Forum Crosstourer?
Forum Crosstourer?
Weet iemand of er een (liefst Nederlands(talig)) forum is over de Crosstourer?
Ik kom wel wat draadjes tegen bij Motorforum maar daar ben ik niet zo van gecharmeerd.
Maar dat is persoonlijk.
Iemand?
Ik kom wel wat draadjes tegen bij Motorforum maar daar ben ik niet zo van gecharmeerd.
Maar dat is persoonlijk.
Iemand?
-
- Honda NC750X DCT
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 12:04
- Locatie: Uden NL
Re: Forum Crosstourer?
als dat model heel goed verkocht gaat worden komt dat forum er vanzelf
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,
Jos
Jos
-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Re: Forum Crosstourer?
http://www.crosstourer.com/" opent="in(nieuw);venster;BertG schreef:Weet iemand of er een (liefst Nederlands(talig)) forum is over de Crosstourer?
Ik kom wel wat draadjes tegen bij Motorforum maar daar ben ik niet zo van gecharmeerd.
Maar dat is persoonlijk.
Iemand?
http://www.crosstourerforum.com/" opent="in(nieuw);venster;
Helaas niet in het Nederlands Bert.
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

Re: Forum Crosstourer?
http://www.crosstourerforum.com/" opent="in(nieuw);venster; 13 reacties in 3 topics
ben ik verwend met ons forum or what?

-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Forum Crosstourer?
....hummmm, Deauville, R 1200 GS en nu een Crosstourer ? 
Of ben je je nog aan het orienteren?

Of ben je je nog aan het orienteren?
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
-
- Honda NC750X DCT
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 04 aug 2011, 19:13
- Locatie: west-brabant
Re: Forum Crosstourer?
Daarom is de verbouwing nog niet klaar, het is nog niet duidelijk wat er in moet 



-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Re: Forum Crosstourer?
Dan zou het natuurlijk ook een Goldwing kunnen worden 
In ernst. Als je aan een Crosstourer denkt, heb je dan de evenknie van Triumph ook in gedachten gehad?

In ernst. Als je aan een Crosstourer denkt, heb je dan de evenknie van Triumph ook in gedachten gehad?
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14358
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Re: Forum Crosstourer?
Daar zeg je wat Ed!
Die is inderdaad ook niet verkeerd.
En we hebben een clublid die er ervaring mee heeft.
Die is inderdaad ook niet verkeerd.
En we hebben een clublid die er ervaring mee heeft.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Re: Forum Crosstourer?
Lol...
De GS is leuk maar er is altijd een klein stemmetje als ik rij, dat zegt: gaat er vandaag iets stuk of morgen.
Realiteit is dat ie rijdt en niet stuk is gegaan maar er gebeuren wel soms rare dingen...
1. Ik rijd motor met gevoel (vind ik).
Ik bedoel denk ik dat ik constant 'luister' naar de motor en niet rauwdouw en trap tot het stuk is. Voor mijn idee loopt de motor nu sinds een paar weken (lees: sinds ik van vakantie terug ben) alsof ik een zak grind mee trek.
Hij hangt aan het gas maar dan in negatieve zin. Trager versnellen bij gasgeven, sterker afremmen bij gas dicht draaien.
Het kan tussen mijn oren zitten maar...
2. Contactsleutel die tijdens de rit spontaan 1 stand terugspringt:
Effect is dat de motor uitgaat. De compressie is zo hoog dat je niet enkel de koppeling kunt laten opkomen.
Dus eerst herkennen, dan koppeling intrekken, sleutel terug omdraaien, startknop indrukken en hopen, juiste versnelling voor teruggevallen snelheid, koppeling los en gas.
Bijkomstigheid: mijn versie heeft servo-bekrachtigde remmen. Dus contact uit: geen rembekrachtiging (en geen verlichting)!
En dit heb ik nu 3-4 keer meegemaakt op een provinciale weg... NIET LEUK en ZEER LINK kan ik je wel zeggen.
3. Eén keer en onverklaarbaar iets: laats bij een gangetje van 100 km/u een gevoel onder het achterwiel alsof het achterwiel aquaplaneerde.
Het leek alsof het toerental kort, hevig, opliep. Van schrik het gas los en even later gas en weg was het.
Misschien was het aquaplaneren, misschien olie, misschien loskomen van het achterwiel
4. Het gebruikelijke hogere olieverbruik dat me irriteert.
Niet schrikbarend veel meer maar gevoelsmatig niet juist als ik denk dat mijn 1-pitter en 4 cilinders dit nooit hebben gehad. Waarom een boxer wel?
5. Het gevoel in een bocht alsof (en ik zeg: alsof) de achteras (of misschien wel iets anders) speling heeft.
Iedereen roemt het messcherpe sturen van een GS maar ik voel minder 'speling' of 'spelen' bij mijn Deauville, of mijn XT-R die ik daarvoor had.
Alsof er een slag in het achterwiel zit wat zich alleen openbaart in een bocht. Er zit geen slag in.
En waarom staat het achterwiel niet in lijn met het voorwiel bij een GS maar ongeveer 1 cm ernaast
Maar bij mijn Deauville kan ik de zithouding niet bekoren en het gebrek aan vermogen.
Als is dat een vergelijk met twee uitersten: de Deauville is lager dan gemiddeld en de GS hoger dan de hoogste.
De Deauville blijft een goed en degelijk stuk techniek en dat is wat ik zoek in een motor: vertrouwen geven het altijd te doen.
Ik reed voor de Deauville op een Yamaha XT660R ééncilinder.
Veel trekkracht, hoge zitpositie, veel 'trillen' wat voor een éénpitter gewoon is.
Ook op de snelweg zoekerig rijgedrag wat mede kwam door de lange voorpoten en het zwabberen van het voorspatbord.
En ik dacht toen dat ik minder trillen wilde en iets makkelijk spullen mee wilde nemen voor woon-werkverkeer: een Deauville.
Toern kreeg ik de kans een GS (waar ik tijdens de XT-R al naar gekeken had als opvolger) te kopen
Deze van een collega (uit een nalatenschap van diens overleden broer).
Dus die nam ik, ondanks de karakteristieke, soms negatieve eigenschappen, erbij.
Resultaat: twee motoren die, beide om hun eigen, reden het net niet zijn.
De ene is technisch 100% maar om andere reden niet 'mijn' motor.
De andere heeft wat ik wil: hoge offroad-ige zitpositie en meer vermogen.
Maar die geeft mij niet het gevoel dat ik pertinent óók in een motor zoek: onvoorwaardelijke betrouwbaarheid.
Je het gevoel geven even snel op reis te kunnen gaan zonder zorgen dat je met pech zou kunnen komen te staan.
Ik weet dat dat bij elke motor kàn gebeuren, maar om de één of andere reden zingt dat elke keer bij starten van de GS in mijn hoofd.
Als de GS mij meer gevoel van betrouwbaarheid zou geven ging ie nooit meer weg, tenzij voor een nieuwe.
Maar zelfs een nieuwe durf ik niet aan mede gelet op het coulance- en garantiebeleid van mijnheer B(WM).
Dat is bijna: Nee, niet, geen, tenzij.
De GS is leuk maar er is altijd een klein stemmetje als ik rij, dat zegt: gaat er vandaag iets stuk of morgen.
Realiteit is dat ie rijdt en niet stuk is gegaan maar er gebeuren wel soms rare dingen...
1. Ik rijd motor met gevoel (vind ik).

Ik bedoel denk ik dat ik constant 'luister' naar de motor en niet rauwdouw en trap tot het stuk is. Voor mijn idee loopt de motor nu sinds een paar weken (lees: sinds ik van vakantie terug ben) alsof ik een zak grind mee trek.
Hij hangt aan het gas maar dan in negatieve zin. Trager versnellen bij gasgeven, sterker afremmen bij gas dicht draaien.
Het kan tussen mijn oren zitten maar...
2. Contactsleutel die tijdens de rit spontaan 1 stand terugspringt:
Effect is dat de motor uitgaat. De compressie is zo hoog dat je niet enkel de koppeling kunt laten opkomen.
Dus eerst herkennen, dan koppeling intrekken, sleutel terug omdraaien, startknop indrukken en hopen, juiste versnelling voor teruggevallen snelheid, koppeling los en gas.
Bijkomstigheid: mijn versie heeft servo-bekrachtigde remmen. Dus contact uit: geen rembekrachtiging (en geen verlichting)!
En dit heb ik nu 3-4 keer meegemaakt op een provinciale weg... NIET LEUK en ZEER LINK kan ik je wel zeggen.
3. Eén keer en onverklaarbaar iets: laats bij een gangetje van 100 km/u een gevoel onder het achterwiel alsof het achterwiel aquaplaneerde.
Het leek alsof het toerental kort, hevig, opliep. Van schrik het gas los en even later gas en weg was het.
Misschien was het aquaplaneren, misschien olie, misschien loskomen van het achterwiel

4. Het gebruikelijke hogere olieverbruik dat me irriteert.
Niet schrikbarend veel meer maar gevoelsmatig niet juist als ik denk dat mijn 1-pitter en 4 cilinders dit nooit hebben gehad. Waarom een boxer wel?
5. Het gevoel in een bocht alsof (en ik zeg: alsof) de achteras (of misschien wel iets anders) speling heeft.
Iedereen roemt het messcherpe sturen van een GS maar ik voel minder 'speling' of 'spelen' bij mijn Deauville, of mijn XT-R die ik daarvoor had.
Alsof er een slag in het achterwiel zit wat zich alleen openbaart in een bocht. Er zit geen slag in.
En waarom staat het achterwiel niet in lijn met het voorwiel bij een GS maar ongeveer 1 cm ernaast

Maar bij mijn Deauville kan ik de zithouding niet bekoren en het gebrek aan vermogen.
Als is dat een vergelijk met twee uitersten: de Deauville is lager dan gemiddeld en de GS hoger dan de hoogste.
De Deauville blijft een goed en degelijk stuk techniek en dat is wat ik zoek in een motor: vertrouwen geven het altijd te doen.
Ik reed voor de Deauville op een Yamaha XT660R ééncilinder.
Veel trekkracht, hoge zitpositie, veel 'trillen' wat voor een éénpitter gewoon is.
Ook op de snelweg zoekerig rijgedrag wat mede kwam door de lange voorpoten en het zwabberen van het voorspatbord.
En ik dacht toen dat ik minder trillen wilde en iets makkelijk spullen mee wilde nemen voor woon-werkverkeer: een Deauville.
Toern kreeg ik de kans een GS (waar ik tijdens de XT-R al naar gekeken had als opvolger) te kopen
Deze van een collega (uit een nalatenschap van diens overleden broer).
Dus die nam ik, ondanks de karakteristieke, soms negatieve eigenschappen, erbij.
Resultaat: twee motoren die, beide om hun eigen, reden het net niet zijn.
De ene is technisch 100% maar om andere reden niet 'mijn' motor.
De andere heeft wat ik wil: hoge offroad-ige zitpositie en meer vermogen.
Maar die geeft mij niet het gevoel dat ik pertinent óók in een motor zoek: onvoorwaardelijke betrouwbaarheid.
Je het gevoel geven even snel op reis te kunnen gaan zonder zorgen dat je met pech zou kunnen komen te staan.
Ik weet dat dat bij elke motor kàn gebeuren, maar om de één of andere reden zingt dat elke keer bij starten van de GS in mijn hoofd.
Als de GS mij meer gevoel van betrouwbaarheid zou geven ging ie nooit meer weg, tenzij voor een nieuwe.
Maar zelfs een nieuwe durf ik niet aan mede gelet op het coulance- en garantiebeleid van mijnheer B(WM).
Dat is bijna: Nee, niet, geen, tenzij.
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Forum Crosstourer?
Ik weet dat het misschien een overbodig bericht is, maar eens laten nakijken bij een BMW-dealer? Gewoon goed laten nakijken op alle punten die je hebt genoemd, op het olieverbruik na. Boxers hebben een hoger olieverbruik omdat bij stilstand en openstaande kleppen er altijd iets olie vanuit de koeling, de cilinder in loopt. Dit wordt verbrand bij de volgende start.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Re: Forum Crosstourer?
En erover praten is de goden verzoeken...
BMW heeft (nog) een apart systeem voor richtingaanwijzers. "Nog", want de nieuwste GS heeft het 'Europesche' systeem.
Het BMW-systeem: Richtingaanwijzer linksaf bedienen doe je links, rechtsaf doe je rechts, het uitzetten van de RAW doe je ook rechts.
De alarmlichten bedienen (beide RAW's aan) doe je door de RAW-linksaf en -rechtsaf tegelijk te bedienen.
En uit? dat gaan ze vanzelf na ca. 200 meter. (of na een x-aantal seconden al naar gelang de programmering).
Sinds vandaag gaat bij mijn GS de RAW links spontaan aan.
Bij uitzetten gaat ie ook wel uit... maar soms voor maar even.
Soms moet ik erom lachen, om die dingetjes bij een BWM. Never a dull moment.
Maar ik heb te veel aan mijn hoofd om mijn motor 'achterna' te lopen.
Ik wil geen motor met een karakter, geen motor om te moeten sleutel.
Maar een motor die het doet als ie het moet doen en die doet wat ie moet doen en meer niet.
Het zal wel vocht zijn. De linker stuurhelft staat naar beneden als de motor op de zijstandaard staat.
Trouwens las ik dat de Crosstourer een soortgelijk manco heeft met de handvatverwarming. Aan-uit-hoog-laag....
Alleen zit bij BMW de boel nogal complex in elkaar dat het uit elkaar halen meestal leidt tot kapotrepareren. Dus tot een nieuwe schakelunit.

BMW heeft (nog) een apart systeem voor richtingaanwijzers. "Nog", want de nieuwste GS heeft het 'Europesche' systeem.
Het BMW-systeem: Richtingaanwijzer linksaf bedienen doe je links, rechtsaf doe je rechts, het uitzetten van de RAW doe je ook rechts.
De alarmlichten bedienen (beide RAW's aan) doe je door de RAW-linksaf en -rechtsaf tegelijk te bedienen.
En uit? dat gaan ze vanzelf na ca. 200 meter. (of na een x-aantal seconden al naar gelang de programmering).
Sinds vandaag gaat bij mijn GS de RAW links spontaan aan.
Bij uitzetten gaat ie ook wel uit... maar soms voor maar even.
Soms moet ik erom lachen, om die dingetjes bij een BWM. Never a dull moment.
Maar ik heb te veel aan mijn hoofd om mijn motor 'achterna' te lopen.
Ik wil geen motor met een karakter, geen motor om te moeten sleutel.
Maar een motor die het doet als ie het moet doen en die doet wat ie moet doen en meer niet.
Het zal wel vocht zijn. De linker stuurhelft staat naar beneden als de motor op de zijstandaard staat.
Trouwens las ik dat de Crosstourer een soortgelijk manco heeft met de handvatverwarming. Aan-uit-hoog-laag....
Alleen zit bij BMW de boel nogal complex in elkaar dat het uit elkaar halen meestal leidt tot kapotrepareren. Dus tot een nieuwe schakelunit.