proefrit via de ANWB

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Don

proefrit via de ANWB

Bericht door Don »

Vandaag uitgebreid de Honda CBF1000F aan de tand gevoeld via de ANWB
http://www.anwbmotor.nl/proefritten" opent="in(nieuw);venster;

Wat een machtige machine .... Geweldig !!!!

Heb alleen maar ervaring met twins, nog nooit op een 4-cilinder gereden.
Ik verwachtte een zware machine die hoog in de toeren gereden moest worden.
Niks van dat alles, ondanks een gewicht gelijk aan de Deauville, voelt de CBF1000F heel licht en
uitermate wendbaar. Niks geen hoge toeren nodig, maar het vermogen is meteen aanwezig, ook
als je bijna met stationaire toerental voorzichtig optrekt. Hij is qua vermogen bij alle toerentallen de Deauville ver de baas. Niet alleen qua vermogen, maar ook qua handelbaarheid, remmen, bochtgedrag, acceleratie, topsnelheid kan de Deauville niet tippen aan de CBF1000F.
In één woord adembenemend. Tijdens de testrit dacht ik, deze motor heeft alles, er valt niks meer te wensen. Ik ruil mijn trouwe dodoke in.
Toen ik na de testrit weer op mijn dodoke naar huis reed, voelde hij lomp en zwaar aan, maar na een paar honderd meter was daar toch weer het vertrouwde gevoel, net zoiets als dat je bij moeder de vrouw thuis komt na een heftige vakantieslippertje met een felle panterachtige Braziliaanse ....
of kan ik beter zeggen een vurige Oosterse schone ? ...
BertG

Re: proefrit via de ANWB

Bericht door BertG »

"net zoiets als dat je bij moeder de vrouw thuis komt na een heftige vakantieslippertje met een felle panterachtige Braziliaanse ....
of kan ik beter zeggen een vurige Oosterse schone ? ..."

Ik denk dat je beter helemaal niks kan zeggen :ah :oo
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi Don,

Hoe was het zitcomfort?

Groet

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Don

Bericht door Don »

Hoi Marcel,

Eigenlijk heb ik helemaal niet op het zitcomfort gelet. Mijn aandacht was alleen gericht op het rijden.
Dit kan dus betekenen dat het wel snor zit met het zitcomfort. De zithouding is een ietsie pietsie sportiever dan op de Deauvville, heel erg prettig.
De vering was wel harder dan die van de Deauville, maar dit is waarschijnlijk in te stellen, heb daar verder ook niet naar gekeken. Ik wilde alleen maar rijden. Van de andere kant is een harde vering misschien wel nodig, met zo'n bak vermogen aan boord. Echt waanzinnig !!

Ik ga binnenkort bij de ANWB de dikke V4 cross-"dinges" reserveren. Wie weet rijdt ie nog fijner dan de CBF1000F. Maar gezien mijn ervaring met de dikke duizend betwijfel ik het. Ik zal het hier komen melden. Het is natuurlijk alleen maar mijn mening en die gaat toch uit naar sportiever, heb ik nu ontdekt. Misschien moet ik een circuittraining voor dummys gaan volgen ?
Don

Bericht door Don »

Ha Bert, wat dat slippertje betreft, heb je wel eens gehoord van met hangende pootjes thuiskomen ? en met de staart tussen de benen ? en met een diep gebogen hoofd ?
De pootjes moeten dan wel heel erg "hangen" en de staart moet echt helemaal tussen de benen en het hoofd dieper dan diep .... Zo doe je dat.
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Nee, :shock: daar hebben wij nog nooit van gehoord.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Don,
Allereerst, verstandig dat je ook buiten de gebaande paden denkt.
Vervolgens, die 1200cc v4 crosstourer van Honda is een prachtige machine, een bak vermogen, goeie tractiecontrole, maar totaal niet geschikt voor offroad. De ABS is niet eens uitschakelbaar.
Verder is t een dorstig kreng (bij mij gemiddeld 1:11 met uitschieters naar 1:19 en 1:5) en voor mij veel te veel vermogen. Comfort is goed, stuur is breed, maar binnen no time zit je voor nederlandse begrippen op hoog illegale snelheden en dat binnen de bebouwde kom. Voor mij geen crosstourer aangezien t beest ook nog eens kaal €16000 kost.

Daarentegen wens ik je er niet minder plezier om!
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Don

Bericht door Don »

Ja hoor Ikkieman, ik heb ervan genoten. Ik hou niet zo van zandpaadjes, dus ik vind het niet erg dat hij niet zo geschikt is voor dit soort werk. Geef mij maar goede wegen met lang doorlopende bochten in een glooiend landschap. Alle superlatieven kloppen. Maar toch is dit niet de motor voor mij, ik ben er te klein voor, of andersom de motor is te groot voor mij. Misschien moet Honda denken aan een verlaagde uitvoering ? Zelf ben ik helemaal verliefd op de CBF1000F. Dit is de motor die helemaal bij me past.
Don

Bericht door Don »

Heb nog een testvideo gevonden:

http://www.motorklik.nl/motorvideo/hond ... -2010.html" opent="in(nieuw);venster;

Zo hoor je het ook eens van een ander.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”