droge benen

Over de ins en outs van helmen, motorkleding en bagage
Plaats reactie
fjgezmeerb

droge benen

Bericht door fjgezmeerb »

Beste mensen,

Mijn vraag heeft niet echt betrekking op het windscherm, maar wel bescherming tegen regen. Dan vooral van mijn voeten en benen. Ik rijd iedere dag op en neer op de deauville en daarbij kom ik regelmatig een plensbui tegen. Het valt mij op dat ik dan een redelijk droog bovenlijf heb,maar mijn voeten en onderbenen zijn doorweekt. Dat staat zo achterlijk als ik bij een klant binnenkom. Nu zag ik dat MDI een onderkuip en een soort verlenging van het spatbord in zijn programma heeft. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Frans
Jos
Honda NC750X DCT
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2008, 12:04
Locatie: Uden NL

Re: droge benen

Bericht door Jos »

Ik gebruik dan een soort rubberen "overschoen" en dan blijf je droge laarzen/voeten houden.
Als je benen nat worden: wat dacht je van een regenbroek ?
Met die combinatie blijf je echt wel droog.

Op mijn Deauville zit ook een soort onderspoiler maar dat effect is niet zo groot.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: droge benen

Bericht door Koen »

Ik zou ook eerder in de richting van goede regenkleding denken dan aan aanpassingen aan de motor. Dat houdt toch nooit alle regen tegen. Ik heb zelf tijdens de laatste Motorbeurs een nieuw pak gekocht en hiermee ook al meerdere plensbuien doorgereden. Nergens last van, de broek houdt m'n nette kleding die eronder zit netjes droog.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3802
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: droge benen

Bericht door Cor »

Ik heb een spatbordverlenger aangeschaft nadat ik een keer met wat lage snelheid door een forse plas reed. Een kennis zag dat het opspattend water met die snelheid precies op mijn laarzen terecht kwam. De undercowl heb ik direct bij aanschaf laten monteren. Ik blijf dus relatief droog, ondanks dat ik liever met droog weer :brrr :brrr
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: droge benen

Bericht door Koen »

Ziet ernaar uit dat ik komende donderdag een goede gelegenheid krijg m'n pak te testen op waterdichtheid. De voorspellingen zijn vrij nat en er staat een rit van Roosendaal naar Ede (Gld.) en terug via Rhenen naar Roosendaal op de planning. Al met al een kleine 260 km., dus volop kans om erachter te komen of ik droog blijf in dit pak of niet ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
BertG

Re: droge benen

Bericht door BertG »

Als je twijfelt zou ik een droge broek in je koffer stoppen.
Kun ja na aankomst in elk geval iets droogs aantrekken.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: droge benen

Bericht door Koen »

Ik heb (nog) geen reden om te twijfelen (hij heeft me vandaag ook prima droog gehouden) maar wat reservekleding kan sowieso geen kwaad ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: droge benen

Bericht door Koen »

Vandaag inderdaad een goede test gehad. 120 km. (1 uur en 15 minuten) in de stromende regen, bijna alles is droog gebleven.
Nu hopen dat het pak zelf morgenochtend droog is als ik naar m'n werk ga.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
barend
Honda NC750X DCT
Berichten: 1208
Lid geworden op: 04 aug 2011, 19:13
Locatie: west-brabant

Re: droge benen

Bericht door barend »

Regen, het is hier stralend weer geweest????? :cf1

moet je morgen werken :P :brtl2
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 :brrr
stxrider

Re: droge benen

Bericht door stxrider »

fjgezmeerb schreef: Ik rijd iedere dag op en neer op de deauville en daarbij kom ik regelmatig een plensbui tegen. Het valt mij op dat ik dan een redelijk droog bovenlijf heb,maar mijn voeten en onderbenen zijn doorweekt.
Dat komt omdat de kuip van de Deauville niet naar beneden door loopt. Je onderbenen en je voeten hebben het het zwaarst te verduren qua opvangen van water.

Als je voeten en onderbenen doorweekt zijn, dan ligt het niet aan de bescherming die de motorfiets bied. Ik zou dan maar eens shoppen voor wat duurdere (meer duurzame) all weather pakken. Goedkopere pakken houden het vaak 1 of 2 jaar vol terwijl een duurder pak langer waterdicht blijft door gebruik van duurdere materialen. Dat geldt ook voor motorlaarzen. (afhankelijk van gebruik - maar ga uit van dagelijks /intensief gebruik)
Gebruikersavatar
Hans van D
Motorloos
Berichten: 828
Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:03
Locatie: Leiden (ZH)

Re: droge benen

Bericht door Hans van D »

barend schreef:Regen, het is hier stralend weer geweest????? :cf1

moet je morgen werken :P :brtl2
Een van de deauco's is zeker weer aan het bumpen geweest. :en1
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Plaats reactie

Terug naar “Helmen, kleding en bagage”