Terugblik 2011

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Terugblik 2011

Bericht door Marcel »

Ook dit jaar wil ik weer even de balans opmaken over 2011. Wat is er zoals gebeurt?

Na een strenge winter is het motorseizoen weer op 15 januari begonnen. De winter was nog niet helemaal weg, maar het was zeker goed te doen zolang de temperaturen boven 0 waren.
De teller van de Deauville was geëindigd op rond de 20000 km. Inmiddels staat er ruim 44000 op de teller, en het jaar is nog niet om. OK, nog 2 dagen en morgen nog maar 1 ritje. :)

Natuulijk ook dit jaar weer meegedaan aan de verschillende toertochten. Wat is dat toch iedere keer een feest!!
Ook omdat Ed meestal regelt dat het mooi weer is. :tg

Minder leuke dingen gebeuren ook altijd, maar gelukkig met een goede afloop.
Begin juli kreeg ik op mijn mobiel een nogal paniekerig telefoontje van mijn moeder. Kort gezegd was de mededeling: "Pa gaat nu met de ambulance naar het ziekenhuis". Lichte paniek maakte zich van mij meester.
Mijn vader had een lichte longontsteking maar de antibiotica sloeg niet echt aan vandaar de gang naar het ziekenhuis.
Daarnaast had hij al 6 jaar last van een lekkende hartklep dus mijn paniek was begrijpelijk.

Gelukkig was de longontsteking na een week geheel onder controle en konden we met een gerust hart op vakantie.
Inmiddels heeft mijn vader ook al 3 maanden een nieuwe hartklep en het herstel hiervan en de revalidatie gaan zeer voorspoedig. Eind goed al goed. Kan die mooi op 1 januari zijn 83 ste verjaardag vieren!

De tourtocht met de club door de Eiffel vond ik zeer geslaagd en voor herhaling vatbaar. (inmiddels heb ik me al ingeschreven voor 2012 en het hotel geboekt). Het weer was niet helemaal super, beetje bewolkt en een spaarzaam zonnetje, maar we hebben ons kostelijk vermaakt. Wat is de Eiffel een mooi gebied om in te rijden. Eigenlijk zou ik dat vaker moeten doen.

Van de goede voornemens voor 2011 is weinig terecht gekomen, zal wel aan de kipsate gelegen hebben. ;)
Volgend jaar weer een kans.

Tot zover.
Vriendelijk groet,

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Ed Vissers
Motorloos

Re: Terugblik 2011

Bericht door Ed Vissers »

Marcel,

al met al een mooie terugblik. Één kleine correctie: Het mooie weer is Geert zijn werk :)
Vraag me niet hoe hij het doet, maar - een uitzondering bevestigt altijd de regel - als Geert me rijdt is het mooi weer. :tg
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

ik maak al jaren geen voornemens:
gewoon adem blijven halen en nadenken
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
BertG

Bericht door BertG »

Jos, volgens mij is jouw voornemen dus dat je geen voornemens meer maakt. :mrgreen:
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Gouden gezegde voor elk nieuw jaar: "Voor nemen komt geven"
Check het woordenboek maar als je 't niet gelooft ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

@ BertG: dat klopt helemaal.

Gedurende het nieuwe jaar komen zo veel dingen op je af dat je dan je voornemens moet bijstellen etc.
Ik ben heel tevreden met wat ik ben en heb en als ik dat zo kan voortzetten, is het niet eens nodig om voornemens te maken.

Jos
duodeauville

Bericht door duodeauville »

2011 was een heftig jaar voor ons op motor gebied
Begin van het jaar een deauville gekocht van de broer van Leo (Ineke zocht een motor waar ze zich zeker op voelde )
Deze beviel zo goed dat er 1 gezocht werd voor Leo
Aangemeld bij de club
In april de rit met de club meegereden dat was zo leuk dat wilden we vaker
Op vakantie in spanje de knoop doorgehakt hier willen we toeren
Twee deauvilles gezocht en gevonden testrit in drenthe
Motoren naar spanje gereden dit was een avontuur op zich
Laatste toerrit met de club gereden dit was ook weer een feest
In december ook nog naar spanje kunnen gaan om daar wat te toeren
En nu staat 2012 voor de deur

Na een jaar met de deauvilles en de deauville club moeten we helaas vaststellen dat we dit in het nieuwe jaar ook weer
gaan doen die leuke ritten met een fijne club en als het werk het toestaat lekker naar spanje zodat de motoren daar niet vastroesten

Iedereen een zalig uiteinde en een gedeauvilled 2012( de bankstelrijders , panchauffeurs en andere motorbezitters ook een fijn 2012)

Ineke en Leo
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

@ duodeauville:
"Na een jaar met de deauvilles en de deauville club moeten we helaas vaststellen......"

hoezo "helaas" ?
je bedoelt tevreden of zoiets ??

Jos
duodeauville

Bericht door duodeauville »

Jos natuurlijk bedoelen we alleen maar dat we "helaas" geen andere hobby hoeven te zoeken , aangezien het hier op het forum en daarbuiten op de motor gezellig genoeg is

Groet Ineke en Leo
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

o.k.

Jos
Frans57

Bericht door Frans57 »

Ik kijk ook even terug op 2011
Het begon allemaal met een niet goed lopend motor en moest naar de dealer voor onderhoud
Prima gemaakt maar wel een pittige rekening.
maar weet blij dat de motor weer als een zonnetje liep
Na aanschaf van een nieuwe bestelauto met de gedachte dan kan de motor erin kwam ook helemaal uit
Met de club een paar fijne ritten gereden en het volste vertrouwen in alles gekregen besloten we dat de motor mee gaat op vakantie
Dit was een een goede beslissing ik heb genoten veel passen gereden en een hoop motor ervaring op gedaan .
Mathijs heeft nog even xenon ingebouwd ook daar ben ik erg blij mee geeft toch een beter beeld wanneer je in het donker rijdt en je valt beter op door een andere kleur licht
Ik heb genoten van alle ritten met de club en het uitwisselen van ervaring onder elkaar

Ik hoop dat het weer zo een geweldig jaar gaat worden

Groetjes Frans

Bedankt allen die dit mogelijk gemaakt hebben
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Eerst de evaluatie opgemaakt van het vorig jaar. De voornemens die ik had heb ik wel zo'n beetje weten uit te voeren.
Oudjaar in dat dorp van Bert en Paul een hoeveelheid baggerwater over mij heen gekregen omdat iemand een nitraatbom in een straatkolk gooide. :ah :sh Ik stond er vlakbij en een ooggetuige vertelde dat het water ongeveer 4 meter boven de straat kwam. :cry: Ben maar even gaan douchen en alles in de was gedaan.
Nu nog mijn voornemens op een rijtje zetten.
Dag 1 rustig opgestart :roll:
Dag 2 werken. eerst koffie zetten en wakker worden. ;)
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”