Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Heb net een verkeersruzie meegemaakt. Ik werd achtervolgd door zo`n pedaalemmer met een jonge gast erin. Onduidelijk waarom. Ik was iets harder gaan rijden, omdat ik vermoedde, dat hij me op een afslag wilde gaan snijden. GEEN gebaren gemaakt.
Daarna bumperkleven (in de stad) rotonde 3 keer genomen, dat werd hij zat, toen stond hij verderop bij de bushalte en was uitgestapt. Ik kon nog net linksaf naar mijn garage, daar motor verstopt. Toen lopend naar huis, bijna langs die bushalte met mijn GSM in de hand op het nummer 112. Herkenbaar door mijn witte motorjas.
Laat je in ieder geval niet opjagen, door steeds harder te gaan rijden. Wij zijn de zwakste partij zonder airbags. 1 duw en je raakt uit balans op zijn minst. Of je ligt helemaal op de straat.
Zijn er nog meer ideeën om verantwoord te ontsnappen??
Daarna bumperkleven (in de stad) rotonde 3 keer genomen, dat werd hij zat, toen stond hij verderop bij de bushalte en was uitgestapt. Ik kon nog net linksaf naar mijn garage, daar motor verstopt. Toen lopend naar huis, bijna langs die bushalte met mijn GSM in de hand op het nummer 112. Herkenbaar door mijn witte motorjas.
Laat je in ieder geval niet opjagen, door steeds harder te gaan rijden. Wij zijn de zwakste partij zonder airbags. 1 duw en je raakt uit balans op zijn minst. Of je ligt helemaal op de straat.
Zijn er nog meer ideeën om verantwoord te ontsnappen??
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Wat ik in zo'n geval (maak 't helaas ook wel 's mee) probeer te doen is allereerst zelf de snelheid eruit halen. Die lui hebben meestal een hekel aan langzaam rijden, dus op de snelweg zullen ze niet lang bij je blijven als je je snelheid laat zakken.
Mocht dat niet lukken, dan proberen de eerste de beste afrit eraf of bij een pompstation stoppen. Als er genoeg mensen omheen staan hebben ze vaak het lef niet om door te gaan.
In de bebouwde kom probeer ik gebruik te maken van de mogelijkheid die ik heb om bijv. bij verkeerslichten tussen de rijen door te gaan, waar een automobilist dat niet kan.
In het uiterste geval: duidelijk zichtbaar telefoneren (112) en kenteken van de idioot doorgeven.
Jammer dat het soms nodig is om zulke lui "af te schudden".
Mocht dat niet lukken, dan proberen de eerste de beste afrit eraf of bij een pompstation stoppen. Als er genoeg mensen omheen staan hebben ze vaak het lef niet om door te gaan.
In de bebouwde kom probeer ik gebruik te maken van de mogelijkheid die ik heb om bijv. bij verkeerslichten tussen de rijen door te gaan, waar een automobilist dat niet kan.
In het uiterste geval: duidelijk zichtbaar telefoneren (112) en kenteken van de idioot doorgeven.
Jammer dat het soms nodig is om zulke lui "af te schudden".
Grtz! Koen




- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
- Locatie: Goirle (Brabant)
Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Laat je vooral niet opjagen, blijf kalm en weersta de verleiding om in de opgefokte agressie mee te gaan. En net wat Koen zegt, verlaat de (verkeers-)situatie.
Er zijn al genoeg korte lontjes op de weg.
Er zijn al genoeg korte lontjes op de weg.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Er is een website (waar ook alweer
) waa je asociaal rijgedrag kunt melden.
Heb dat zelf ook eens gedaan nadat ik , terwijl ik op de linkerbaan van de A9 reed met 110 km/uur, links werd ingehaald door een ?)*&^%$# die 130 reed.

Heb dat zelf ook eens gedaan nadat ik , terwijl ik op de linkerbaan van de A9 reed met 110 km/uur, links werd ingehaald door een ?)*&^%$# die 130 reed.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie?
@Marcel: Ben heel benieuwd naar die website. Ook naar het vervolgtraject nadat er een reactie is geplaatst/doorgegeven.
De politie kan niets (met verkeers(Mulder-)gedragingen) zonder eigen waarnemingen en publiek iemand aan de schandpaal nagelen kan risico's hebben.
Bedreigingen en verkeersmisdrijven (tegen onbekende dader) is een ander verhaal maar leiden zelden tot een afgeronde zaak.
Persoonlijk heb ik een keer 112 gebeld (pré politietijd) en had ik de meldkamer aan de telefoon terwijl ik bedreigd werd.
De bedreiger met een Seat Cupra R had mij (zelf rijdend in de auto) een keer of 8 opzettelijk met hoge snelheid gesneden.
Ik ben op de meest linker rijbaan blijven rijden en hij liet zich telkens terugzakken op de middelste en rechter rijbaan om daarna weer zijn ding te herhalen.
De bedreiger heeft na een ontbieding op het bureau getracht het verhaal om te keren als had ik hem gesneden en bedreigd.
De confontatie was, zo zei hij, juist het moment waarop hij verhaal kwam halen bij mij.
Daar was a) geen enkel bewijs voor en b) is mijn vrouw als getuige gehoord (en ik als verdachte
).
Resultaat: 500 Euro boete en een paar maanden voorwaardelijke rijontzegging voor meneer Cupra R.
Kostte mij wel mijn geplande gezellige avondje uit (ivm direct aangifte moeten doen)
en op een later tijdstip nog 3 uur politiebureau voor verhoor van mij en mijn vrouw.
In het verhoor vroeg men mij met welke woorden de bedreigingen waren geuit (dit stond niet in de aangifte).
Ik wist het bij doen van aangifte niet meer (door de stress van het moment), het was mij toen ook niet gevraagd,
wel alle details van snelheid/positie/rijbaan/hm-paaltjes) maar niets over de woordelijke bedreigingen.
Dat heb ik ook zo verklaard. Ik had natuurlijk iets kunnen verzinnen maar zo ben ik niet.
En het bleek een soort test, want ze hadden immers alles op 'band' staan.
Meteen na mijn verklaring dat ik het werkelijk niet meer wist werd een laptop voor mijn neus gezet,
en hoorde ik mijn telefoongesprek met de meldkamer en de bedreiging van de tegenpartij.
In de bebouwde kom zou ik adviseren:
Als het kan een foto maken met je GSM van hen/hun auto, dit soort lieden zijn fotoschuw.
Daarna 112 bellen en zeggen wat er gaande is. Is het slechts een vervelia bel dan 0900-8844
Rij naar plaatsen waar mensen zijn of camera's hangen (tankstations, winkelcentra, etc.)
Keer een paar keer om en rij terug. Is voor auto's lastig en vervelend.
Pak een keer een fietspaadje of een steegje...
Of, indien je bekend bent: rij naar een politiebureau.
Helaas zijn die steeds dunner gezaaid en bemand, maar een GGD of Brandweerkazerne of Woonwagenkamp werkt ook vaak goed.
Hou je helm op en handschoenen aan...You never know.
Buiten de bebouwde kom zou ik juist de snelheid erin houden.
Hou de linker baan aan (voorwaar je dit zelf niet gevaarlijk acht) om te voorkomen dat je rechts tot stilstand gedwongen wordt en het escaleert.
Ook zijn er trucjes om bijv. door het rechts van je rijdenden verkeer naar rechts te verplaatsen waar een auto dat niet lukt.
Soms willen vrachtwagenchauffeurs nog wel eens 'helpen' als ze zien dat je in problemen bent.
Als je ter hoogte van een afrit tussen het rechts van jou rijdende verkeer kunt en meteen kunt afslaan ben je je belager kwijt.
In alle gevallen: blijf kalm en beleefd, let op signalement en UNIEKE kenmerken van persoon en voertuig.
Mocht het toch tot een persoonlijke confrontatie komen:
Hoe kwaaier en drukker een ander is werkt het tegenovergestelde: extreem rustig blijven en langzaam praten.
En: Je kunt altijd nog faken dat je 112 aan de telefoon hebt.
De politie kan niets (met verkeers(Mulder-)gedragingen) zonder eigen waarnemingen en publiek iemand aan de schandpaal nagelen kan risico's hebben.
Bedreigingen en verkeersmisdrijven (tegen onbekende dader) is een ander verhaal maar leiden zelden tot een afgeronde zaak.
Persoonlijk heb ik een keer 112 gebeld (pré politietijd) en had ik de meldkamer aan de telefoon terwijl ik bedreigd werd.
De bedreiger met een Seat Cupra R had mij (zelf rijdend in de auto) een keer of 8 opzettelijk met hoge snelheid gesneden.
Ik ben op de meest linker rijbaan blijven rijden en hij liet zich telkens terugzakken op de middelste en rechter rijbaan om daarna weer zijn ding te herhalen.
De bedreiger heeft na een ontbieding op het bureau getracht het verhaal om te keren als had ik hem gesneden en bedreigd.
De confontatie was, zo zei hij, juist het moment waarop hij verhaal kwam halen bij mij.
Daar was a) geen enkel bewijs voor en b) is mijn vrouw als getuige gehoord (en ik als verdachte

Resultaat: 500 Euro boete en een paar maanden voorwaardelijke rijontzegging voor meneer Cupra R.
Kostte mij wel mijn geplande gezellige avondje uit (ivm direct aangifte moeten doen)
en op een later tijdstip nog 3 uur politiebureau voor verhoor van mij en mijn vrouw.
In het verhoor vroeg men mij met welke woorden de bedreigingen waren geuit (dit stond niet in de aangifte).
Ik wist het bij doen van aangifte niet meer (door de stress van het moment), het was mij toen ook niet gevraagd,
wel alle details van snelheid/positie/rijbaan/hm-paaltjes) maar niets over de woordelijke bedreigingen.
Dat heb ik ook zo verklaard. Ik had natuurlijk iets kunnen verzinnen maar zo ben ik niet.
En het bleek een soort test, want ze hadden immers alles op 'band' staan.
Meteen na mijn verklaring dat ik het werkelijk niet meer wist werd een laptop voor mijn neus gezet,
en hoorde ik mijn telefoongesprek met de meldkamer en de bedreiging van de tegenpartij.
In de bebouwde kom zou ik adviseren:
Als het kan een foto maken met je GSM van hen/hun auto, dit soort lieden zijn fotoschuw.
Daarna 112 bellen en zeggen wat er gaande is. Is het slechts een vervelia bel dan 0900-8844
Rij naar plaatsen waar mensen zijn of camera's hangen (tankstations, winkelcentra, etc.)
Keer een paar keer om en rij terug. Is voor auto's lastig en vervelend.
Pak een keer een fietspaadje of een steegje...
Of, indien je bekend bent: rij naar een politiebureau.
Helaas zijn die steeds dunner gezaaid en bemand, maar een GGD of Brandweerkazerne of Woonwagenkamp werkt ook vaak goed.
Hou je helm op en handschoenen aan...You never know.


Buiten de bebouwde kom zou ik juist de snelheid erin houden.
Hou de linker baan aan (voorwaar je dit zelf niet gevaarlijk acht) om te voorkomen dat je rechts tot stilstand gedwongen wordt en het escaleert.
Ook zijn er trucjes om bijv. door het rechts van je rijdenden verkeer naar rechts te verplaatsen waar een auto dat niet lukt.
Soms willen vrachtwagenchauffeurs nog wel eens 'helpen' als ze zien dat je in problemen bent.
Als je ter hoogte van een afrit tussen het rechts van jou rijdende verkeer kunt en meteen kunt afslaan ben je je belager kwijt.
In alle gevallen: blijf kalm en beleefd, let op signalement en UNIEKE kenmerken van persoon en voertuig.
Mocht het toch tot een persoonlijke confrontatie komen:
Hoe kwaaier en drukker een ander is werkt het tegenovergestelde: extreem rustig blijven en langzaam praten.
En: Je kunt altijd nog faken dat je 112 aan de telefoon hebt.

Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie en bellen op de motor
O.k. hier kan ik wat mee. Maar rustig blijven terwijl je voor van alles wordt uitgemaakt ???
En verder blijk ik nogal op een agent te lijken met mijn beige doorwaai motorjas. Die kleur wilde ik, omdat dat minder warm is in de zon. Daarbij een headset met microfoon in de helm. Alleen maar om muziek van mijn Garmin te luisteren onderweg en natuurlijk instructies van Truus te beluisteren.
Misschien toch wel handig om toch maar wel een microfoonkabel te gaan kopen om onderweg 112 te kunnen bellen, maar ja, dan moet ik met 1 hand aan het stuur rijdend op mijn scherm van de Garmin iets in gaan toetsen. Ook niet slim bij 100 km/h. terwijl je achtervolgd wordt.
Mag je eigenlijk wel op de motor rijdend de telefoon opnemen met een headset?????????
Ik krijg de melding op mijn Garmin "weiger" of "opnemen". Dus ik hoef maar even mijn stuur los te laten, daarna handsfree.


En verder blijk ik nogal op een agent te lijken met mijn beige doorwaai motorjas. Die kleur wilde ik, omdat dat minder warm is in de zon. Daarbij een headset met microfoon in de helm. Alleen maar om muziek van mijn Garmin te luisteren onderweg en natuurlijk instructies van Truus te beluisteren.
Misschien toch wel handig om toch maar wel een microfoonkabel te gaan kopen om onderweg 112 te kunnen bellen, maar ja, dan moet ik met 1 hand aan het stuur rijdend op mijn scherm van de Garmin iets in gaan toetsen. Ook niet slim bij 100 km/h. terwijl je achtervolgd wordt.
Mag je eigenlijk wel op de motor rijdend de telefoon opnemen met een headset?????????
Ik krijg de melding op mijn Garmin "weiger" of "opnemen". Dus ik hoef maar even mijn stuur los te laten, daarna handsfree.
Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Het VASTHOUDEN tijdens het RIJDEN van een MOBIELE TELEFOON is verboden.
VASTHOUDEN: alle vormen van vasthouden zijn taboe,
ook het vastklemmen tussen schouder en hoofd (incl. tussen helm en wang!) en het vasthouden van onderdelen (oortjes/headset) vallen daaronder!
RIJDEN: de wielen moeten rollen, stilstaand (file/voor een rood licht) is er geen bezwaar om handheld te bellen met een mobiele telefoon.
MOBIELE TELEFOON: een dicteerapparaat, een scheerapparaat, een iPod, een braadworst zijn allemaal toegestaan, evenals een portofoon, mobilofoon.
VASTHOUDEN: alle vormen van vasthouden zijn taboe,
ook het vastklemmen tussen schouder en hoofd (incl. tussen helm en wang!) en het vasthouden van onderdelen (oortjes/headset) vallen daaronder!
RIJDEN: de wielen moeten rollen, stilstaand (file/voor een rood licht) is er geen bezwaar om handheld te bellen met een mobiele telefoon.
MOBIELE TELEFOON: een dicteerapparaat, een scheerapparaat, een iPod, een braadworst zijn allemaal toegestaan, evenals een portofoon, mobilofoon.
- lexter
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:18
- Locatie: Vroomshoop
Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Dat van die braadworst is een goeie..! En dan via het vizier naar binnen ..ghehe.
Maar alle gekheid op een..(braadworst). agressie in het verkeer is nooit leuk als je hier mee geconfronteerd wordt. En rustig blijven is dan volgens mij een van de eerste, maar ook moeilijkste dingen waar het op aan komt.

Maar alle gekheid op een..(braadworst). agressie in het verkeer is nooit leuk als je hier mee geconfronteerd wordt. En rustig blijven is dan volgens mij een van de eerste, maar ook moeilijkste dingen waar het op aan komt.
12-03-2021 Black Gloss - 2009 Honda NT 700 V Deauville
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300
'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300
'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Als je niet alleen op weg bent maar even uit de buurt van de andere motorrijders bent moet je direct weer aansluiting zoeken bij de rest.
Ik heb pas ook last gehad met een pedaalemmerridder (in een camper) die het wel leuk vond om een motorrijder te zieken. Het begon met het ineens naar links komen van de rechtse naar de middelste rij. Werkelijk waar op één meter (misschien wel 1,5 mtr) voor mijn voorwiel. (Ik kon zijn achterbumper niet meer zien)
Daarop toeterde ik om aandacht voor mijn positie te vragen.
Op een moment kon ik hem voorbij rijden, mijn Wing trekt sneller op dan een camper, en ben een honderdtal meters voor hem gaan rijden.
Hij is toen gas gaan geven en moet op enig moment circa 125-130 km/uur of meer hebben gereden om mij in te halen. Ik reed op de rechtse baan en hij deed het voorkomen of hij naar rechts wilde rijden. En weer naar links. Zo slingerend reed hij met hoge snelheid naast me. Ik ben toen weer wat sneller gaan rijden, om de motorrijders die voor me reden in te halen.
Dat lukte natuurlijk, en ik ben tussen drie anderen gaan rijden, weer langzamer (110km/u). Toen is hij weer naast me komen rijden, maar één van de Wingrijders is links naast me gaan rijden. Daarna is de klootviool doorgereden. Grote rookwolken uit zijn uitlaat blazend.
Als ik alleen geweest was had ik inderdaad snelheid verminderd. Dan gaan andere auto's inhalen n wordt het voor zo iemand moeilijk om in mijn buurt te komen.
Ook een benzinestation of parkeerplaats met trucks kan wel eens handig zijn, maar die zijn niet zo dik gezaaid.
Ik heb pas ook last gehad met een pedaalemmerridder (in een camper) die het wel leuk vond om een motorrijder te zieken. Het begon met het ineens naar links komen van de rechtse naar de middelste rij. Werkelijk waar op één meter (misschien wel 1,5 mtr) voor mijn voorwiel. (Ik kon zijn achterbumper niet meer zien)
Daarop toeterde ik om aandacht voor mijn positie te vragen.
Op een moment kon ik hem voorbij rijden, mijn Wing trekt sneller op dan een camper, en ben een honderdtal meters voor hem gaan rijden.
Hij is toen gas gaan geven en moet op enig moment circa 125-130 km/uur of meer hebben gereden om mij in te halen. Ik reed op de rechtse baan en hij deed het voorkomen of hij naar rechts wilde rijden. En weer naar links. Zo slingerend reed hij met hoge snelheid naast me. Ik ben toen weer wat sneller gaan rijden, om de motorrijders die voor me reden in te halen.
Dat lukte natuurlijk, en ik ben tussen drie anderen gaan rijden, weer langzamer (110km/u). Toen is hij weer naast me komen rijden, maar één van de Wingrijders is links naast me gaan rijden. Daarna is de klootviool doorgereden. Grote rookwolken uit zijn uitlaat blazend.
Als ik alleen geweest was had ik inderdaad snelheid verminderd. Dan gaan andere auto's inhalen n wordt het voor zo iemand moeilijk om in mijn buurt te komen.
Ook een benzinestation of parkeerplaats met trucks kan wel eens handig zijn, maar die zijn niet zo dik gezaaid.
Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Ik heb het gisteren andersom meegemaakt. Een motorrijder vond het nodig om op een kleine meter afstand van de auto waar ik achterin zat te gaan rijden. Constant seinen, drukken en vervelend doen. Op gegeven moment (na 5 minuten waarin wij niet naar rechts konden door ander verkeer) heeft de bestuurder van de auto even z'n rem aangetikt.
Uiteraard niet de bedoeling, ik werd vooral ook boos op hem want als motorrijder is dit zo link.. Maargoed, op moment dat wij naar rechts konden hebben we dit gedaan, en de motorrijder haalde ons in, druk gebarend, voor ons invoegend om vervolgens op z'n rem te gaan staan.
De bestuurder kon door genoeg afstand en ruimte gelukkig de motorrijder ontwijken, maar het scheelde niet veel. Waar ben je op zo'n moment als motorrijder mee bezig? Ik snap dat iemand boos word op het moment dat de bestuurder voor hem de rem aantik. Moeten ze bij mij ook niet doen. Maar naar mijn mening was deze meneer even het besef kwijt dat hij op de motor zat..
In dergelijke situaties ga ik maar gewoon naar rechts als het kan en laat ik auto's of andere motoren voorbij. Op het moment dat ik echt achtervolgd word neem ik altijd wat drukkere wegen waar genoeg inhaalmogelijkheden zijn, vervolgens ga ik gewoon onder de maximale snelheid zitten waardoor de klever vanzelf inhaalt of af slaat. Werkt prima.
Uiteraard niet de bedoeling, ik werd vooral ook boos op hem want als motorrijder is dit zo link.. Maargoed, op moment dat wij naar rechts konden hebben we dit gedaan, en de motorrijder haalde ons in, druk gebarend, voor ons invoegend om vervolgens op z'n rem te gaan staan.
De bestuurder kon door genoeg afstand en ruimte gelukkig de motorrijder ontwijken, maar het scheelde niet veel. Waar ben je op zo'n moment als motorrijder mee bezig? Ik snap dat iemand boos word op het moment dat de bestuurder voor hem de rem aantik. Moeten ze bij mij ook niet doen. Maar naar mijn mening was deze meneer even het besef kwijt dat hij op de motor zat..
In dergelijke situaties ga ik maar gewoon naar rechts als het kan en laat ik auto's of andere motoren voorbij. Op het moment dat ik echt achtervolgd word neem ik altijd wat drukkere wegen waar genoeg inhaalmogelijkheden zijn, vervolgens ga ik gewoon onder de maximale snelheid zitten waardoor de klever vanzelf inhaalt of af slaat. Werkt prima.
Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Voor beide (auto- en motor)bestuurders geldt: als hier brokken uit voortkomen en er getuigd iemand dat er kennelijk en opzettelijk zonder reden werd geremd
dan kun je je rijbewijs inleveren, je portemonee trekken en mogelijk zelfs op staatskosten uit logeren.
Een veroordeling voor artikel 5 en zeer waarschijnlijk artikel 6 WVW zijn geen sinecure.
Het kan zelfs nog tot in het strafrecht uitlopen (poging doodslag of zware mishandeling) (voorbeeldje).
dan kun je je rijbewijs inleveren, je portemonee trekken en mogelijk zelfs op staatskosten uit logeren.
Een veroordeling voor artikel 5 en zeer waarschijnlijk artikel 6 WVW zijn geen sinecure.
Het kan zelfs nog tot in het strafrecht uitlopen (poging doodslag of zware mishandeling) (voorbeeldje).
Laatst gewijzigd door BertG op 18 jun 2012, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Volledig terecht dat dit hard wordt aangepakt. Levensgevaarlijk gedrag!
Probleem blijft wel het onomstotelijk aan te tonen, de tegenpartij zal ongetwijfeld het tegenovergestelde verklaren dus je moet het van getuigen hebben om je gelijk te halen.
Probleem blijft wel het onomstotelijk aan te tonen, de tegenpartij zal ongetwijfeld het tegenovergestelde verklaren dus je moet het van getuigen hebben om je gelijk te halen.
Grtz! Koen




Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Helemaal mee eens dat het hard aangepakt moet. De bestuurder van de auto (waar ik dus in zat) kreeg van mij ook een flinke tik op z'n achterhoofd. Hij zou als (mede-)motorrijder beter moeten weten. 

Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Misschien wordt het nodig om een gopro of ander merk video camera te kopen en het constant aan te laten staan als je gaat rijden. Dan heb je tenminste enig bewijs.
Dat het zover moet komen .... (zucht).
Dat het zover moet komen .... (zucht).
Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Dit is geen motorrijder, maar waarschijnlijk die sukkel uit Limburg waar de politie het tuinhek aan het verwijderen was.Marck schreef:Een motorrijder vond het nodig om op een kleine meter afstand van de auto waar ik achterin zat te gaan rijden. Constant seinen, drukken en vervelend doen.
Door dit soort gedrag breng je jezelf alleen maar in gevaar. Helpen doet het niet. Zo iemand is de naam motorrijder niet waard, ondanks het feit dat hij op een motor zit.
voor diegene die dit verhaal vandaag of gisteren gemist hebben....
GeenStijl schreef:Je kunt maar verknocht zijn aan je tuinhek. De Limboniër uit Haelen hierboven is bereid om zijn paar centimeter te hoog hekje te verdedigen met molotovcocktails en een joekel van een recurveboog. Geen kruisboog, zoals de Limburgse voice-over mevrouw beweert. Steekt bijkans nog een paar hekkenslopers en politieagenten in de fik. En zijn eigen huis. Tja, sommige hekjes zijn grote offers waard. Blijf maar thuis, Rijdende Rechter, hier is een Rijdende S.W.A.T.-unit voor nodig. Reportage op WTF24 , uitgebreid ooggetuigenverslag, interview met de doorgedraaide burger + partner en totale escalatie hierrr (mirror ). Getrokken guns, alles. Volgens Meneer Molotovcocktail zelf het resultaat van jarenlange terreur van het nabijgelegen woonwagenkamp. Gijsbert was woonwagenterreur gortig zat, het vertrouwen in de overheid om hem te beschermen compleet kwijt en dan kan die paar centimeter hekwerk de druppel zijn als je het allemaal niet meer pikt.
Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Voor de goede orde...de politie kwam niets verwijderen.
Die kwam enkel mee ter beveiliging van (het bedrijf dat namens) de gemeente het hek kwam verwijderen.
De beste man speelde met zijn leven. Met een molotovcocktail een agent benaderen is m.i. schietwaardig.
Alleen moet hij de volgende keer de plastic flessen vervangen door glazen
Aan de andere kant moet gezegd worden dat de gemeente niet moet mieren over 1 cm of 2 cm.
Geef een klap met een moker op die paaltjes en alles valt binnen de norm.
Hoe dan ook: de man had zijn zaakjes anderes moeten regelen en zeker niet het recht in eigen hand nemen.
Die kwam enkel mee ter beveiliging van (het bedrijf dat namens) de gemeente het hek kwam verwijderen.
De beste man speelde met zijn leven. Met een molotovcocktail een agent benaderen is m.i. schietwaardig.
Alleen moet hij de volgende keer de plastic flessen vervangen door glazen

Aan de andere kant moet gezegd worden dat de gemeente niet moet mieren over 1 cm of 2 cm.
Geef een klap met een moker op die paaltjes en alles valt binnen de norm.
Hoe dan ook: de man had zijn zaakjes anderes moeten regelen en zeker niet het recht in eigen hand nemen.
Re: Hoe te handelen bij verkeersruzie?
Vandaag bijna aangereden door zo`n bus van Arriva.
Ik weet het, waar ik stond, met mijn Deau voor het verkeerslicht naast een auto, hoor ik niet te staan.
Maar ik stond op mijn eigen weghelft!
Die chauffeur weet dat zijn bus bij een bocht een meter uitsteekt en dan een heel eind over de middenstreep uitsteekt.
Hij vond het nodig om zover mogelijk door te rijden, waar ik stond.
Is dit ook artikel 5??
Dan ga ik hem aangeven bij Arriva.
Piet
Ik weet het, waar ik stond, met mijn Deau voor het verkeerslicht naast een auto, hoor ik niet te staan.
Maar ik stond op mijn eigen weghelft!
Die chauffeur weet dat zijn bus bij een bocht een meter uitsteekt en dan een heel eind over de middenstreep uitsteekt.
Hij vond het nodig om zover mogelijk door te rijden, waar ik stond.
Is dit ook artikel 5??
Dan ga ik hem aangeven bij Arriva.
Piet
Laatst gewijzigd door Stephan op 25 jun 2012, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Schuttingtaal verwijderd. Zie forumregels.
Reden: Schuttingtaal verwijderd. Zie forumregels.