: da's ff balen.....
Koen, volgende keer even naar Peter in Zevenbergen rijden. 


Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: da's ff balen.....
Of Motoport Breda, tot nu toe steeds goed geholpen daar (én clubkorting
)

Grtz! Koen




- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: da's ff balen.....
Ik schreef "het lijkt dat de ......."stxrider schreef:Sorry, maar met alle respect. Je gaat toch niet doorrijden met een prop waarvan je weet dat je band lucht verliest?
Met een halve atmosfeer zat ik er bovendien een factor 10 naast. Sorry.
Er had moeten staan 0,05 atmosfeer. Wat mij betreft verwaarloosbaar dus.
Een en ander kan ook nog het gevolg zijn van een meetfout.
Inmiddels zijn we 3 dagen verder en heb ik een paar maal de bandenspanning gemeten, 's ochtend en 's avonds.
Voor en na het rijden (als de band is afgekoelt).
Ik constateer momenteel dat de band geen lucht verliest.
Ergo: de prop zit goed.
De discussie over het al dan niet doorrijden met een prop ga ik maar niet aan.
De meningen zijn en blijven verdeeld.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: da's ff balen.....
Dat klopt inderdaad. Het valt niet mee de prop er fatsoenlijk in te krijgen. Er komt nogal wat kracht bij kijken.BertG schreef:Een prop krijg je er trouwens langs de weg lang niet zo gemakkelijk in als de handleiding je wil doen geloven.
Hieruit concludeer ik tevens dat het net zoveel kracht moet kosten om de prop weer te verwijderen.
Met andere woorden: ik denk niet dat een prop er "zomaar" uitvliegt tijdens het rijden. Ook niet als de band wat warmer wordt.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Re: da's ff balen.....
Nu zijn de omstandigheden gunstig geweest.......qua temp. Alles is ook afhankelijk hoelang je rijdt, om een warme band te krijgen.
Maar :
en verder laat ik het hierbij
Maar :
- 1. Bij warm weer >20
2. Zet je band uit, gat kan vervormen
3. Plug is niet van hetzelfde materiaal als de band. Zet misschien minder uit.
4. Lijm kan loslaten, is er ook maar even omheen gesmeerd.
5. Het gat is ook maar geboord met een hulpmiddel, gaat hij er niet in, maak je hem toch iets groter...
4. En je weet niet wat de schade is, aan het karkas van de band
en verder laat ik het hierbij

- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: da's ff balen.....
Vanochtend stond de achterband helemaal plat.
Bij controle bleek dat nog slechts een halve atmosfeer in zat.
Tevens bleek dat er een tweede gaatje in de band zit, ergens aan de zijkant van het loopvlak.
Ook hier zit nu ook een prop in.
Ik ga de band nu wel binnenkort vervangen, mag ook wel na bijna 20.000 km.
De monteur gaf het advies om met een prop de band niet helemaal af te rijden tot aan de slijtmarkeringen.
Voor de rest kon het weinig kwaad zo lang je maar geen 200 km per uur gaat rijden
(Kan ook niet met de Deauville ).
120 Km per uur moet geen probleem zijn.
Bij controle bleek dat nog slechts een halve atmosfeer in zat.
Tevens bleek dat er een tweede gaatje in de band zit, ergens aan de zijkant van het loopvlak.
Ook hier zit nu ook een prop in.
Ik ga de band nu wel binnenkort vervangen, mag ook wel na bijna 20.000 km.
De monteur gaf het advies om met een prop de band niet helemaal af te rijden tot aan de slijtmarkeringen.
Voor de rest kon het weinig kwaad zo lang je maar geen 200 km per uur gaat rijden
(Kan ook niet met de Deauville ).
120 Km per uur moet geen probleem zijn.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: da's ff balen.....
Marcel,
Mijn reacties als volgt:
1. Wat vervelend! Gelukkig aan het eind van de levensduur, maar vervelend nonetheless.
2. Ben je er morgen wel bij?

1. Wat vervelend! Gelukkig aan het eind van de levensduur, maar vervelend nonetheless.
2. Ben je er morgen wel bij?
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: da's ff balen.....
Morgenochtend controleer ik de band nog even.
Ik ga ervan uit dat ik er gewoon bij ben.
Ik ga ervan uit dat ik er gewoon bij ben.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Re: da's ff balen.....
Je hebt al veel verteld, maar nog niet van welk merk en type je nieuwe achterband is en of het een verbetering is t.o.v. de oude band.