Hallo deauville boys ,heb hier een vraagje , ben van plan om mij een touring motor aan te schaffen en heb mijn oog laten vallen op de deauville honda motor maar ik zit met een vraagje ,ik ben namelijk niet zo van de grootste meet 1.66m en vraag mij af of ik met mijn voeten aan de grond zou kunnen eventueel met een verlaagde vering.
groeten peter uit vlaanderen
een vraagje
een vraagje
Laatst gewijzigd door peter op 03 jul 2012, 10:28, 2 keer totaal gewijzigd.
- Missy
- Honda NT650V
Re: een vraagje
Hallo Peter,
Deze Deauville 'Girl' heeft het volgende voor je als mogelijk antwoord;
De NT650V heeft een zithoogte van 814 mm.
De NT700V heeft een zithoogte van 806 mm.
Het zal meer een kwestie zijn van passen en proefrijden. De motor verlagen is ook nog een optie, en in het ergste geval kan je ook het zadel
wat dunner (laten) maken. (maar dat zou ik alleen aanraden als je zelf genoeg zitvlees hebt
)
Greetz
Missy
Deze Deauville 'Girl' heeft het volgende voor je als mogelijk antwoord;
De NT650V heeft een zithoogte van 814 mm.
De NT700V heeft een zithoogte van 806 mm.
Het zal meer een kwestie zijn van passen en proefrijden. De motor verlagen is ook nog een optie, en in het ergste geval kan je ook het zadel
wat dunner (laten) maken. (maar dat zou ik alleen aanraden als je zelf genoeg zitvlees hebt

Greetz
Missy
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
-
- Triumph Trophy SE
Hey Peter.
M'n schoonmoeder is ongeveer dezelfde hoogte en heeft ook jarenlang een 650 deauville gereden. Het kan wel, maar zij heeft het zadel toen laten verlagen en het stuur laten verhogen en dichterbij laten komen.
M'n schoonmoeder is ongeveer dezelfde hoogte en heeft ook jarenlang een 650 deauville gereden. Het kan wel, maar zij heeft het zadel toen laten verlagen en het stuur laten verhogen en dichterbij laten komen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Koen
- Honda Goldwing
Peter, kunnen we niet wat uitwisselen? Jij 20 cm. van mij erbij en we zijn praktisch even groot 
Kan ik lekker uit de wind zitten en pas jij gemakkelijk op je 650
Da's 't risico van een technische vraag in 't Praatcafé stellen
Even zonder dollen, er zijn verlagingssets voor de 650, geloof dat er hier op het forum al eens iemand mee aan de slag is gegaan.
(Wendy uit Bergen op Zoom dacht ik). Hoe dat uiteindelijk heeft uitgepakt weet ik niet. Ik zocht toen een verhogingsset maar dat scheen wat moeilijker te zijn.

Kan ik lekker uit de wind zitten en pas jij gemakkelijk op je 650

Da's 't risico van een technische vraag in 't Praatcafé stellen
Even zonder dollen, er zijn verlagingssets voor de 650, geloof dat er hier op het forum al eens iemand mee aan de slag is gegaan.
(Wendy uit Bergen op Zoom dacht ik). Hoe dat uiteindelijk heeft uitgepakt weet ik niet. Ik zocht toen een verhogingsset maar dat scheen wat moeilijker te zijn.
Grtz! Koen

- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Peter, op het technische gedeelte van het forum staat een onderwerp over het verlagen van de zithoogte:
http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... =35&t=3761&" opent="in(nieuw);venster;
http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... =35&t=3761&" opent="in(nieuw);venster;
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- Hans van D
- Motorloos
Peter, ik ben 1,71 groot (of klein) en kan met beide benen (weliswaar alleen met de voorvoet) aan de grond. Met de hak erbij lukt maar aan een kant. Als je je zadel laat verlagen, moet het zeker lukken.
Succes ermee.
Succes ermee.
Groeten,
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Hans
Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Peter,
Wat ik jou zou aanraden => zoek motorzaak op waar een (verlaagde) 650 en/of 700 staat en ga voor proefrit cq proefzit.
(dit is verlaagde 700 bij motorzaak in Kamerik bij Utrecht => http://occasions.g-a-m.nl/unit/honda/nt ... ville/2006" opent="in(nieuw);venster;
Deze motorzaak heeft ook nog standaard 650 en 700 staan om zithoogte te vergelijken
)
Op het forum van onze belgische deauville-vrienden staat topic over verlagen :
http://forum.deauvillevrienden.be/viewt ... t=verlagen" opent="in(nieuw);venster;
Hier wordt zelfs gesproken over 6cm lager met orginele Honda-set
(reken dat dat incl verlaagd zadel is, naast verlagingsset voor achterkant)
Online kost een 25mm verlagingssetjes voor achterkant tussen de €130 en €150 (zowel voor de 650 als 700)
Wat ik jou zou aanraden => zoek motorzaak op waar een (verlaagde) 650 en/of 700 staat en ga voor proefrit cq proefzit.
(dit is verlaagde 700 bij motorzaak in Kamerik bij Utrecht => http://occasions.g-a-m.nl/unit/honda/nt ... ville/2006" opent="in(nieuw);venster;
Deze motorzaak heeft ook nog standaard 650 en 700 staan om zithoogte te vergelijken

Op het forum van onze belgische deauville-vrienden staat topic over verlagen :
http://forum.deauvillevrienden.be/viewt ... t=verlagen" opent="in(nieuw);venster;
Hier wordt zelfs gesproken over 6cm lager met orginele Honda-set

(reken dat dat incl verlaagd zadel is, naast verlagingsset voor achterkant)
Online kost een 25mm verlagingssetjes voor achterkant tussen de €130 en €150 (zowel voor de 650 als 700)
Bedankt jongens(en meisjes) voor de tips
dan zal ik mijn optie voor de dauville zeker hanteren en mij bij jullie clubje aansluiten.
groetjes en nog zonnige vakantiegroeten en mercikes .
peter
dan zal ik mijn optie voor de dauville zeker hanteren en mij bij jullie clubje aansluiten.
groetjes en nog zonnige vakantiegroeten en mercikes .
peter