Cursus VRO-1 en VRO-2
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Re: Cursus VRO-1 en VRO-2
Er zijn ook 2 campings die beiden blokhutten hebben.
Wellicht zijn er meer mensen die willen overnachten?
Ben,
Ik zou je wel aanraden om 2 nachten te boeken.
Ik was na VRO 1 behoorlijk moe, zeg maar "versleten".
Je bent toch de hele dag in de buitenlucht en redelijk intensief bezig.
Omdat jij 2,5 uur terug moet rijden is het wellicht niet verstandig om dan ook nog eens de terugreis te aanvaarden.
....'t is maar een idee.
Vriendelijke groet
Marcel.
Wellicht zijn er meer mensen die willen overnachten?
Ben,
Ik zou je wel aanraden om 2 nachten te boeken.
Ik was na VRO 1 behoorlijk moe, zeg maar "versleten".
Je bent toch de hele dag in de buitenlucht en redelijk intensief bezig.
Omdat jij 2,5 uur terug moet rijden is het wellicht niet verstandig om dan ook nog eens de terugreis te aanvaarden.
....'t is maar een idee.
Vriendelijke groet
Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Marcel, ik heb je advies opgevolgd en heb 2 nachten in 'Hotel De Lange Jammer' in Lelystad gereserveerd.
Zo kan ik in ieder geval uitgerust aan de cursus beginnen en de dag erna ook weer uitgerust naar huis.
Zo kan ik in ieder geval uitgerust aan de cursus beginnen en de dag erna ook weer uitgerust naar huis.
- bruur
- Suzuki V-Strom
Ik wil ook graag me aanmelden voor de vro op 6 mei.
Mochten de gegevens bekend zijn mogen ze via een pb doorkomen.
Groeten Ronald
Mochten de gegevens bekend zijn mogen ze via een pb doorkomen.
Groeten Ronald
Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Ik ben nog met voorbereidingen bezig. (Checken bij FBTO of ik die aparte verzekering nodig heb of niet).
-
- Honda NC750X DCT
Beste mensen , ik moet me helaas terug trekken daar het me te duur gaat worden, het gaat voor mij zo rond de 400€ komen en dat gaat bruintje niet trekken voor één dag.
jullie een fijne en leerzame dag toegewenst en wees voorzichtig , dan zie ik jullie bij de tourritten.
succes
.

jullie een fijne en leerzame dag toegewenst en wees voorzichtig , dan zie ik jullie bij de tourritten.
succes

- bruur
- Suzuki V-Strom
Goedemorgen,
Is er iemand die ervaring heeft met VRO en of de extra verzekering echt nodig is.
Anders ga ik maandag even bellen met London of het onder mijn verzekering valt.
Fijn weekend.
Gr. Ronald
Is er iemand die ervaring heeft met VRO en of de extra verzekering echt nodig is.
Anders ga ik maandag even bellen met London of het onder mijn verzekering valt.
Fijn weekend.
Gr. Ronald
Re: Cursus VRO-1
Ronald,m@rcel schreef:Vorig jaar heb ik ook de VRO1 gedaan.
Zéér leerzaam. Zéker doen.
Vooral omdat je niet weet wat je tijdens de dag kan verwachten, had ik ook de dagverzekering erbij genomen.
Ik kan je zeggen dat dit echter totaal niet nodig is.
Tijdens de training worden nergens de grenzen opgezocht.
Voordat je motor over de grens gaat, ben je zelf al afgehaakt.
Met andere woorden: jouw motor kan veel meer dan jij denkt er daardoor zal je nooit de grens overschrijden.
Tenzij je natuurlijk een echte fout maakt door bijvoorbeeld gas te geven terwijl je had moeten remmen.
Ik denk echter dat niemand met enige ervaring zo'n soort fout zal maken.
Bovendien zullen de instructeurs je echt niet opjagen of overhalen iets te doen waar je je niet prettig bij voelt.
Je hebt alles zelf in de hand en bepaalt zelf wat je doet en met welke snelheid.
Uiteraard krijg je wel aanwijzingen die er toe moeten leiden dat je je motor beter beheerst.
Ergo: hou die Euro 75,= in je zak en doe gewoon de VRO1.
Veel succes!!
Hier is de informatie van een 'ervaringsdeskundige'.
Zelf neem ik ook niet de extra dagverzekering.
-
- Honda NC750X DCT
Ben , heb jij een WA casco of alleen WA , ik heb namelijk alleen WA en jij Marcel rijdt wel het hele jaar door, dus veel meer ervaring als ik die alleen met mooi weer rijd.

- bruur
- Suzuki V-Strom
Ik heb alleen WA maar neem geen extra verzekering ben overtuigd door het bericht.
Heb me ingeschreven bij KNMV, ben erbij op 6 mei.
Heb me ingeschreven bij KNMV, ben erbij op 6 mei.
Barend, ik heb WA+Casco en ik rij 's-winters ook niet. Ik heb de All-risk verzekering genomen omdat de motor nog vrij nieuw is (maart 2011).
De extra dagverzekering vind ik niet nodig omdat je als bestuurder van de motor uiteindelijk zelf bepaald hoe ver je wilt gaan.
De extra dagverzekering vind ik niet nodig omdat je als bestuurder van de motor uiteindelijk zelf bepaald hoe ver je wilt gaan.
-
- Motorloos
Wil een ieder die zich opgegeven heeft dat hier svp ook duidelijk melden. Dan kan ik de lijst bijhouden.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed

- bruur
- Suzuki V-Strom
Heb me opgegeven, wacht op bevestiging van knmv.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Even een aanvulling op het verhaal aangaande de verzekering.....
Ik heb de cursus in mei 2010 gedaan. Toen had ik de motor (nieuw gekocht) pas 2 maanden in mijn bezit.
Mijn rijervaring met de Deauville was dus beperkt, bovendien had ik die winter niet doorgereden met m'n oude motor (Dragstar 1100).
Feitelijk was ik dus ook een beginnend Deauvillerijder en heb om die reden en het feit dat de motor nieuw was, toen ook een verzekering afgesloten.
Hetgeen ik achteraf dus niet nodig had gevonden om de redenen zoals eerder beschreven.
Als je wat minder zeker van je zaak bent dan kun je in ieder geval alvast een start maken met de volgende oefeningen:
1) Het maken van een noodstop (met 50-70 km uur aan komen rijden en dan flink in de ankers door aan te leggen en door te knijpen)
2) Straatje keren (druk de motor hierbij met een gestrekte arm naar beneden om een zo kort mogelijke bocht te maken)
Dit laaste vergt wel enige oefening.
Beide oefeningen vormen echter de basis voor de uitwijkmanouvre die geleerd gaat worden.
Heb je geen vertrouwen in je eigen kunsten, doe dan eerst VRO1 en ga daarna hetgeen je geleerd hebt op een verlaten parkeerterrein oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Inmiddels rij ik dus bijna 2 jaar continu en voelt de Deauville aan als een goed passende handschoen, mede dankzij VRO1.
Daarnaast doe ik regelmatig bovengenoemde oefeningen.
Ik kan niet wachten tot 6 mei om VRO 2 te doen....

Ik heb de cursus in mei 2010 gedaan. Toen had ik de motor (nieuw gekocht) pas 2 maanden in mijn bezit.
Mijn rijervaring met de Deauville was dus beperkt, bovendien had ik die winter niet doorgereden met m'n oude motor (Dragstar 1100).
Feitelijk was ik dus ook een beginnend Deauvillerijder en heb om die reden en het feit dat de motor nieuw was, toen ook een verzekering afgesloten.
Hetgeen ik achteraf dus niet nodig had gevonden om de redenen zoals eerder beschreven.
Als je wat minder zeker van je zaak bent dan kun je in ieder geval alvast een start maken met de volgende oefeningen:
1) Het maken van een noodstop (met 50-70 km uur aan komen rijden en dan flink in de ankers door aan te leggen en door te knijpen)
2) Straatje keren (druk de motor hierbij met een gestrekte arm naar beneden om een zo kort mogelijke bocht te maken)
Dit laaste vergt wel enige oefening.
Beide oefeningen vormen echter de basis voor de uitwijkmanouvre die geleerd gaat worden.
Heb je geen vertrouwen in je eigen kunsten, doe dan eerst VRO1 en ga daarna hetgeen je geleerd hebt op een verlaten parkeerterrein oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Inmiddels rij ik dus bijna 2 jaar continu en voelt de Deauville aan als een goed passende handschoen, mede dankzij VRO1.
Daarnaast doe ik regelmatig bovengenoemde oefeningen.
Ik kan niet wachten tot 6 mei om VRO 2 te doen....

-
- BMW R1150RT
Inmiddels bij KNMV website mij aangemeld voor VRO-1 voor 6 mei 2012. Via email al de bevestiging gekregen van de knmv.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
@Ben,
Het ligt misschien voor de hand, maar....
Komen alle clubleden voor VRO1 automatisch in dezelfde groep?
Wellicht moeten we de code ook meenemen om aan te geven dat we bij elkaar in een groep zitten?
Toen ik in m'n eentje VRO1 ging doen, werd ik gewoon in een bepaald groepje geplaatst bij binnenkomst.
Als dat nu ook het geval is dan zitten jullie dus niet bij ekaar en dat zou natuurlijk jammer zijn voor het "clubgevoel".
Misschien kun je dat nog eens navragen.
Voorlopig ben ik de enige voor VRO2
maar ik sluit wel bij jullie aan tijdens de lunch
(als dat mag natuurlijk
)
Het ligt misschien voor de hand, maar....
Komen alle clubleden voor VRO1 automatisch in dezelfde groep?
Wellicht moeten we de code ook meenemen om aan te geven dat we bij elkaar in een groep zitten?
Toen ik in m'n eentje VRO1 ging doen, werd ik gewoon in een bepaald groepje geplaatst bij binnenkomst.
Als dat nu ook het geval is dan zitten jullie dus niet bij ekaar en dat zou natuurlijk jammer zijn voor het "clubgevoel".
Misschien kun je dat nog eens navragen.
Voorlopig ben ik de enige voor VRO2

-
- Motorloos
Over eventueel verzekeren.
Het is vrij simpel. Verzekeren is het afdekken van risico's in de hoop dat je er geen gebruik van behoeft te maken. Deze zul je zelf in moeten schatten en dan moeten bepalen wat je wilt. Aan (bijna) alles hangt een prijskaartje dus ook aan verzekeren.
Het is verstandig bij je eigen verzekeraar na te gaan of schade tijdens een VRO-training gedekt is.
Het is vrij simpel. Verzekeren is het afdekken van risico's in de hoop dat je er geen gebruik van behoeft te maken. Deze zul je zelf in moeten schatten en dan moeten bepalen wat je wilt. Aan (bijna) alles hangt een prijskaartje dus ook aan verzekeren.
Het is verstandig bij je eigen verzekeraar na te gaan of schade tijdens een VRO-training gedekt is.
Groetjes,
Ed
Ed

Tijdens mijn gesprek met Caroline van de KNMV is mij verteld dat de code dient om een eventuele groepskorting te kunnen verrekenen en ook om de deelnemers met de zelfde code op de zelfde dag in de zelfde groep te kunnen plaatsen.
Maar het kan geen kwaad om er komende week nog een telefoontje aan te wagen.
Trouwens, deelnemers kunnen ook zelf even met de KNMV bellen. Het nummer staat onderaan de brief die de geïnteresseerden via een pb gehad hebben.
Marcel, je bent van harte welkom om tijdens de
aan te sluiten 
Maar het kan geen kwaad om er komende week nog een telefoontje aan te wagen.
Trouwens, deelnemers kunnen ook zelf even met de KNMV bellen. Het nummer staat onderaan de brief die de geïnteresseerden via een pb gehad hebben.
Marcel, je bent van harte welkom om tijdens de

- Koen
- Honda Goldwing
Goeie tip, zal 's bij Zwartewaterland nagaan of m'n allrisk verzekering écht "all risk" betekentEd Vissers schreef:Over eventueel verzekeren.

Grtz! Koen

- Hans van D
- Motorloos
Verstandig Koen, ik meen dat je tijdens zo'n training (mits georganiseerd doorbijv. de KNMV) gewoon verzekerd bent.
Laatst gewijzigd door Stephan op 15 jan 2012, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Zojuist heb ik van FBTO te horen gekregen dat evenementen op gesloten terreinen niet gedekt zijn onder de verzekering. Dat zou voor mij betekenen dat ik ook de dag verzekering er bij zou willen hebben en dan wordt het te duur naar mijn smaak. Ik zal er dus niet bij zijn. Wel wens ik alle deelnemers een goede en leerzame dag!
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
@iedereen
Ik wil niemand dwingen om onverzekerd mee te doen, maar misschien hebben jullie iets aan mijn ervaringen aangaande VRO1 zoals ik deze eerder op dit forum beschreven heb.....
Let vooral op N. B. in betreffend bericht.
http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... RO%21+VRO1
Ik wil niemand dwingen om onverzekerd mee te doen, maar misschien hebben jullie iets aan mijn ervaringen aangaande VRO1 zoals ik deze eerder op dit forum beschreven heb.....
Let vooral op N. B. in betreffend bericht.
http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... RO%21+VRO1
- Koen
- Honda Goldwing
Ik heb gisteren bij ons HDC-collectief Zwartewaterland geïnformeerd en aangezien ik alles wat mogelijk was heb verzekerd (allrisk, opzittenden, kleding, pechhulp enz. enz.) is deelname aan zo'n cursus ook gewoon verzekerd.
"Meneer, u heeft alles verzekerd wat ik kan bedenken, wat zou u er dan nog bij willen afsluiten?" was zo ongeveer de reactie
"Meneer, u heeft alles verzekerd wat ik kan bedenken, wat zou u er dan nog bij willen afsluiten?" was zo ongeveer de reactie

Grtz! Koen

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Ik ben het wel met Marcel eens!
Ik weet een ongeluk zit in een klein hoekje, maar op deze cursus wordt op een verantwoorde manier omgegaan met de motoren en berijder. Je bepaald ook zelf hoe ver je gaat, dus als je iets niet durft of niet wilt doen, doe je het ook niet. JIJ BEPAALT WAT JE KAN EN DOET!!!!
Door deze cursus krijg je nog meer plezier en feeling met je motor.
Ik weet een ongeluk zit in een klein hoekje, maar op deze cursus wordt op een verantwoorde manier omgegaan met de motoren en berijder. Je bepaald ook zelf hoe ver je gaat, dus als je iets niet durft of niet wilt doen, doe je het ook niet. JIJ BEPAALT WAT JE KAN EN DOET!!!!
Door deze cursus krijg je nog meer plezier en feeling met je motor.

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
-
- Honda NC750X DCT
Ik vind dat we hier niet verder over hoeven te gaan , ik heb het besluit genomen niet te doen, dat is mijn besluit ,hoe een ander dan ook praat, ik ben wa verzekerd en zie het daardoor niet zitten.
laat een ieder doen wat hij/zij wil.
laat een ieder doen wat hij/zij wil.

- Koen
- Honda Goldwing
@Barend Helemaal mee eens, laat een ieder doen wat hij/zij wil.
Ik heb van meerderen gehoord dat ze achteraf gezien de dagverzekering weggegooid geld vonden, maar als je zonder zo'n verzekering de hele dag krampachtig op je fiets zit, heb je ook geen leuke dag. Bovendien is het achteraf altijd makkelijk praten.
Ik heb van meerderen gehoord dat ze achteraf gezien de dagverzekering weggegooid geld vonden, maar als je zonder zo'n verzekering de hele dag krampachtig op je fiets zit, heb je ook geen leuke dag. Bovendien is het achteraf altijd makkelijk praten.
Grtz! Koen

-
- Triumph Trophy SE
Ai ai ai... Het zit me ook even niet mee. Vanwege mijn huidige positie binnen het VU (geen centjes meer dus Jeroen moet weg) heb ik besloten om ook af te haken. Sorry, maar allemaal een geweldige dag gewenst. Ik heb m'n centjes liever even op de bank tot ik wat anders gevonden heb.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Ja, da's dan ook wel weer zo.Koen schreef: Bovendien is het achteraf altijd makkelijk praten.
Het spijt ons voor de late reactie maar we zitten nog steeds
te wachten op mijn rooster!
Verlof is al weggepland voor het komende jaar door een maandje Australië in November dus we moeten het even aankijken hoe het gaat lopen met
de planning.
Als het goed is krijg ik deze week het rooster voor het gehele jaar dus dan laat ik het hier weten.
Hetzelfde geldt ook voor Elias (trage plan-unit....
)
Groetjes Annemarie

Verlof is al weggepland voor het komende jaar door een maandje Australië in November dus we moeten het even aankijken hoe het gaat lopen met
de planning.
Als het goed is krijg ik deze week het rooster voor het gehele jaar dus dan laat ik het hier weten.
Hetzelfde geldt ook voor Elias (trage plan-unit....

Groetjes Annemarie
En dan nu de uitslag........Helaas kunnen wij er 6 mei niet bij zijn.
Ik heb dat weekend nachtdiensten en die kan ik helaas niet ruilen.
Wij gaan dus helaas niet mee maar wensen iedereen veel plezier en leer en vermaak en we gaan nog wel een datum prikken voor ons tweetjes.
Cursus is toch wel zeker de moeite waard.
Gr. Annemarie
Ik heb dat weekend nachtdiensten en die kan ik helaas niet ruilen.

Wij gaan dus helaas niet mee maar wensen iedereen veel plezier en leer en vermaak en we gaan nog wel een datum prikken voor ons tweetjes.
Cursus is toch wel zeker de moeite waard.
Gr. Annemarie