Motorhandelaren in Nederland.
Motorhandelaren in Nederland.
Af en toe vind ik het leuk om bij een motorhandelaar rond te kijken en een kop koffie te halen na of tijdens een leuk ritje.
Zo kwam ik dus op het idee om een lijst met handelaren in Nederland samen te stellen, gesorteerd per provincie.
Ik heb zeer veel van het internet kunnen halen, maar ik weet dat mijn lijst nog lang niet compleet en up to date is. En daar heb ik dus de hulp van de forummers bij nodig, want er zijn nog talloze handelaren, die niet op mijn lijst staan. (Kijk bijv.maar eens in de omgeving Rotterdam, daar moeten toch veel meer handelaren zijn, dan dat er op mijn lijst staan)
Handelaren in een garagebox, met minder dan 5 motoren en waar je eerst naar toe moet bellen voor een afspraak, vind ik minder interessant. Als ik er een stuk voor moet rijden, wil ik ook wat zien.
Als deze mensen een goede naam hebben als werkplaats, kunnen ze als 'servicepunt' geplaatst worden.
In eerste instantie heb ik alleen de straatmotoren opgenomen in de lijst, maar is daar vraag naar, dan kan ik ook off-road, enduro, trial, cross e.d. toevoegen in een aparte rubriek.
Hetzelde geldt voor motorkledinghandelaren, die een showroom hebben, waar je welkom bent.
Ook motorbezienswaardigheden, zoals musea e.d. neem ik graag op
Vanzelfsprekend sta ik open voor alle andere suggesties.
De lijst kun je vinden op mijn website:
http://www.marioenjoca.nl/motorhandel.htm
Er zijn twee mogelijkheden:
a. de lijst in klare tekst .
(dit heb ik nog niet goed onder controle wat layout betreft en ziet er daardoor wat rommelig uit en is nog experimenteel)
b. als excel bestand. Dit bestand is een alleen lezen bestand. Tenzij je het opslaat op je eigen computer.
(ik schenk veel aandacht aan het virusvrij houden van mijn computers, maar desondanks is het aan te raden om bij downloaden voorzichtig te zijn en een virusscanner het bestandje te laten controleren, maar dat doet elke computeraar natuurlijk altijd al. Ahumm )
Aanvullingen, correcties/wijzigingen ontvang ik graag via e-mail (klik op het brievenbusje op mijn website), als PB-tje op het forum of als reactie op dit onderwerp op het forum.
Ik ben heel benieuwd hoe dit initiatief ontvangen wordt.
Mario
Zo kwam ik dus op het idee om een lijst met handelaren in Nederland samen te stellen, gesorteerd per provincie.
Ik heb zeer veel van het internet kunnen halen, maar ik weet dat mijn lijst nog lang niet compleet en up to date is. En daar heb ik dus de hulp van de forummers bij nodig, want er zijn nog talloze handelaren, die niet op mijn lijst staan. (Kijk bijv.maar eens in de omgeving Rotterdam, daar moeten toch veel meer handelaren zijn, dan dat er op mijn lijst staan)
Handelaren in een garagebox, met minder dan 5 motoren en waar je eerst naar toe moet bellen voor een afspraak, vind ik minder interessant. Als ik er een stuk voor moet rijden, wil ik ook wat zien.
Als deze mensen een goede naam hebben als werkplaats, kunnen ze als 'servicepunt' geplaatst worden.
In eerste instantie heb ik alleen de straatmotoren opgenomen in de lijst, maar is daar vraag naar, dan kan ik ook off-road, enduro, trial, cross e.d. toevoegen in een aparte rubriek.
Hetzelde geldt voor motorkledinghandelaren, die een showroom hebben, waar je welkom bent.
Ook motorbezienswaardigheden, zoals musea e.d. neem ik graag op
Vanzelfsprekend sta ik open voor alle andere suggesties.
De lijst kun je vinden op mijn website:
http://www.marioenjoca.nl/motorhandel.htm
Er zijn twee mogelijkheden:
a. de lijst in klare tekst .
(dit heb ik nog niet goed onder controle wat layout betreft en ziet er daardoor wat rommelig uit en is nog experimenteel)
b. als excel bestand. Dit bestand is een alleen lezen bestand. Tenzij je het opslaat op je eigen computer.
(ik schenk veel aandacht aan het virusvrij houden van mijn computers, maar desondanks is het aan te raden om bij downloaden voorzichtig te zijn en een virusscanner het bestandje te laten controleren, maar dat doet elke computeraar natuurlijk altijd al. Ahumm )
Aanvullingen, correcties/wijzigingen ontvang ik graag via e-mail (klik op het brievenbusje op mijn website), als PB-tje op het forum of als reactie op dit onderwerp op het forum.
Ik ben heel benieuwd hoe dit initiatief ontvangen wordt.
Mario
Re: Motorhandelaren in Nederland.
Ken je de site baatsen.com? Die geeft al zoiets en dan met commentaarmogelijkheid.
Nee Ruud, die site ken ik niet,maar ik ga straks even kijken.
Bedankt voor de tip.
Mario
Bedankt voor de tip.
Mario
Laatst gewijzigd door Stephan op 21 feb 2012, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Ruud.
Baatsen bekeken en daar is veel informatie af te halen, al zie ik dat het bijna 4 jaar geleden een update heeft gehad.
Daarnaast is mijn lijst te printen om mee te nemen tijdens een ritje.
Mario
Baatsen bekeken en daar is veel informatie af te halen, al zie ik dat het bijna 4 jaar geleden een update heeft gehad.
Daarnaast is mijn lijst te printen om mee te nemen tijdens een ritje.
Mario
Laatst gewijzigd door Stephan op 21 feb 2012, 20:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. AUB niet onnodig quoten!
Reden: Quote verwijderd. AUB niet onnodig quoten!
Wordt het dan een motorhandelaren site of een koffietourtocht site. 

De koffietourtocht vind ik wel een goede optie.
Dit wordt dus een 'Koffie adressen lijst".
Mario
Dit wordt dus een 'Koffie adressen lijst".
Mario
Laatst gewijzigd door Stephan op 21 feb 2012, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Honda NC750X DCT
toch wel een makkelijk lijstje
(plaats Zijlaart in Noord-Brabant is Zijtaart)
(plaats Zijlaart in Noord-Brabant is Zijtaart)
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos
Jos bedankt
Zijlaart is gewijzigd in Zijtaart.
I
Mario
Zijlaart is gewijzigd in Zijtaart.
I
Mario
- Koen
- Honda Goldwing
Mario,
TTL Motoren in Roosendaal bestaat nog wel, maar de winkel is gesloten en er worden zover ik heb gezien geen onderdelen of accessoires meer verkocht. Aleen voor onderhoud aan de motor kun je er nog terecht, de rest is een acupunctuur-studio geworden.
Ben er 2 jaar geleden nog 's binnengelopen, toen waren ze al bezig alles wat ze hadden op te ruimen en de boel te verbouwen. Er stonden tot voor de winter nog wel steeds een stuk of wat motoren die ze in onderhoud hadden, maar die heb ik de laatste weken ook al niet meer gezien.
Weet dus niet of ze nog wel in plekje in je lijst "verdienen"
TTL Motoren in Roosendaal bestaat nog wel, maar de winkel is gesloten en er worden zover ik heb gezien geen onderdelen of accessoires meer verkocht. Aleen voor onderhoud aan de motor kun je er nog terecht, de rest is een acupunctuur-studio geworden.
Ben er 2 jaar geleden nog 's binnengelopen, toen waren ze al bezig alles wat ze hadden op te ruimen en de boel te verbouwen. Er stonden tot voor de winter nog wel steeds een stuk of wat motoren die ze in onderhoud hadden, maar die heb ik de laatste weken ook al niet meer gezien.
Weet dus niet of ze nog wel in plekje in je lijst "verdienen"

Grtz! Koen

http://www.liemersmotoren.nl/" opent="in(nieuw);venster;
Mooi plekje (qua uitzicht en op route), aardige lui en goede koffie.
Mooi plekje (qua uitzicht en op route), aardige lui en goede koffie.
Koen en Gustaf bedankt voor de info
TTL zal ik verplaatsen naar servicepunt.
Liemersmotoren wordt toegevoegd.
Mario
TTL zal ik verplaatsen naar servicepunt.
Liemersmotoren wordt toegevoegd.
Mario