Een flinke hagelbui en dan ......

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Ed Vissers
Motorloos

Een flinke hagelbui en dan ......

Bericht door Ed Vissers »

Het is flink bewolkt en ook het wegdek is nog wat vochtig. In deze tijd omstandigheden van alle dag. Plots begint het erg hard te hagelen. Zo hard en ook veel dat het wit wordt op de weg. Tja.. Je bent op de motor. Wat doe je? Doorrijden of even een korte tijd langs de kant van de weg om af te wachten?

Als het echt goed wit blijft ga ik aan de kant. Op de snelweg zoek ik de eerste gelegenheid. Dat kan ook onder een viaduct zijn maar de voorkeur bij een parkeergelegenheid/tankstation.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Koen
Honda Goldwing

Re: Een flinke hagelbui en dan ......

Bericht door Koen »

Hier bleef het vanochtend gelukkig beperkt tot regen en harde wind. Eergisteren wel even een flinke hagelbui over me heen gekregen, maar zolang het wegdek niet wit blijft, rij ik in principe door. Als het echt te gek wordt, zoek ik inderdaad even een parkeerplaats op. Heb het tot nu toe nog niet zo gek meegemaakt met de motor.

Wel met de auto overigens: 25 november 2005 moest ik onderweg van Breda naar Roosendaal 2 x tussentijds stoppen omdat ik door de sneeuw niet meer door de voorruit kon kijken. De ruitenwissers waren er niet tegen opgewassen dus met de hand wegscheppen was de enige oplossing. Het ritje duurde uiteindelijk ruim 2,5 uur ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Vanochtend heb ik toch maar even de auto gepakt. Bleek achteraf heel verstandig te zijn.

Op enig moment kwam een (dappere of domme) motorrijder me voorbij toen het al redelijk hard regende.
Een paar kilometer verder gingen de sluizen echt open en was er ondanks dat de ruitenwissers in de hoogste stand stonden, nog nauwelijks iets te zien.

Nog even verder was een groot deel van de weg wit. Alleen waar de auto's reden (de banden dus) werd de hagel bijna gelijk weggereden. Daar voel je je dan als motorrijder niet zo prettig bij.

Als de wind morgen wat gaat liggen, pak ik echter gewoon weer de motor.
Hagel- of zware regenbui? Gewoon even aan de kant gaan.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
kempo.ben

Bericht door kempo.ben »

Petje af voor de motorrijders die in de winter gewoon op de motor stappen.... :brrr

Ik pak de motor wel als het een droge dag is :D . Kou is niet erg is soms lekkerder om
te rijden. :D

gr. Ben
duodeauville

Bericht door duodeauville »

Lisanne heeft les gehad met een hagelbui op de koppie instructrice heeft er een foto van gemaakt om te bewijzen
ze was zenuwachtiger dan mn dochter.
Nicolette Steegeling

Bericht door Nicolette Steegeling »

Ik heb de motor deze week nog niet gebruikt misschien morgen. Even de wind en buien afwachten.

De hagel vind ik ook niet zo fijn om doorheen te rijden en ja als je ook nog een auto hebt dan is de keus niet zo moeilijk.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Ik heb vandaag niks van hagel gemerkt. De wind echter, des te meer. Verradelijk om tussen hoge gebouwen door te rijden. Levert best veel turbulentie en onverwachte, gemene windstoten op. Echter, zonder naar het ziekenhuis te hoeven doorgereden en zit nu lekker thuis op de bank.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”